Dum bilsælger(Lille historie)?
Fra : Klaus G.

Dato : 03-06-05 11:58

Hej.

I dag på arbejdet stod jeg lige og snakkede med en kollega, fordi jeg kunne
se han havde købt en ny(brugt) bil. Det var en VW Transporter(2.5 Benzin).
Han sagde så at første sted han havde været ude for at kigge på bil, der
havde han med sælger(over tlf) fået bilen ned fra 31.000kr, til 21.000kr. De
aftaler så, at hans far vil komme med pengene så hurtigt som muligt. Han
ringer til sin far, samt banken. Og 10min senere henter hans far pengene i
banken, og køre så de 15km hen til bilforhandleren(Min kollega er på
arbejde)... Men nu er bilen solgt(?!). Af andre veje finder min kollega ud
af at sælger selv havde købt bilen til 21.000kr, da han så at han kunne
tjene penge på den, når den var så billig... Sjovt nok gad min kollega ikk
købe bil der mere...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 12:20

Af andre veje finder min kollega ud
| af at sælger selv havde købt bilen til 21.000kr, da han så at han kunne
| tjene penge på den, når den var så billig...

Forstår jeg ret, at sælger var ansat v. en forhandler, som han så købte
bilen af, lige for "næsen" af din kollega- for selv forsøge at sælge den
dyrere?. Eller fortrød han bare at han gav håndslag v. de 21 kKr. Under alle
omstændigheder en underlig opførsel.

Fra : Klaus G.

Dato : 03-06-05 12:38

> [...]
> bilen af, lige for "næsen" af din kollega- for selv forsøge at sælge den
> dyrere?. Eller fortrød han bare at han gav håndslag v. de 21 kKr. Under

Sælger var ansat ved forhandler. Han købte så selv bilen lige for næsen af
min kollega, for selv at sælge den videre(Privat) med fortjeneste i
udsigte...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Leonard

Dato : 03-06-05 12:53

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Sælger var ansat ved forhandler. Han købte så selv bilen lige for næsen af
>min kollega, for selv at sælge den videre(Privat) med fortjeneste i
>udsigte...

Hvad sagde forhandleren til det?
- var jeg forhandler, så havde jeg nok fyret sælgeren, som jeg ser det
stjæler sælgeren faktisk af forhandlerens pengekasse.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-06-05 09:57

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:
>
> Hvad sagde forhandleren til det?
> - var jeg forhandler, så havde jeg nok fyret sælgeren, som jeg ser det
> stjæler sælgeren faktisk af forhandlerens pengekasse.

Det kan du da ikke mene?
Om forhandleren sælger bilen til kunden, eller hans egen sælger for 21.000,-
ændrer da ikke på forhandlerens fortjeneste. At det så er dybt uetisk,
amoralsk og meget mere af sælgeren, det er så en helt anden historie.

Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-06-05 11:54

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 21.000,- ændrer da ikke på forhandlerens fortjeneste. At det så er dybt
> uetisk, amoralsk og meget mere af sælgeren, det er så en helt anden

Jeg kan kun tilslutte mig Leonards mening.
Sælgeren prøver jo ikke, at få en højere indtjening til firmaet.
Han vælger i stedet at forsøge selv, at få en højere indtjening.
Dette gør han foriøvrigt i arbejdstiden.
Dvs. han passer ikke sit job, som sælger for det firma der har ansat ham.
Han plejer i stedet egne interesser, i arbejdstiden.
IMO er det at sidestille med, at sælgeren ikke er loyal i
ansættelsesforholdet.

At sælgeren ikke kan vurdere, om prisen på bilen skal være 31 eller 21kkr,
det synes jeg ikke trækker sælger i positiv retning.

Hvis jeg var arbejdsgiver, ville jeg anbefale sælger at finde et andet job.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 13:02

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> alle
> >
> Sælger var ansat ved forhandler. Han købte så selv bilen lige for næsen af
> min kollega, for selv at sælge den videre(Privat) med fortjeneste i
> udsigte...

Mange firmaer har en politik om at man som ansat ikke må udøve konkurrerende
virksomhed sålænge man er ansat i firmaet. Det burde næsten være en
fyreseddel til ham selv, at dømme ud fra det du skriver.

--
Tom

Fra : Gunnar007

Dato : 03-06-05 14:47

> [...]
> De
> aftaler så, at hans far vil komme med pengene så hurtigt som muligt.

En mundtlig aftale er ligeså bindende som en nedskrevet..

Hilsen G

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-06-05 16:53

Gunnar007 wrote:

> En mundtlig aftale er ligeså bindende som en nedskrevet..

Ganske korrekt - den er bare vanskeligere at dokumentere.

Mvh.