Cosworthen genfødes som Coswolvo...
Fra : Frederik

Dato : 03-06-05 10:34

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-06-05 14:11

> http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=10841

Jeg håbr da, de smider 4WD på den - ellers kan den da pakke sammen.

350 hk på forhjulene er direkte tåbeligt.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 03-06-05 14:13

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg håbr da, de smider 4WD på den - ellers kan den da pakke sammen.

"It looks likely that the forthcoming Focus RS will have up to 350bhp
and 332lb-ft of torque from a high-pressure turbocharged 3.0-litre
inline six-cylinder engine, driven through all four wheels. "

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-06-05 14:17

> "It looks likely that the forthcoming Focus RS will have up to 350bhp
> and 332lb-ft of torque from a high-pressure turbocharged 3.0-litre
> inline six-cylinder engine, driven through all four wheels. "

(Padler helt vildt baglæns) Der står jo ikke, at den faktisk får træk på
alle fire hjul.. )

Altså, man kan jo ikke læse alt, hvad man scanner på nettet, vel..?

)

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 03-06-05 14:30

Jan W Nielsen wrote:
> (Padler helt vildt baglæns) Der står jo ikke, at den faktisk får træk
> på alle fire hjul.. )

Godt det snart er weekend

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-06-05 15:26

> Godt det snart er weekend

Jep..

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-06-05 14:15

> Jeg håbr da, de smider 4WD på den - ellers kan den da pakke sammen.
> 350 hk på forhjulene er direkte tåbeligt.

Hvis íkke må man jo "opgradere" til den kommende RS3..

http://www.in.gr/auto/autokiosk/autocar%5C17042003.jpg

/Jan W Nielsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-06-05 14:43

Frederik wrote:
> http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=10841
>
> Feee...

Hehe det bliver jo to helt forskellige biler, Forden bliver 4hjulstrukken og
BMW'en er baghjulstrukken. Ford har turbo, BMM har ikke. Det må give en
markant forskel i køreegenskaberne.

BMW vinder helt klart på udseendet.
BMW vinder garanteret på bane
Forden vinder sikkert på prisen.

Det er også "sjovt" at der ikke er opgivet rpm ved turbomotorne. Sikkert
fordi, krafterne først kommer højt oppe i registeret hvorimod BMW'en har den
ret langt nede i forhold til...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 03-06-05 16:00

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også "sjovt" at der ikke er opgivet rpm ved turbomotorne. Sikkert
> fordi, krafterne først kommer højt oppe i registeret hvorimod BMW'en har
> den
> ret langt nede i forhold til...

HUH??

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 16:31

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> BMW vinder garanteret på bane

Hvor sikkert er det?

> Det er også "sjovt" at der ikke er opgivet rpm ved turbomotorne. Sikkert
> fordi, krafterne først kommer højt oppe i registeret hvorimod BMW'en har
> den
> ret langt nede i forhold til...

Turbo er nu kendt for at rykke allerede langt nede i området.

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-06-05 17:19

Tom wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor sikkert er det?

Jeg vil godt satse en pose skumbabaner på at jeg har ret :)
Måske er det bare indbildning at den vil være hurtigst og, at det er fordi
jeg ønsker at BMW'en tæver Focus'en.. jeg bryder mig ikke synderligt om
Focus, :)

> Turbo er nu kendt for at rykke allerede langt nede i området.

Hmm jeg synes nu altid at jeg hører, at turbo først tager ved, ved de højere
omdrejninger fordi den lige skal spoole op, og at kompressor tager ved helt
fra bunden af.. Men det kan jo godt være det ikke passer helt?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : John Sahl

Dato : 03-06-05 17:19

Anders Houmark wrote:
> [...]
> højere omdrejninger fordi den lige skal spoole op, og at kompressor
> tager ved helt fra bunden af.. Men det kan jo godt være det ikke

Det passer også, generelt set, men det kommer en del an på
hvordan du definerer "højere omdrejninger"!

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-06-05 22:11

John Sahl wrote:

> Det passer også, generelt set, men det kommer en del an på
> hvordan du definerer "højere omdrejninger"!

Ved "højere omdrejninger" mener jeg omkring de 3500-4000.. Men det kommer jo
vist også an på størrelsen af turboen og alt sådan noget, som jeg nok ikke
bør gøre mig klog på :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 14:21

On Fri, 3 Jun 2005 23:10:39 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Ved "højere omdrejninger" mener jeg omkring de 3500-4000.. Men det kommer jo
>vist også an på størrelsen af turboen og alt sådan noget, som jeg nok ikke
>bør gøre mig klog på :)

De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 16:58

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
> 2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
> hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.

dieselbiler

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 21:07

On Sun, 19 Jun 2005 17:58:08 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>dieselbiler

Det er så rigtigt nok :P.
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 19-06-05 15:39

Thunderbird [7100] wrote:
> De turbo biler jeg haft kørt i har turboen taget ved omkring de
> 2000-2500 omdrejninger og har så leveret boost indtil omkring 4000
> hvorefter at kraften falder meget meget kraftigt.

Lyder ret underligt i mine ører.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-06-05 00:46

On Sun, 19 Jun 2005 16:38:53 +0200, "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk>
wrote:

>Lyder ret underligt i mine ører.

Også for en diesel? :P
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 23-06-05 00:58

Thunderbird [7100] wrote:
> Også for en diesel? :P

Hvad er diesel?

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-06-05 05:00

Også skrev Vollert

> Hvad er diesel?

Det er da sådan noget VWer køre på er det ikke ?

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-06-05 07:28

John Sahl wrote:

> Hvad er diesel?

Du ved, busser og skraldevogne, dem der står i en sort røgsky og rasler og klaprer :)

Mvh
Roberto

Fra : Brian

Dato : 23-06-05 16:19

Roberto Saldo wrote:

> Du ved, busser og skraldevogne, dem der står i en sort røgsky og
> rasler og klaprer :)

Ahh... jeg var ude at køre bus den anden dag, fordi bilen var hos
mekanikeren.
Jeg fik nu ikke det der meget omtalte "dieselturbokæmpemoment" sus i
bussen....

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-06-05 16:21

Brian skriver:

> Ahh... jeg var ude at køre bus den anden dag, fordi bilen var hos
> mekanikeren.

Hvad fejlede den nu ?

> Jeg fik nu ikke det der meget omtalte "dieselturbokæmpemoment" sus i
> bussen....

Nej, men havde det være en benzinbus var du ikke kommet hjem endnu

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 23-06-05 16:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvad fejlede den nu ?

Tandremmen skulle skiftes.
Opel+gammel tandrem+ 24 ventiler er en dårlig kombination

> Nej, men havde det være en benzinbus var du ikke kommet hjem endnu

Måske ikke... man burde faktisk indføre turbo benzin'ere i busser
Lad bare brugerne betale lidt ekstra for at komme med....

/Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-06-05 21:41

On Thu, 23 Jun 2005 17:29:53 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Tandremmen skulle skiftes.
>Opel+gammel tandrem+ 24 ventiler er en dårlig kombination

>Måske ikke... man burde faktisk indføre turbo benzin'ere i busser
>Lad bare brugerne betale lidt ekstra for at komme med....

Nej tak, så bliver jeg jo nødt til at cykle :( :P
Flemming Jacobsen

Fra : L

Dato : 03-06-05 16:25

Latterligt designet Focus

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-06-05 18:32

Også skrev Vollert
> Latterligt designet Focus

Hvad er der galt med det ?, de nye BMWer ser da mere latterlig ud F.eks.

Fra : L

Dato : 03-06-05 20:02

hmm du er sikkert en' ældre mand siden du ikke kan se det. (det var bare for
sjovt)

Der burde have været lavet nogle flere spændende streger. Når man nu tænker
på forgængeren.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-06-05 20:04

Også skrev Vollert
> hmm du er sikkert en' ældre mand siden du ikke kan se det. (det var
> bare for sjovt)

Tjaa 32 er da også en alder

> Der burde have været lavet nogle flere spændende streger. Når man nu
> tænker på forgængeren.

Jeg er enig i at den gamle Focus var/er mere sprød at se på, men jeg syntes
nu ikke den nye er så slem at det tangere latterlig.

Fra : Brian

Dato : 03-06-05 21:30

Martin Vollert wrote:

> Jeg er enig i at den gamle Focus var/er mere sprød at se på, men jeg
> syntes nu ikke den nye er så slem at det tangere latterlig.

Det gør de nye BMW'er heller ikke i mine øjne - Chris Bangle har fået lidt
liv i de morfar kareter. De skiller sig ud - hvilket nok er ønskværdigt for
en
BMW ejer. Focus har, i bedste fald, et ligegyldigt design.

Smag kan diskuteres, men man kan heldigvis sjældent blive enig

/Brian