Lærke hæk - beskæres!
Fra : MAG

Dato : 03-06-05 09:28

Hej!

I skellet mellem naboen og vores grund står der en lærke hæk som ikke er
blevet beskåret/klippet på deres side og i højden i de 5 år vi har boet her.
Vi har klippet vores en gang om året. Naboerne snakker om at de gerne vil
have den væk da den er grim og bar forneden. Men hvis den nu blev klippet
ned ville den så ikke skyde fra bunden af i stedet for langt op i luften???

vi har pt. ikke råd til at skulle sætte en ny hæk eller et hegn, derofr
spørger jeg om dette.

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-05 09:53

On Fri, 3 Jun 2005 10:27:53 +0200, "MAG" <Maria@fredslund.biz> wrote:

> [...]
>ned ville den så ikke skyde fra bunden af i stedet for langt op i luften???

Den vil skyde der hvor den bliver klippet over ......

Hvis der er rimeligt med sidegrene helt fra bunden, så klip alle disse
godt ind, så der sidder måske 5-7 cm tilbage af disse sidegrene. Klip
også toppen i en passende højde. Giv den så lidt gødning.

Kan gøres nu.

Så tror jeg nok den skal blive flot igen.

>vi har pt. ikke råd til at skulle sætte en ny hæk eller et hegn, derofr
>spørger jeg om dette.

En ny hæk vil også være nogle år om at komme op og blive flot.
Ved at klippe lærkehækken godt ind, vil den sandsynligvis blive flot
allerede fra næste forår.

Fra : MAG

Dato : 05-06-05 22:08

Hej!

Tak for svar, det vil vi foreslå naboerne, så må vi se hvad de siger...

Med venlig hilsen
Maria