Hvilket dæktryk?
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 02-06-05 21:32

Halløjsa,

Skal dæktrykket på en bil afhænge af hvilken størrelse dæk/fælge man har på,
eller skal man følge bil-producentens anvisning selvom man ikke bruge
standard dæk- og fælgstørrelser?

Jeg har lige anskaffet en Mazda 626 årgang '93, hvor der sidder 195/50 dæk
på 7x15" fælge. Standardstørrelsen skulle være 185/65R14 - på en smallere
fælg formodentlig.

Mvh.
Jesper

Fra : Brizz

Dato : 02-06-05 22:10

> Jeg har lige anskaffet en Mazda 626 årgang '93, hvor der sidder 195/50 dæk
> på 7x15" fælge. Standardstørrelsen skulle være 185/65R14 - på en smallere
> fælg formodentlig.

Det står sikkert på siden af dækket. Dog går du ikke helt galt i byen med de
dæk hvis du giver dem omkring 30-32 psi...kan ikke huske hvor mange bar det
er

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-06-05 23:41

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Det står sikkert på siden af dækket. Dog går du ikke helt galt i byen med
> de dæk hvis du giver dem omkring 30-32 psi...kan ikke huske hvor mange bar
> det er

Har selv 626..
Jeg plejer at gi dem trykket der passer til standardhjul, og så lige en
ligge bønne mere

Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 03-06-05 12:11

> Har selv 626..
> Jeg plejer at gi dem trykket der passer til standardhjul, og så lige en
> ligge bønne mere

Gjorde jeg også med mine 15", nu har jeg 205/40-17, og forhandleren havde
smidt 3bar i, så det køre jeg rundt med. De er lidt småhårde :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Psypher

Dato : 03-06-05 17:53

> Gjorde jeg også med mine 15", nu har jeg 205/40-17, og forhandleren
havde
> smidt 3bar i, så det køre jeg rundt med. De er lidt småhårde :)

Til gengæld bliver de ikke nær så hurtigt slidt og bilen står markant
bedre
fast,
køre selv på 205/40/17 med 3 BAR det er helt fint.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk