Forskel på speedfight lc50 og speedfight 1~
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 02-06-05 20:32

Er det muligt at ta´ en 100cm³ cylinder og knalde den over på LCén ?

mvh.

--
Jens
En tur til tyskland/grænsehandel ??

Fra : jacob

Dato : 02-06-05 20:51

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:429f5ea0$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er det muligt at ta´ en 100cm³ cylinder og knalde den over på LCén ?

> [...]
eller ACèn???

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 02-06-05 23:36

In article <429f5ea0$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
J1S@Elbaekhus.dk says...
> Er det muligt at ta´ en 100cm³ cylinder og knalde den over på LCén ?

Ork ja! Du kan så galt knalde den ned i bordet!

- men montere den på en 50cc kan du ikke uden videre!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 03-06-05 07:03

hvad skal der laves om på for at det kan lade sig gøre ?

Fra : Hekto

Dato : 03-06-05 07:53

In article <429ff28f$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
J1S@Elbaekhus.dk says...
> hvad skal der laves om på for at det kan lade sig gøre ?

Hullet i blokken, slaglængden, udlægningen til skyllekanalerne.
Det er nemmere at flytte hele motorn over.

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 03-06-05 18:46

Tror du at jeg kan om registrere min LCér til MC med en 70ccm cylinder, og
det der nu er nødvendigt, hvis det bliver tilladt at køre lille mc med alm.
bil kørerkort ?

Jens

Fra : Mikkel Lund

Dato : 03-06-05 19:21

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:42a09744$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tror du at jeg kan om registrere min LCér til MC med en 70ccm cylinder, og
> det der nu er nødvendigt, hvis det bliver tilladt at køre lille mc med
> [...]

Nej...

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 04-06-05 07:26

why not ? Der er da ikke den store forskel på den, og speedfight 100 ?

Jens

Fra : Allan Riise

Dato : 04-06-05 07:37

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:42a14970$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> why not ? Der er da ikke den store forskel på den, og speedfight 100 ?

Du kan jo prøve, der er da andre der har lavet det nummer, er Jeg blevet
fortalt, men Jeg tror at det bliver dyrt at få den omregistreret, uden at
Jeg dog kender priserne!
Så kan du ligeså godt købe en ældre MZ eller lign. Et trick der er godt,
hvis man som 18 årig ikke har bil, men gerne vil slippe billigere i
forsikring når man har råd/lyst til at købe en, da man får anciennitet i
fors. selskabet, også til bil, når man har MC, og de er ikke så dyre i
ansvar!
--
Allan Riise

Fra : Hekto

Dato : 04-06-05 13:02

In article <42a14970$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
J1S@Elbaekhus.dk says...
> why not ? Der er da ikke den store forskel på den, og speedfight 100 ?

t y p e g o d k e n d e l s e !

Fra : Thomas B

Dato : 04-06-05 20:41

> In article <42a14970$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> J1S@Elbaekhus.dk says...
>>
> t y p e g o d k e n d e l s e !
> --
Ja og afgift til staten.

mvh. Thomas

Fra : jacob

Dato : 05-06-05 14:23

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> Ja og afgift til staten.
>
> mvh. Thomas
ja afgift til staten, men man behøver IKKE en typegodkendelse.... der er
flere af de kinesiske MCèr der ingen godkendelse har.... de bliver bare
godkent med en dataerklæring. Vi gør det næsten dagligt i synshallen

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 05-06-05 19:07

In article <42a2fca9$0$26117$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> ja afgift til staten, men man behøver IKKE en typegodkendelse.... der er
> flere af de kinesiske MCèr der ingen godkendelse har.... de bliver bare
> godkent med en dataerklæring. Vi gør det næsten dagligt i synshallen

Ja, det kan man også godt, hvis man kan få dataerklæringen.
Det kniber noget på en 50cc der er ombygget til 70cc.
Det kræver støjmåling, vejning og fanden og hans pumpestok.

Fra : jacob

Dato : 07-06-05 13:39

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

jojo men hvis det nu den 100cm3 han mente... den er jo lavet org.

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 07-06-05 14:09

In article <42a59562$0$6338$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> jojo men hvis det nu den 100cm3 han mente... den er jo lavet org.

Så er det da billigere at købe en 100cc fra starten. Brugt koster de
ikke alverden. Bremserne bliver der også bøvl med.
Det er lidt bøvlet at tage en 50cc, bygge en 100cc motor på, have bøvl
med SBI og T&S, for at få noget man kan købe nede på hjørnet?

Køb en 100cc og flyt plastic'en hvis det er farven den er gal med.

Fra : jacob

Dato : 08-06-05 14:00

> [...]
> med SBI og T&S, for at få noget man kan købe nede på hjørnet?
>
> Køb en 100cc og flyt plastic'en hvis det er farven den er gal med.

du har nok ret.... ( men SBI hedder nu Applus+ nu

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 08-06-05 14:36

In article <42a6ebc2$0$6338$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> du har nok ret.... ( men SBI hedder nu Applus+ nu

Ja, i er jo solgt! ..... spaniere!!!???

Fra : jacob

Dato : 08-06-05 21:43

> In article <42a6ebc2$0$6338$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
> jjo@stofanet.dk says...
>>
> Ja, i er jo solgt! ..... spaniere!!!???
> --
> /Hekto

jep, men der er ikke sket nogle ændringer endnu... vores nye arbejdstøj
kommer også først i august.

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 08-06-05 22:36

In article <42a75862$0$304$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> jep, men der er ikke sket nogle ændringer endnu... vores nye arbejdstøj
> kommer også først i august.

Aaaaarhhh! ... skal vi ikke bare sige ... tøj!

Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå, nu det er
privatiseret. Jeg forventer dog ikke 'ugens tilbud' to syn for samme
pris o.s.v!

Fra : jacob

Dato : 09-06-05 21:22

> [...]
>
> Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå, nu det er
> privatiseret. Jeg forventer dog ikke 'ugens tilbud' to syn for samme

hmm hvorfor ikke??
Ufaglig mening: jeg er næsten sikker på at der kommer priskrig, men hvornår
ved jeg ikke.
jeg tror ikke der bliver ved med at være så mange af de "mindre"
virksomheder, men jeg tror derimod at servicen bliver langt bedre os de
store ( den er blevet markant bedre allerede Jeg prøver ihvertfald...

Spørg/ sig til hvis du/i har nogle ideer eller andre mening om emnet!!

MVH Jacob

Fra : Hekto

Dato : 09-06-05 22:22

In article <42a8a4e0$0$31796$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
jjo@stofanet.dk says...
> [...]
> store ( den er blevet markant bedre allerede Jeg prøver ihvertfald...
>
> Spørg/ sig til hvis du/i har nogle ideer eller andre mening om emnet!!

Jeg står og skal til Toldsynmed min Cagiva, og jeg kan se der allerede
er gjort mere ud af at bestille tid via nettet. Desværre kun på
allerede indregistrerede køretøjer.

Det ligner da et skridt i den rigtige retning!!!

Fra : jacob

Dato : 11-06-05 12:19

> [...]
> allerede indregistrerede køretøjer.
>
> Det ligner da et skridt i den rigtige retning!!!
det kommer det kommer..... jeg ved at IT-nørderne arbejder på højtryk på at
forbedre det hele.
Der kommer også en gratis hjælp/rådgivning på deres hjemmeside(når den er
færdig...)

MVH Jacob