Aprilia Rally med elektriske problemer.
Fra : S. Sørensen

Dato : 02-06-05 19:53

Halløjsa gruppe

Er den generelt lykkelige ejer af en Aprilia Rally, som dog i tirsdags
pludselig er begyndt, at opføre sig sært.
Da jeg skulle hjem, smed jeg nøglen i drejede over på tænding og trykkede på
elstart, og der skete absolut ingenting.
Viste sig, at hverken elstart, benzinmåler, blinklys, langt lys eller horn
virkede. Jeg kunne heldigvis starte den på kickstarter og nærlys og
baglygten virker fint, så jeg kunne godt komme hjem selvom det blev mørkt.
Ringede til min lidt mere erfarne knallertpusher kammerat, der med en
uddannelse som knallertmekaniker burde have grundlag for, at kunne svare.
Han foreslog jeg lige kiggede på sikringen og det gjorde jeg så. Den havde
det fint, men skiftede den alligevel til reserven, og det hjalp ikke. Så
spørgsmålet er.. hvad gør jeg nu? Nogen forslag til hvad der kan være galt,
og hvad fanden jeg gør?
Må indrømme, at jeg selv er rimeligt blank indenfor scooterreperation, men
har dog en mistanke om, at det regnvejr den var parkeret i hele tirsdagen,
måske kan have lavet noget skidt med noget fugt, men hvad ved jeg....

Nogen der har nogle gode forslag?

Steinbjørn

Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-06-05 19:54

"S. Sørensen" <steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILworldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:df226$429f5515$3e3d8433$5954@news.arrownet.dk...
> [...]

> har dog en mistanke om, at det regnvejr den var parkeret i hele tirsdagen,
> måske kan have lavet noget skidt med noget fugt, men hvad ved jeg....

Er der overhovedet strøm på batteriet? Fugt kan aflade et batteri hvis man
er uheldig.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : S. Sørensen

Dato : 02-06-05 20:11

"Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

> Er der overhovedet strøm på batteriet? Fugt kan aflade et batteri hvis man
> er uheldig.

Aner jeg som sådan ikke, men hvis det er afladet, burde det så ikke blive
opladet igen når jeg kører hjem?

Steinbjørn

Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-06-05 20:45

"S. Sørensen" <steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILworldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:67435$429f5972$3e3d8433$7752@news.arrownet.dk...

> "Mikkel Lund" <mmlu03FJERN@control.auc.dk> wrote in message

> Aner jeg som sådan ikke, men hvis det er afladet, burde det så ikke blive
> opladet igen når jeg kører hjem?
>
> Steinbjørn

Det er ikke sikkert din lader kan klarer et helt fladt batteri! Det komme
også an på hvor langt du har kørt. Prøv at sætte den til at lade natten
over.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : S. Sørensen

Dato : 02-06-05 21:06

> Det er ikke sikkert din lader kan klarer et helt fladt batteri! Det komme
> også an på hvor langt du har kørt. Prøv at sætte den til at lade natten
> [...]

Har ikke nogen lader, men har siden da kørt 75 km ca.. det burde da have en
effekt.
Har ca 25 km til og fra arbejde.

Steinbjørn

Fra : Mikkel Lund

Dato : 03-06-05 13:15

"S. Sørensen" <steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILworldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:103b3$429f6631$3e3d8433$13205@news.arrownet.dk...

> Har ikke nogen lader, men har siden da kørt 75 km ca.. det burde da have
en
> effekt.
> Har ca 25 km til og fra arbejde.
>
> Steinbjørn

Du må da kende en der har en lader! Eller kan det være der er en har der vil
låne deres ud, Hvor bor du?

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Myt

Dato : 02-06-05 23:03

> [...]
> har dog en mistanke om, at det regnvejr den var parkeret i hele tirsdagen,
> måske kan have lavet noget skidt med noget fugt, men hvad ved jeg....

Det kan være din lader er stået af, så lader den ikke på batteriet, og det
bliver fladt, det har jeg oplevet med min egen Rally.

Myt

Fra : S. Sørensen

Dato : 12-06-05 21:27

"Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote in message

> Det kan være din lader er stået af, så lader den ikke på batteriet, og det
> bliver fladt, det har jeg oplevet med min egen Rally.
>
> Myt

Problemet fundet og løst.
Et stik fra tændingen var gået løs, så det er nu monteret igen i et lidt
stik end før.
Så er der liv, og ganske heldigt. Jeg var ved at være i underskud med olie,
så det kunne være gået meget galt ;)

Steinbjørn