Mitsubishi Galant gti abs eller ej?
Fra : Frederik C

Dato : 02-06-05 18:54

Hej

På min nye brugte gti fra 91, skal jeg skifte baghjulslejet.

Prolemet er, at har den abs koster det 935 kr. Har den ikke, koster det
135,-.

Der er en afmærkning med abs i motorrummet, men min mekker siger, at han
ikke kan se de nødvendige ledninger nede ved hjulene...

Er der nogen, der ved, om abs var ekstraudstyr?

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 02-06-05 20:04

Frederik C wrote:
> [...]
> han ikke kan se de nødvendige ledninger nede ved hjulene...
>
> Er der nogen, der ved, om abs var ekstraudstyr?

Hvis man kigger lidt rundt på bilbasen, er det ihvertfald langtfra alle
der har ABS. Men din mekaniker burde da kunne se i maskinhallen, om
der er ABS eller ej.

/Brian

Fra : Frederik C

Dato : 02-06-05 20:52

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man kigger lidt rundt på bilbasen, er det ihvertfald langtfra alle
> der har ABS. Men din mekaniker burde da kunne se i maskinhallen, om
> der er ABS eller ej.
>
> /Brian

Hej

Det mente han heller ikke den havde, men abs-boksen i motorrummet skabte
frygt for, at nogen måske havde lavet "kreative ændringer"...

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 02-06-05 20:56

Frederik C wrote:

> Det mente han heller ikke den havde, men abs-boksen i motorrummet
> skabte frygt for, at nogen måske havde lavet "kreative ændringer"...

Hvis du har ABS blokken i motorrummet, er der vel ABS ?
Er der ikke bare klippet ude ved stikket/hjulet istedet ? Det kunne man da
nemt
fristes til, med den prisforskel!

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 02-06-05 20:58

On Thu, 2 Jun 2005 21:51:50 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Det mente han heller ikke den havde, men abs-boksen i motorrummet skabte
>frygt for, at nogen måske havde lavet "kreative ændringer"...

Hvis din Galant er en ægte '91, hvor bilerne blev prisæssigt blev sat
drastisk ned, har den ABS (Limited Edition tiden). Kun 1.8 modellen
uden hækspoiler - og dermed ej sport-udgaven - var uden ABS.

Find en ny mekker

Fra : H.S.

Dato : 02-06-05 21:56

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> [...]
> drastisk ned, har den ABS (Limited Edition tiden). Kun 1.8 modellen
> uden hækspoiler - og dermed ej sport-udgaven - var uden ABS.

Enig, har selv en 1991'er Gti - med ABS

Fra : Frederik C

Dato : 02-06-05 22:29

"H.S." <public@NOSPAMqlm.dk> skrev i en meddelelse
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> Enig, har selv en 1991'er Gti - med ABS

Vi antager, den har abs :).

Er der en abs-lampe?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 03-06-05 05:06

On Thu, 2 Jun 2005 23:29:16 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Vi antager, den har abs :).
>Er der en abs-lampe?

Jep - har du ikke en "bibel" til bilen?
Den er ret omfansgrig, og har du den ikke, bør du anskaffe dig een ved
en hugger, IMO...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-05 19:39

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Vi antager, den har abs :).
>
> Er der en abs-lampe?

Behøver du ikke at "antage" kig på www.daf.dk eller www.fstyr.dk begge
steder kan du med enten stelnummer er registreringsnummer finde
typegodkendelsen for din bil. Heri står der hvis bilen er født med ABS.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : TDN

Dato : 03-06-05 05:38

> [...]
> ikke kan se de nødvendige ledninger nede ved hjulene...
>
> Er der nogen, der ved, om abs var ekstraudstyr?

Hvor svært kan det være, sæt dig ud i bilen og bring den op i fart et øde
sted og hak bremsen i bund, hvis den ikke blokerer og den virker stødende i
bremsepedalen og måske endda lyser der en ABS lampe i instrumentpanelet
imens, ja så har den ABS - og hvis hjulene blokerer, ja så har den ikke ABS

Mvh
Thomas