skat af aktier & Stein
Fra : Peter H

Dato : 02-06-05 17:28

Jeg lovede at melde tilbage omkring etablering af skatteordning ved handel
af aktier hvor jeg fik afvist en bindende ligningssvar fra
ligningsmyndighederne ved at organisere handel med aktier via den udvidede
selvangivelses virksomnedsordning fremfor kapitalindkomst, iøvrigt som KimL
spåede. Jeg blev ikke anderkendt som næringsdrivende selvom aktieafkast er
min eneste indtægt og tåler sammenligning med alm løn.

Hvordan skal man så organisere sin indkomst/skat af aktier? Så er der ApS,
A/S tilbage eller muligvis enkeltmandsvirksomhed. Det bunder i at indtægten
(daytrading) ligger i et niveau der ligner løn og således har været i
årevis.

Jeg har allerede været hos revisor DELOITTE der foreslog virksomhedsordning,
og de skrev til myndighederne for at få et bindende ligningssvar, men det
kunne de ikke eller også er min sag for usædvanlig at man kan leve af
daytrading.

Skal man virkelig oprette ApS? Men ok så kan jeg senere lave Frederksberg
Hedge Fond. Frederiksberg daytrading fond. Spøg til side.

Iøvrigt er der fare for at denne artikel er postet 2 gange. beklager hvis
det er rigtigt.

PH

Fra : Peter H

Dato : 03-06-05 14:30

Som sagt ej jeg ikke blevet anerkendt som næringsdrivende med aktiehandel
fordi min baggrund som EDBmand er for langt fra værdipapirhandel.
Men min revisor siger, at hvis jeg ikke er blevet anerkendt som
næringsdrivende skal man heller ikke betale AM. Det er altså muligt at leve
af aktiehandel uden at skulle betale AM.

Tilgengæld skal der betales topskat men uden AM, et plaster på såret.

Så kan man lave ApS men en revisor siger at så skal man også være ret sikker
på at fortsætte i årevis pga øgede krav fra myndighedernes side.

Hvis ens baggrund var fra et vekselerfirma el lign var der heller ikke meget
tvivl om at man VILLE blive anerkendt som næringsdrivende. Det er
baggrunden, der afgører ligningsmyndighedernes afgørelse.

Med stemplet næringsdrivende åbnes der op for virksomhedsordning.