|
| Fanger bordet med pris pris på cykel? Fra : Soren |
Dato : 02-06-05 15:35 |
|
Hej
Min kone ville købe en ny cykel, og fik at vide at det ville tage et
par dage at gøre den klar.
Hun betalte et aconto beløb på 200 kr, og fik en kvittering med den
fulde pris, og en note om at hun havde betalt 200 kr.
På kvitteringen havde sælger angivet en lavere pris en den der stod på
cyklen i butikken.
Idag ringede han så og sagde at han havde lavet en fejl, og prisen var
den som stod på cyklen, altså 700 kr dyrere end det der stod på
kvitteringen.
Kan vi betragte kvitteringen som et tilbud sælger er forpligtet til at
holde sig til, eller hvad?
FUT til dk.videnskab.jura (jeg poster via Google, og kan ikke selv
sætte FUT)
/Søren
| |
peter.aghl@gmail.com (02-06-2005)
| Kommentar Fra : peter.aghl@gmail.com |
Dato : 02-06-05 15:53 |
|
Soren wrote:
>
> FUT til dk.videnskab.jura (jeg poster via Google, og kan ikke selv
> sætte FUT)
>
Tjoeehh det er da ret enkelt?
Mellem feltet "To Newsgroups" og "Subject" er der et link: "Add
followup-to header"
FUT: dk.edb.internet.software.mail+news
- Peter
| |
LeGoKraN (02-06-2005)
| Kommentar Fra : LeGoKraN |
Dato : 02-06-05 16:53 |
|
<peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1117723972.334721.56470@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Soren wrote:
>
> FUT til dk.videnskab.jura (jeg poster via Google, og kan ikke selv
> sætte FUT)
>
Hvad betyder det der "FUT?
| |
Lars Jørgensen (02-06-2005)
| Kommentar Fra : Lars Jørgensen |
Dato : 02-06-05 17:02 |
|
LeGoKraN wrote:
>> FUT til dk.videnskab.jura (jeg poster via Google, og kan ikke selv
>> sætte FUT)
>>
> Hvad betyder det der "FUT?
FollowUp-To
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut
Kikker du i headeren kan du se at jeg har sat FUT til dk.admin.netikette
Dvs. at hvis du svarer på dette indlæg, vil dit svar havne i gruppen jeg
har sat FUT til.
--
Mvh. Lars
| |
Carl Drud (02-06-2005)
| Kommentar Fra : Carl Drud |
Dato : 02-06-05 16:59 |
| | |
Povl H. Pedersen (02-06-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 02-06-05 16:55 |
|
In article <d1d4388c.0506020635.1499dea1@posting.google.com>, Soren wrote:
> Hej
>
> Min kone ville købe en ny cykel, og fik at vide at det ville tage et
> par dage at gøre den klar.
>
> Hun betalte et aconto beløb på 200 kr, og fik en kvittering med den
> fulde pris, og en note om at hun havde betalt 200 kr.
>
> På kvitteringen havde sælger angivet en lavere pris en den der stod på
> cyklen i butikken.
>
> Idag ringede han så og sagde at han havde lavet en fejl, og prisen var
> den som stod på cyklen, altså 700 kr dyrere end det der stod på
> kvitteringen.
>
> Kan vi betragte kvitteringen som et tilbud sælger er forpligtet til at
> holde sig til, eller hvad?
Hvis i ikke har aftalt den lavere pris, men kun set skiltet i
butikken, og nævnt den korrekte pris, så er der tale om en skrivefejl,
og en sådan er ikke forpligtende. Hvis han har nævnt rabatten, og
lovet den billigere pris, så hænger han på den.
| |
Søren Kongstad (04-06-2005)
| Kommentar Fra : Søren Kongstad |
Dato : 04-06-05 12:43 |
|
Tak for svarene
Lidt followup til historien. Vi tog ud til cykelhandleren for at snakke
med ham, og han sagde at han stod meget stærkt i situationen da han
kunne annullere købet når det passede ham.
Vi sagde at vi ville kontakte forbrugerklagenævnet og vende tilbage, da
vi snakkede med ham idag havde han solgt cyklen til en anden.
Det skal lige siges at vi oprindeligt aftalte at hente cyklen idag, så
han har altså valgt at annullere købet, da vi ikke har aftalt med at ham
at annullere!
Vi prøver nu med en klage til forbrugerklagenævnet, det koster 150 kroner.
/Søren
| |
Povl H. Pedersen (04-06-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 04-06-05 16:19 |
|
In article <42a193da$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Søren Kongstad wrote:
> Tak for svarene
>
> Lidt followup til historien. Vi tog ud til cykelhandleren for at snakke
> med ham, og han sagde at han stod meget stærkt i situationen da han
> kunne annullere købet når det passede ham.
>
> Vi sagde at vi ville kontakte forbrugerklagenævnet og vende tilbage, da
> vi snakkede med ham idag havde han solgt cyklen til en anden.
>
> Det skal lige siges at vi oprindeligt aftalte at hente cyklen idag, så
> han har altså valgt at annullere købet, da vi ikke har aftalt med at ham
> at annullere!
>
> Vi prøver nu med en klage til forbrugerklagenævnet, det koster 150 kroner.
Sælger hænger på et tilbud, men ikke på en skrivefejl.
Se aftalelovens pgf 32:
Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller anden
fejltagelse fra hans side har fået andet indhold end tilsigtet, er ikke
bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er
afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.
Og da i meget vel kendte prisen i butikken, og der ikke var aftalt
en rabat, så vil butikken klar kunne anvende denne.
| |
Soren (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Soren |
Dato : 06-06-05 09:41 |
|
"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message news:<slrnda3hgk.q1.povlhp@ip100.home.terminal.dk>...
> Sælger hænger på et tilbud, men ikke på en skrivefejl.
> Se aftalelovens pgf 32:
> Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller anden
> fejltagelse fra hans side har fået andet indhold end tilsigtet, er ikke
> bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er
> afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse.
>
> Og da i meget vel kendte prisen i butikken, og der ikke var aftalt
> en rabat, så vil butikken klar kunne anvende denne.
Tusind tak for svaret!
/Søren
| |
|
|