/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XJ 600 - dårlig motorgang
Fra : Klaus Stadsgaard


Dato : 02-06-05 15:19

Yamaha XJ 600 årg. 86 med dårlig motorgang. Når motoren er kold er der
en rimelig tomgang og den tager gassen med det samme og falder
lynhurtigt til ro igen. Men når den bliver varm stiger tomgangen op
til 2500-3500 omdrejninger og stiger og falder i et væk - og samtidig
hvis man giver gas har den problemer med at falde ned i omdrejninger
igen. Har prøvet at sprøje med dieselstart omkring
karburator/indsugning og det ser ud til at alt er tæt - den ændrer
ihvertfald ikke motorgangen. Kan et lettere utæt benzinhane (vacuum)
være grunden eller har i andre ideer. Hilsen Klaus


 
 
Armand (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-05 21:11

Klaus Stadsgaard (slet CYIX9) wrote:
> Yamaha XJ 600 årg. 86 med dårlig motorgang. Når motoren er kold er der
> en rimelig tomgang og den tager gassen med det samme og falder
> lynhurtigt til ro igen. Men når den bliver varm stiger tomgangen op
> til 2500-3500 omdrejninger og stiger og falder i et væk - og samtidig
> hvis man giver gas har den problemer med at falde ned i omdrejninger
> igen. Har prøvet at sprøje med dieselstart omkring
> karburator/indsugning og det ser ud til at alt er tæt - den ændrer
> ihvertfald ikke motorgangen. Kan et lettere utæt benzinhane (vacuum)
> være grunden eller har i andre ideer. Hilsen Klaus
>
Hvis det var en utæt vacuum-slange ville diesel-start metoden have
"fanget" den!
Prøv i første omgang at lege med chokeren mens du kigger efter hvorledes
kablet fungerer på karbunaderne - Og dér se om alle de enkelte
choker-ventiler kommer helt på plads når betjeningsgrebet drejes på OFF!
Ellers er en tømning af svømmerhusen altid en god start.
Endelig kan problemet ligge i en lousy synkronisering af karbunaderne
hhv. justering af luftskruerne ._/

--
Armand.

Jacob (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 02-06-05 22:35


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:lJJne.52305$Fe7.147394@news000.worldonline.dk...
> Klaus Stadsgaard (slet CYIX9) wrote:
>> Yamaha XJ 600 årg. 86 med dårlig motorgang. Når motoren er kold er der
>> en rimelig tomgang og den tager gassen med det samme og falder
>> lynhurtigt til ro igen. Men når den bliver varm stiger tomgangen op
>> til 2500-3500 omdrejninger og stiger og falder i et væk - og samtidig
>> hvis man giver gas har den problemer med at falde ned i omdrejninger
>> igen. Har prøvet at sprøje med dieselstart omkring
>> karburator/indsugning og det ser ud til at alt er tæt - den ændrer
>> ihvertfald ikke motorgangen. Kan et lettere utæt benzinhane (vacuum)
>> være grunden eller har i andre ideer. Hilsen Klaus
>>
> Hvis det var en utæt vacuum-slange ville diesel-start metoden have
> "fanget" den!
> Prøv i første omgang at lege med chokeren mens du kigger efter hvorledes
> kablet fungerer på karbunaderne - Og dér se om alle de enkelte
> choker-ventiler kommer helt på plads når betjeningsgrebet drejes på OFF!
> Ellers er en tømning af svømmerhusen altid en god start.
> Endelig kan problemet ligge i en lousy synkronisering af karbunaderne hhv.
> justering af luftskruerne ._/
>
> --
> Armand.

Chokeren på en XJ600 af den årgang er direkte - ingen kabel. Ellers må jeg
sige, at omdrejningerne ligger i samme område på min XJ600 51J, når den er
varm og får choker. Symptomerne lyder som om den får choker hele tiden?

Jacob



Torben Scheel (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-06-05 08:10

Jacob wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:lJJne.52305$Fe7.147394@news000.worldonline.dk...
>
>>Klaus Stadsgaard (slet CYIX9) wrote:
>>
>>>Yamaha XJ 600 årg. 86 med dårlig motorgang. Når motoren er kold er der
>>>en rimelig tomgang og den tager gassen med det samme og falder
>>>lynhurtigt til ro igen. Men når den bliver varm stiger tomgangen op
>>>til 2500-3500 omdrejninger og stiger og falder i et væk - og samtidig
>>>hvis man giver gas har den problemer med at falde ned i omdrejninger
>>>igen. Har prøvet at sprøje med dieselstart omkring
>>>karburator/indsugning og det ser ud til at alt er tæt - den ændrer
>>>ihvertfald ikke motorgangen. Kan et lettere utæt benzinhane (vacuum)
>>>være grunden eller har i andre ideer. Hilsen Klaus
>>>
>>
>>Hvis det var en utæt vacuum-slange ville diesel-start metoden have
>>"fanget" den!
>>Prøv i første omgang at lege med chokeren mens du kigger efter hvorledes
>>kablet fungerer på karbunaderne - Og dér se om alle de enkelte
>>choker-ventiler kommer helt på plads når betjeningsgrebet drejes på OFF!
>>Ellers er en tømning af svømmerhusen altid en god start.
>>Endelig kan problemet ligge i en lousy synkronisering af karbunaderne hhv.
>>justering af luftskruerne ._/
>>
>>--
>>Armand.
>
>
> Chokeren på en XJ600 af den årgang er direkte - ingen kabel. Ellers må jeg
> sige, at omdrejningerne ligger i samme område på min XJ600 51J, når den er
> varm og får choker. Symptomerne lyder som om den får choker hele tiden?
>
> Jacob
>
>
Sure? Min kones '88er har kabel til styret (samme stumper som min '84
FJ1100)

--
vh
Torben

Jens Jacob Bager Jen~ (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-06-05 09:36

> Sure? Min kones '88er har kabel til styret (samme stumper som min '84
> FJ1100)

På Min XJ 600 fra 89 (51J) var chokeren direkte aktiveret.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-06-05 16:13

Jacob wrote:
>
>>Prøv i første omgang at lege med chokeren mens du kigger efter hvorledes
>>kablet fungerer på karbunaderne - Og dér se om alle de enkelte
>>choker-ventiler kommer helt på plads når betjeningsgrebet drejes på OFF!
>
> Chokeren på en XJ600 af den årgang er direkte - ingen kabel.

Skrev jeg kabel nogetsteds?
Anyhow, så vil "lege med chokeren mens man kigger" være det samme om
betjeningen er ved styret eller ved karbunaderne.

> ... omdrejningerne ligger i samme område på min XJ600 51J, når den er
> varm og får choker. Symptomerne lyder som om den får choker hele tiden?

Ja, nemlig ja!

--
Armand.

Jacob (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 04-06-05 17:46


>>>Prøv i første omgang at lege med chokeren mens du kigger efter hvorledes
>>>kablet fungerer på karbunaderne - Og dér se om alle de enkelte

>> Chokeren på en XJ600 af den årgang er direkte - ingen kabel.
>
> Skrev jeg kabel nogetsteds?

Ja...

Mvh Jacob



Armand (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-05 16:44

Jacob wrote:
>>>>Prøv i første omgang at lege med chokeren mens du kigger efter hvorledes
>>>>kablet fungerer på karbunaderne - Og dér se om alle de enkelte
>
>
>>>Chokeren på en XJ600 af den årgang er direkte - ingen kabel.
>>
>>Skrev jeg kabel nogetsteds?
>
>
> Ja...
>
Nårh, ja!

--
Armand.

Jens Jacob Bager Jen~ (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-06-05 06:24

> Yamaha XJ 600 årg. 86 med dårlig motorgang. Når motoren er kold er der
> en rimelig tomgang og den tager gassen med det samme og falder
> lynhurtigt til ro igen. Men når den bliver varm stiger tomgangen op
> til 2500-3500 omdrejninger og stiger og falder i et væk - og samtidig
> hvis man giver gas har den problemer med at falde ned i omdrejninger
> igen.

Hej Klaus

Min XJ 600 gjorde det samme, og den fik alt for meget benzin. Starter den
fint uden choker når den er kold? Eller skal chokeren fjernes med det samme,
og så kan den godt holde sig i tomgang?

Jeg ville:
Rense karburatorene
Kontrollere svømmehusstanden (få værdien fra en org værkstedsmanual eller en
Clymer, den fra Haynes passer ikke)
Skift luftfilter
Se efter slid af svømmehusnåle
Se efter slid af CO skruer
Se efter slid af nåle og strålerør
Skift gummi i benzinhane (man kan få et uoriginalt kit fra MC nøglen)

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Klaus Stadsgaard (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Stadsgaard


Dato : 03-06-05 16:18

Hej...

Som du beskriver starter den nem uden choker og går fint i tomgang
når den er kold. Efter de indlæg jeg har læst nu tror jeg at jeg
starter med afmontere karburator og skruer luftskruerne ud - de er
også temmeligt forknoklede efter den sidste ejer (den har stået
stille mindst et år - måske to). Måske er O-ringene på
luftskruerne mørnede/slidte - så jeg vil starte med udskifte dem.
Jeg havde bare overhovedet ikke tænkt på karburator/choker når den
var så dem at starte. (Luftfilter - tændrør - olie er skiftet -
dyserens har været tilføjet benzinen). Klaus


>Hej Klaus
>
>Min XJ 600 gjorde det samme, og den
>fik alt for meget benzin. Starter den
>fint uden choker når den er kold?
>Eller skal chokeren fjernes med det samme,
>og så kan den godt holde sig i tomgang?
>
>Jeg ville:
>Rense karburatorene
>Kontrollere svømmehusstanden (få
>værdien fra en org værkstedsmanual eller en
>Clymer, den fra Haynes passer ikke)
>Skift luftfilter
>Se efter slid af svømmehusnåle
>Se efter slid af CO skruer
>Se efter slid af nåle og strålerør
>Skift gummi i benzinhane (man kan få
>et uoriginalt kit fra MC nøglen)
>
>--
>Mojn
>Jens Bager Jensen
>Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
>Polyteknisk MC Forening (PMC)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste