Jehovas Vidner i korstog mod franske hospi~
Fra : Cyril Malka

Dato : 02-06-05 14:14

(02/06-2005) I de sidste fire år har Jehovas Vidner uddelt 10.000
dvd'er, som de selv har produceret, i de franske hospitaler.

DVD'en, som hedder "alternative metoder til blodtransfusion" blev givet
til de fleste franske hospitaler... Læs resten her:
http://www.kortlink.com/korsjv

--

Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org

Fra : JoVe

Dato : 02-06-05 16:17

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> DVD'en, som hedder "alternative metoder til blodtransfusion" blev givet
> til de fleste franske hospitaler... Læs resten her:

Vi som ikke er medlemmer af "Jehovas Vidner", bør være glade for det arbejde
og den pression som organisationen udøver mht. spørgsmålet om
blodtransfussion.

Det er Malka'sk forvrængning at kalde disse DVD'er for et "korstog mod
franske hospitaler" - til nød kunne det måske kaldes et "korstog mod
blodtransfussion". Strengt taget har det intet med begrebet "korstog" at
gøre, det er en oplysningskampagne set ud fra organisationen "Jehovas
Vidners" synspunkt.

Der er noget andet som snarere burde kaldes "korstog", det er den Malka'ske
kampagne mod Jehovas Vidner!

))

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 01:41

JoVe skrev Torsdag den 2. juni 2005 17:16 i beskeden
<429f22f5$0$63587$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Vi som ikke er medlemmer af "Jehovas Vidner", bør være glade for det
> arbejde og den pression som organisationen udøver mht. spørgsmålet om
> blodtransfussion.

Javel. Hvorfor?

Med den glæde og entusiasme må der være en ganske god grund...

> [...]
> blodtransfussion". Strengt taget har det intet med begrebet "korstog" at
> gøre, det er en oplysningskampagne set ud fra organisationen "Jehovas

Tillad mig lige at minde dig om, at helt tilbage til 1988 blev det, første
gang, nævnt i en norsk avis, at man *kunne* foretage operationer, hvor man
op til et blodtab på max. 1½ liter (måske mere i dag) sagtens kunne
erstatte blodtabet med ganske almindeligt saltvand. Kroppen ville så selv
omdanne dette saltvand til blod indenfor ganske kort tid.

Men det centrale er jo at Jehovas Vidner selv skriver på siden
http://www.watchtower.org/languages/danish/library/hb/index.htm

=== citat ===
Alene af sundhedsmæssige grunde er det derfor klogt at efterkomme det
bibelske bud om at ?afholde sig fra blod?. ? Apostelgerninger 15:28, 29.
=== citat slut ===

I den "almindelige" 1992-oversættelse står der:

=== citat ===
For Helligånden og vi har besluttet ikke at lægge nogen anden byrde på jer
end dette nødvendige, at I skal holde jer fra kød, der ofres til afguder,
og fra blod og fra kød af kvalte dyr og fra utugt. Ved at holde jer fri af
det handler I ret. Lev vel!«
=== citat slut ===

De fleste kommentatorer er enige om, at der er tale om "indtagelse"/spisning
af blod. Selv Jehovas Vidner skriver dette på samme side:

=== citat ===
Som allerede nævnt, sagde Gud til hele menneskeheden at blodet ikke må
spises, fordi det repræsenterer livet. (1 Mosebog 9:3-6)
=== citat slut ===

Man har brugt den logik at da næring også kan gives "intravenøst" kan dette
overføres til princippet om blodtransfusion.

Forskellen ligger i, at der *er* medicinske risici ved alle operationer. Men
hospitalssyge (herunder stafilokokker) forårsager langt flere dødsfald end
fejl i forbindelse med blodtransfusion. Det er ensidigheden i
præsentationen af helbredsoplysningerne der gør at det er tydelig
forvrængning at kalde deres præsentation for en "oplysningskampagne"...

Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).

Fra : JoVe

Dato : 03-06-05 09:33

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> JoVe skrev Torsdag den 2. juni 2005 17:16 i beskeden
> <429f22f5$0$63587$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> i gruppen
> dk.livssyn.kristendom:
>
> Javel. Hvorfor?

Du svarer faktisk selv på det nedenfor Jeg selv ville finde det at
foretrække om man helt kunne undgå blodtransfussioner, og jeg tror faktisk
at JV har puffet til en forskning i positiv retning!

> Med den glæde og entusiasme må der være en ganske god grund...

Bortset fra at det intet har med entusiasme at gøre, er grunden ganske gemen
bondefornuft! ...

> [...]
> præsentationen af helbredsoplysningerne der gør at det er tydelig
> forvrængning at kalde deres præsentation for en "oplysningskampagne"...

Ja, og den logik er da til at forstå!!! Om man så er enig med JV's
konklusion er en helt anden sag som man må gøre op med Herren og sig selv!
At stafylokokker er skyld i flere dødsfald har intet med sagen at gøre.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 15:37

JoVe skrev Fredag den 3. juni 2005 10:33 i beskeden
<42a015ec$0$63666$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<...>
> [...]
> At stafylokokker er skyld i flere dødsfald har intet med sagen at gøre.

Ikke desto mindre er det forvrængning at tro, at blodtransfusion er det
eneste fareområde omkring operationer, og det var den pointe jeg ville have
frem ved bl.a. at nævne stafylokokker...

Men jeg er da glad for der var en smule enighed at spore i dit indlæg...

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 09:42

On Fri, 03 Jun 2005 02:41:21 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Man har brugt den logik at da næring også kan gives "intravenøst" kan dette
>overføres til princippet om blodtransfusion.

Ja, og hvor er logikken i, at Jehovas Vidner gladeligt gnasker blod i
sig, sandsynligvis dagligt, men modtage livgivende blod i form af en
blodtransfusion, det må de ikke?

Jehovas Vidner spiser ikke kød, der er slagtet kosher og herefter
kasheriseret for at få alt blod ud af det.

Der er rigtig meget blod i det kød, man køber i supermarkedet og hos
slagteren. Det ses tydeligt, når man kasheriserer det.

Så er der ikke tale om logik, men dobbeltmoral, når
Vagttårnsorganisationen vender om på bibelcitaterne og får
"intravenøst" til at blive til "spise" og herefter ser bort fra den
store mængde blod, vidner, der ikke er vegetarer, spiser dagligt.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 15:46

Britt Malka skrev Fredag den 3. juni 2005 10:41 i beskeden
<8l50a1df165u1vppp6qcn7kne99is894mq@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Ja, og hvor er logikken i, at Jehovas Vidner gladeligt gnasker blod i
> sig, sandsynligvis dagligt, men modtage livgivende blod i form af en
> blodtransfusion, det må de ikke?

Netop.

> [...]
> Der er rigtig meget blod i det kød, man køber i supermarkedet og hos
> slagteren. Det ses tydeligt, når man kasheriserer det.

Faktisk også ret interessant, for halal-slagterne får også blodet til at
løbe helt fra, og da jeg besøgte en kammerat inde i Roskilde sidste fredag
havde han købt kalvekoteletter fra den halal-slagter ude ved Røde Port, og
smagen *var* helt anderledes -- selv han kommenterede kvaliteten ved at der
ikke var levnet blod i kødet...

> [...]
> "intravenøst" til at blive til "spise" og herefter ser bort fra den
> store mængde blod, vidner, der ikke er vegetarer, spiser dagligt.

Uha. Nu skal vi andre jo have tæsk for at påpege dobbeltmoralen. Hellere
tæve budbringeren end undersøge det der siges... :'-(

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 16:06

On Fri, 03 Jun 2005 16:45:39 +0200, Henrik Vestergaard

> [...]
>smagen *var* helt anderledes -- selv han kommenterede kvaliteten ved at der

Der er stadig blod i kødet, men ikke så meget, som hvis dyret er
slagtet "normalt".

Det er derfor, at jøder kasheriserer kødet, inden de spiser det. Også
selv om det er slagtet kosher.

>Uha. Nu skal vi andre jo have tæsk for at påpege dobbeltmoralen. Hellere
>tæve budbringeren end undersøge det der siges... :'-(

Det er farligt at undersøge den slags spørgsmål. Tænk, hvis man kom i
tvivl om "sandheden".

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 01:39

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message
> [...]
>
> DVD'en, som hedder "alternative metoder til blodtransfusion" blev givet
> til de fleste franske hospitaler... Læs resten her:

Ja, og saadan er der saa meget. Jeg saa lige en dokumentarfilm om joediske
missionaerer, der lokker yemenitiske joeder til USA for at de kan blive
udnyttet som slavearbejdere i "sweat shops" ejet af andre joeder.
(http://www.ruthfilms.com/html/fs_in_satmar_custody.html).

Kan vi hermed konkludere at organiseret religion er noget lort?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 01:58

#2066 skrev Fredag den 3. juni 2005 02:39 i beskeden
<a6ad6$429fa4a4$45c2b067$5753@nf5.news-service.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> missionaerer, der lokker yemenitiske joeder til USA for at de kan blive
> udnyttet som slavearbejdere i "sweat shops" ejet af andre joeder.

Da linket ikke omtaler disse slavearbejdere, må man så spørge hvilken
dokumentarfilm der var tale om, og hvilken kanal?

Dernæst ville du kunne læse, at dit link omtaler:

=== citat ===
With more than 100,000 strong, the Satmars are the world¹s largest Hassidic
sect. They follow an interpretation of Jewish law that is exceptionally
strict even in the orthodox world.
== oversat ==
Som gruppering på lidt over 100.000 er Satmars verdens ældste hassidiske
sekt. De følger en fortolkning af jødisk lov der er yderst streng også i
forhold til den ortodokse verden.
=== citat slut ===

På et helt andet link, ref:
http://www.ou.org/ncsy/projects/messageboard/postart.htm kan man læse:

=== citat ===
First, let's not paint all Satmar with a broad strike. If 100 out of the
thousands and thousands living in Williamsburg protested, that doesn't mean
that all did or would. Generalizations are wrong and, as Jews, we should
know better than to generalize other Jews, even if the rest of the world
doesn't always. There are lots of Satmar in my neighborhood and they're
lovely people without a mean or spiteful bone in their bodies.
== oversat ==
For det første bør man ikke skære alle Satmar tilhængere over en kam. Hvis
100 ud af de flere tusinde der lever i Williamsburg protesterede, betyder
det ikke at alle gjorde eller ville gøre det. Generaliseringer er altid
forkerte og, som jøder, bør vi vide bedre end at generalisere andre jøder,
selv om resten af verden ikke altid gør. Der er mange Satmar tilhængere i
området omkring mig og de er dejlige mennesker, og vil ikke gøre en kat
fortræd.
=== citat slut ===

> Kan vi hermed konkludere at organiseret religion er noget lort?

Jeg tror du, for det første, skal lære at se mere nuanceret på tingene før
du nogensinde vil kunne konkludere noget som helst...

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 10:07

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Da linket ikke omtaler disse slavearbejdere, må man så spørge hvilken
> dokumentarfilm der var tale om, og hvilken kanal?

Se filmen.

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 10:50

On Fri, 3 Jun 2005 05:06:51 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Se filmen.

Jeg venter, til den udkommer som bog

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 14:35

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Jeg venter, til den udkommer som bog

Jeps, ellers maa du emigrere til Canada, abonnere paa den alt-inklusive
pakke fra Rogers kabel-TV og vente paa at filmen kommer forbi paa
dokumentar-kanalen igen.

Men hvordan befinder du dig med at din religion har professionalle
slavehandlere der skaffer arbejdskraft til sweat shops i USA?

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 14:34

On Fri, 3 Jun 2005 09:34:57 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Men hvordan befinder du dig med at din religion har professionalle
>slavehandlere der skaffer arbejdskraft til sweat shops i USA?

Det er ikke min religion, der har det.

Jeg er ikke ansvarlig for, hvad en evt. sekt foretager sig, uanset
hvilken religion de bekender sig til.

Jeg skriver "evt. sekt", for jeg har ikke tjekket sagen yderligere, og
jeg kan derfor heller ikke vide, om der er tale om en sekt eller ej.

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 15:42

> Det er ikke min religion, der har det.
>
> Jeg er ikke ansvarlig for, hvad en evt. sekt foretager sig, uanset
> hvilken religion de bekender sig til.

Det go'e, gamle "No True Scotsman" argument i forklaedning.

Ud fra det findes der ingen sande kristne, joeder, muslimer, etc, etc,
etc....

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 15:49

#2066 skrev Fredag den 3. juni 2005 16:41 i beskeden
<f330a$42a06a0d$45c2b067$9789@nf5.news-service.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Det go'e, gamle "No True Scotsman" argument i forklaedning.
> Ud fra det findes der ingen sande kristne, joeder, muslimer, etc, etc,
> etc....

Ikke desto mindre vil mange kristne også frabede sig at blive slået i
hartkorn med JV'erne, mormonerne m.v.

Hvorfor skulle reglerne være anderledes for andre?

Men det er klart at det kun er kristne, der må foretage denne skelnen. Jøder
skal her i gruppen - ligesom f.eks. muslimer - acceptere, at der ikke er
den store forskel når man skal tale unuanceret, generaliserende,
fordømmende og fra uvidenhedens talerstol...

Sikke en gang ævl! God fornøjelse - logikken er flygtet totalt...

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 16:02

On Fri, 3 Jun 2005 10:41:36 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Ud fra det findes der ingen sande kristne, joeder, muslimer, etc, etc,
>etc....

Næ, sandsynligvis ikke.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-06-05 22:38

"#2066" <neslein@hotmail.com> writes:

> Det go'e, gamle "No True Scotsman" argument i forklaedning.

Overhovedet ikke.

Britt skrev ikke, at det ikke var jøder, der gjorde hvad det nu var,
der blev gjort.

Hun skrev blot, at det ikke var den jødiske religion, ligesom det ikke
er den kristne religion, der slår abortlæger ihjel i USA eller den
muslimske religion, der truer en københavnsk dørmand på livet.

Nogle mennesker gør ting, som kan virke og måske endda _er_
forkerte. Nogle mennesker bekender sig også til en eller anden
religion. Nogle gange er der overlap. Det gør ikke religionen til
fortaler for eller aktør i disse menneskers handlinger.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 15:41

Britt Malka skrev Fredag den 3. juni 2005 15:34 i beskeden
<rvm0a15ev5v2lfmlfi741aon4eua7bvhvj@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> Jeg skriver "evt. sekt", for jeg har ikke tjekket sagen yderligere, og
> jeg kan derfor heller ikke vide, om der er tale om en sekt eller ej.

Du må endelig ikke forvente for meget af #2066. Argumentation, nuancer og
kildekritik er ligegyldig. Hvis det er jøder der bliver modsagt, så skal
der bare slås op -- enhver modargumentation besvares i stilen "Se
filmen"...

Dialog gøres derved næsten umulig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-05 15:43

Henrik Vestergaard skrev i 42a06b12$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

[ .. ]
> [...]
> kildekritik er ligegyldig. Hvis det er jøder der bliver modsagt, så skal
> der bare slås op -- enhver modargumentation besvares i stilen "Se

Altså nøjagtig det samme som når jøder langer ud efter kristendommen!

Husk lige at feje lidt grundigt foran jeres egen hykler-dør.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 16:08

On Fri, 03 Jun 2005 16:40:45 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Du må endelig ikke forvente for meget af #2066.

Jeg forventer mig aldrig meget af folk, der gemmer sig bag et
intetsigende pseudonym på news. Endnu har jeg ikke mødt en seriøs og
læseværdig person, der har gjort det.

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 19:15

> Jeg forventer mig aldrig meget af folk, der gemmer sig bag et
> intetsigende pseudonym på news. Endnu har jeg ikke mødt en seriøs og
> læseværdig person, der har gjort det.

"Britt Malka" er for mig ligesaa anonymt som ethvert andet UseNet "nick".
Jeg har *intet* oenske om at vide hvem der gemmer sig bag navnet, men det
kan vaere praktisk hvis UseNet-bidragere er rimeligt konsekvente i deres
nicks. Mit nick har vist nogle aar paa bagen og min e-mail adresse er aegte
og har eksisteret naesten lige saa laenge som Hotmail.

Hvad er det egentligt du vil vide om mig, der kunne goere mine meninger mere
laesevaerdige i dine oejne? Er det blot utidig nyfigenhed?

Fra : Britt Malka

Dato : 05-06-05 11:03

On Fri, 3 Jun 2005 14:14:30 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>"Britt Malka" er for mig ligesaa anonymt som ethvert andet UseNet "nick".

Så er der noget galt med din opfattelse af ordet "anonymt".

Der er én Britt Malka i verden, og du kunne, hvis du havde interesse i
det, finde ud af, hvor jeg bor, hvad jeg laver osv.

#2066 siger intet om dig. End ikke dit køn.

>Jeg har *intet* oenske om at vide hvem der gemmer sig bag navnet,

Nej, sådan har jeg det også tit, men jeg ved, at hvis jeg læser et
indlæg af en navngiven person, så kunne jeg finde ud af mere, hvis jeg
ville. Men i det mindste ved jeg, om jeg skriver med en kvinde eller
en mand.

>Hvad er det egentligt du vil vide om mig, der kunne goere mine meninger mere
>laesevaerdige i dine oejne? Er det blot utidig nyfigenhed?

Du misforstår: Selv om du skrev dit navn, adresse, telefonnummer osv.,
så ville det ikke gøre dine meninger mere læseværdige. Det fungerer
den omvendte vej rundt. Folk, som gemmer sig under et intetsigende
pseudonym har som regel ikke læseværdige meninger. Det skyldes nok, at
anonymiteten tillader personen at opføre sig, som vedkommende ønsker,
komme med absurde udtalelser, være aggressiv m.m. Her taler jeg
generelt om anonyme personer på usenet.

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 14:43

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Men hvordan befinder du dig med at din religion har professionalle
> slavehandlere der skaffer arbejdskraft til sweat shops i USA?

"professionelle"...

Men ellers er slavehandel et accepteret og velkendt faenomen i den saakaldte
judeo-kristne kulturkreds:
http://www.thebricktestament.com/the_law/slavery/ex21_02a.html

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 16:03

On Fri, 3 Jun 2005 09:43:14 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Men ellers er slavehandel et accepteret og velkendt faenomen i den saakaldte
>judeo-kristne kulturkreds:

Judeo-kristne er en selvmodsigelse.

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 16:59

> Judeo-kristne er en selvmodsigelse.

Paa trods af at betegnelsen er flittigt brugt i nogle kredse, vil jeg give
dig ret.

Men vi kan vel blive enige om at slavehandel er velkendte og accepterede
faenomener i baade joededom og kristendom?

Fra : Britt Malka

Dato : 03-06-05 17:53

On Fri, 3 Jun 2005 11:58:38 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Men vi kan vel blive enige om at slavehandel er velkendte og accepterede
>faenomener i baade joededom og kristendom?

Hvad i al verden får dig til at tro, at vi skulle kunne blive enige om
det?

Har du set et billede af mig i spændetrøje et sted på nettet? Eller i
gang med at spise små, blå piller?

Ved du hvad: Selv Carl-Mar er mere provokerende end dig

Fra : #2066

Dato : 03-06-05 19:21

> Hvad i al verden får dig til at tro, at vi skulle kunne blive enige om
> det?

Det er vel en rimelig antagelse, siden G-d fandt det betimeligt at
udfaerdige en rammelovgivning for slavehandel.

> Har du set et billede af mig i spændetrøje et sted på nettet? Eller i
> gang med at spise små, blå piller?
>
> Ved du hvad: Selv Carl-Mar er mere provokerende end dig

Hvem?

Fra : Britt Malka

Dato : 05-06-05 11:05

On Fri, 3 Jun 2005 14:21:19 -0400, "#2066" <neslein@hotmail.com>
wrote:

>Det er vel en rimelig antagelse, siden G-d fandt det betimeligt at
>udfaerdige en rammelovgivning for slavehandel.

Åh, så du taler historisk set? For 5.000 år siden?

Jo, det er rigtigt. Der er sågar en berømt historie om, hvordan
jøderne blev ført ud af Ægypten og bort fra slaveriet.

Men jeg må indrømme, at jeg har svært at følge dine tankespring. Du
går fra Jehovas Vidners forsøg på manipulering af franske læger til at
tale om en jødisk sekt, der angiveligt har med slavehandel at gøre og
herfra videre til bibelsk tid.

>Hvem?

Carl-Mar Møller.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-06-05 12:16

Goddag Britt

Britt Malka skrev Søndag den 5. juni 2005 12:05 i beskeden
<9fj5a1trm40b8k6bta5qgrkdi2qsshje34@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> går fra Jehovas Vidners forsøg på manipulering af franske læger til at
> tale om en jødisk sekt, der angiveligt har med slavehandel at gøre og

Ret interessant faktisk, for hvis du sammenligner de rettigheder slaver fik
i forhold til de omkringliggende områder, så svarer det til at sammenligne
en overenskomst anno 2005 med forholdene for danskere under Stavnsbåndet...

"Slaveri" er et meget groft ord i dag, fordi de fleste tænker på filmserien
"Nord og Syd" i stedet for at undersøge hvad der *står* i grundteksten.

Ak, sådan går det... :'-(

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-06-05 15:39

#2066 skrev Fredag den 3. juni 2005 11:06 i beskeden
<49299$42a01b9a$45c2b067$8745@nf5.news-service.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message

> Se filmen.

Hvilken kanal har du da set filmen på? Har du en kilde til et sted, der
sælger den?

Tak for intet. Et så kort svar antyder du kun var interesseret i at
provokere. Dit valg - dit ansvar...

Fra : Leo

Dato : 03-06-05 10:06

Det ville måske være at betragte som mere klædeligt, at du, siden du selv er
forfatter til den tekst, du henviser til, blot havde kopieret de få
yderligere linjer ind i dit første indlæg - det drejer sig om måske 10
linjer mere.

Men formålet var måske at generere trafik på din hjemmeside?

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-06-05 10:29

On Fri, 03 Jun 2005 10:41:44 +0200
> [...]

> "intravenøst" til at blive til "spise" og herefter ser bort fra den
> store mængde blod, vidner, der ikke er vegetarer, spiser dagligt.

På samme måde at de tillader faktor VIII, hvilket vil sige at en JV, der
er bløder, må modtage (i løbet af sit livstid) et par hundrede tusinde
portioner blod... De må bare ikke modtage det samlet...

(jeg er gået glip af den parasha eller græske skrift, som tillader folk
at tage imod de forskelllige blodkomponenter, blot de ikke er samlet...
hvis nogen kunne sende mig verset, vil det glæde mig)

EN lille opsamling om det:

http://www.malka.dk/dl/19930812.pdf

Mere om blod og JV'er på http://www.sekter.org/vto/tekster.html

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-06-05 10:32

On Fri, 3 Jun 2005 11:05:56 +0200
"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote:

> [...]
> selv er forfatter til den tekst, du henviser til, blot havde kopieret
> de få yderligere linjer ind i dit første indlæg - det drejer sig om

Næ. Det er ikke sikkert folk gider læse det.

> Men formålet var måske at generere trafik på din hjemmeside?

Ja... Uha-uha! Jeg ved at folk her på dk.livssyn.kristendom er
smadderflinke til at læse det, jeg skriver. De kaster sig over det som
gale og klikker på livet løs. Og det er dem, og kun dem, der generer den
traffik på et-sect-era/nyheder.

Don't quit your dayjob, Sherlock

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-06-05 15:50

On Fri, 3 Jun 2005 10:41:36 -0400

> Det go'e, gamle "No True Scotsman" argument i forklaedning.
> Ud fra det findes der ingen sande kristne, joeder, muslimer, etc, etc,
> etc....

Du har vist problemer med at læse det, der står og du fortolker vildt
efter din fantasi... Det må du så tage ansvar for til gengæld.

Britt skriver intet om "sande kristne, jøder, muslimer m.m.", hun
skriver: "Jeg er ikke ansvarlig for, hvad en evt. sekt foretager sig,
uanset hvilken religion de bekender sig til."

Der er intet om "sande kristne, jøder" eller andet i det her.

Mon ikke det ville være godt du nøjedes med at svare det der SKRIVES af
personen og ikke det du TROR/TOLKER/OPFINDER...

See?

Fra : N/A

Dato : 03-06-05 22:39

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-06-05 22:39

"Soeren" <SoerenA@soeren.dk> writes:

> er sekt og religion det samme?

Nej. En religion er et overordnet - ofte ret løst defineret -
verdensbillede og tankesystem. En sekt er en mindre gruppe, der ofte
har en fælles religion, og som følger en eller anden leders
udlægninger af hvad bemeldte religion vil have dem til.

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-06-05 16:20

On Fri, 3 Jun 2005 11:09:23 -0400
"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote:

> Kan Britt ikke selv forfaegte sine synspunkter eller har hun bare at
> tie naar hendes husbond taler?

Det kommer måske som en nyhed for dig, men det ER en offentlig forum. På
samme måde som nogle er enige med dig og siger det.

Men det er ikke meget, du har at sige, ser det ud til. Skal vi ikke
sige, vi holde her? Du er kraftigt of topic for hvad kristendom angår og
du er for dårlig til at flame for at vi kan futte det til en
flame-gruppe af en art