Nyt grafikkort - hvad er bedre?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 02-06-05 12:35

Hejsa!

Jeg bruger en del tid på at spille World of Warcraft, og en stor del af
oplevelsen er grafikken.
Jeg har pt. et ATI Radeon 9600SE.
Jeg vil gerne opgradere det til et der kan noget mere, men det er længe
siden jeg sidst har fulgt med i udviklingen på det område.
Jeg har en relativt ny maskine, men bundkortet understøtter så vidt jeg ved
kun op til AGPx4. CPU'en er Pentium 4 (2GHz?)...
Jeg vil ofre noget i stil med 1100-1200 kr for et ny kort, men hvilket skal
jeg vælge?
Der behøver ikke være DVI eller TV-udgang på.

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-06-05 13:44

Thomas Rokamp wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg bruger en del tid på at spille World of Warcraft, og en stor del af
> oplevelsen er grafikken.
> Jeg har pt. et ATI Radeon 9600SE.
Ja det er nok i underkanten

> Jeg vil gerne opgradere det til et der kan noget mere, men det er længe
> siden jeg sidst har fulgt med i udviklingen på det område.

Det er også en jungle

> Jeg har en relativt ny maskine, men bundkortet understøtter så vidt jeg ved
> kun op til AGPx4. CPU'en er Pentium 4 (2GHz?)...

Derfor kan der stadig sidde et AGP8x kort i den

> Jeg vil ofre noget i stil med 1100-1200 kr for et ny kort, men hvilket skal
> jeg vælge?

Hvis jeg var dig ville jeg smide et par hundrede mere, og købe et
Geforce 6600GT - det er uden tvivl det kort der giver mest for pengene,
så de par hundrede der er i forskel på et 6600 og et 6600GT er givet godt ud

> Der behøver ikke være DVI eller TV-udgang på.

Det kan du ikke undgå at få med i dag

Fra : JBB

Dato : 02-06-05 15:14

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er nok i underkanten

Jeg skiftede fra et Ati radeon 9600XT og til et Geforce 6600GT fra Point of
view.
Jeg spiller selv meget WoW.
Det kører godt, både i WoW og i andre spil, men det kører (i WoW) ikke bedre
end kærestens Geforce FX5700.

Det er først i HL2 og Doom3 at jeg kan mærke stor forskel.
Til gengæld fryser mit kort oftere, selvom psu'en yder mere end rigeligt og
der ikke er varmeproblemer eller o/c.

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-06-05 17:12

Esben von Buchwald skrev:

> Derfor kan der stadig sidde et AGP8x kort i den

Og der er ingen forskel i ydelse mellem AGPx4 og AGPx8.

Fra : BorreBoy

Dato : 02-06-05 16:02

"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal
> jeg vælge?
> Der behøver ikke være DVI eller TV-udgang på.

Jeg skiftede fra et ATI 9600XT til et ATI X700 pro. Grafikken blev væsentlig
flottere, og også lidt hurtigere.

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 02-06-05 20:01

Nå... Nu har jeg efter at læst en del og fået diverse tips, bestilt et MSI
6600GT... Mest pga. den lavere støj.
Så tak for alle de gode råd :)

/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-06-05 16:26

Thomas Rokamp skrev:

> Nå... Nu har jeg efter at læst en del og fået diverse tips, bestilt
> et MSI 6600GT... Mest pga. den lavere støj.

Støjen kan en Zalman VF-700 gøre meget ved - den køler tilmed ganske
godt