2.1 PC-Speaker anlæg ?
Fra : Jørn

Dato : 02-06-05 12:09

Hej gruppe.
Jeg ville gerne om der var nogen i gruppen, der har stiftet bekendtskab med
et virkeligt højtydende/spillende PC-2.1system, som gammel heavyrocker er
det ikke nemt, at stille sig tilfreds med de i handlen, almindeligt
forekommende små-anlæg op til 30 watt RMS, jeg kunne tænke mig noget i
retning af 100-150 watt RMS, alene til sub'en? nogen der har eller ved lidt
om dette, eller er selvbyg eneste mulighed ?
Jørn

Fra : Mogens L

Dato : 02-06-05 12:27

Jeg ville vende hovedet væk fra Fona og Computercity og istedet kigge i
musikforretninger efter studiomonitors.

Noget som f.eks. det her:
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=24790

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-06-05 21:02

Jørn wrote:
> [...]
> retning af 100-150 watt RMS, alene til sub'en? nogen der har eller ved lidt
> om dette, eller er selvbyg eneste mulighed ?

Hvad skal du bruge det til?

Hvorfor sætter du ikke bare pc'ens lydoutput til en god forstærker og et
sæt gode højttalere?

/David

Fra : Jørn

Dato : 02-06-05 21:32

David skrev bla:
Hvorfor sætter du ikke bare pc'ens lydoutput til en god forstærker og et sæt
gode højttalere?

> Kan blive løsningen på det! Det vil dog være en del dyrere, da jeg jo ikke
> bare kan ligge beslag på familiens anlæg.

David skrev også:
Hvad skal du bruge det til?

Det burde vel være indlysende

Jørn

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-05 06:31

Jørn wrote:
> David skrev bla:
> Hvorfor sætter du ikke bare pc'ens lydoutput til en god forstærker og et sæt
> gode højttalere?

Så kan du jo købe et nyt til formålet. Det handler alt sammen om hvor
mange penge du vil bruge på det. Og hvad du skal bruge det til.

> David skrev også:
> Hvad skal du bruge det til?
>
> Det burde vel være indlysende

Ja, det synes jeg også, men det er det ikke. Skal du bruge det fra
computeren til at spille spil? Til at afspille MP3-filer? Til at lave
din egen musik? Til at redigere film med? Som HTPC?

Svaret på dit spørgsmål afhænger af svaret på mit :)

/David

Fra : Anni

Dato : 04-06-05 01:20

David skrev:
Ja, det synes jeg også, men det er det ikke. Skal du bruge det fra
computeren til at spille spil? Til at afspille MP3-filer? Til at lave
din egen musik? Til at redigere film med? Som HTPC?

Langt overvejende vil det blive musik, altså MP3 filer.
Jørn !

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-05 00:44

Anni wrote:
> [...]
> din egen musik? Til at redigere film med? Som HTPC?
>
> Langt overvejende vil det blive musik, altså MP3 filer.

Så er den løsning jeg beskrev også langt den bedste. Du kan godt købe
noget dårligere, men så må du også nøjes med en relativt elendig lyd.

/David

Fra : Anni

Dato : 05-06-05 06:04

David Rasmussen skrev bla.
Så er den løsning jeg beskrev også langt den bedste. Du kan godt købe
noget dårligere, men så må du også nøjes med en relativt elendig lyd.

Det endte med at blive den løsning, og hjemvendt fra byen og div.
forretninger, bliv slutkøbet en Y-splitter og finder så noget i gemmerne.
Mange tak
Jørn.

ps: Jævnligt sidder jeg ved damens pc, også kan jeg glemme at jeg anvender
hendes brugernavn.

Fra : Kasper Aae

Dato : 05-06-05 15:39

On Thu, 2 Jun 2005 13:08:49 +0200, "Jørn" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

> [...]
>retning af 100-150 watt RMS, alene til sub'en? nogen der har eller ved lidt
>om dette, eller er selvbyg eneste mulighed ?

Klipsch ProMedia 2.1 skulle være et godt sæt. Men til 2500kr kan du jo
lige så godt købe en "rigtig" forstærker med højttalere.

Kasper Aae