Plagiater og fortsættelser...
Fra : Koeffe

Dato : 02-06-05 12:03

Zathura - så lige traileren og tænkte at jeg lige ville
skrive her inde, om det ikke bare var et Jumanji remake - og
til sidst i traileren kommer der så teksten "From the author
of Jumani ans The Polar Express" - pathetic :-/

The Longest Yards - hmm.... den her så jeg jeg så bagefter
jeg lige har skrevet ovenstående. Hvor er det nu jeg har set
den før? - nååh jo, The Waterboy / The Replacements / +alle
de andre NFL film der er lavet :)

Jeg ved godt at Hollywood altid har tjent penge på den samme
smøre igen og igen, men det er da ved at blive ekstremt nu?
Ud over den type jeg lige har nævt, hvor filmene minder
utrolig meget om hinanden så er der alle remakes'ne af
asiatiske film, og der er alle superhelte filmene som også
bare laves fordi det er sikre penge, og endelig er der alle
fortsættelserne. Har man lavet en god film, skal man absolut
lige hive lidt ekstra penge hjem med fortsættelserne.... Ex
Spiderman, Ocean's Eleven, Shrek, Matrix, osv osv - fortsæt
selv listen.....

Hollywood er og bliver en pengemaskine.... Men hvis nu det
kunne være en mere original og underholdende pengemaskine
ville det være fint med mig.

--
Koeffe

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 02-06-05 12:05

Har man lavet en god film, skal man absolut
> lige hive lidt ekstra penge hjem med fortsættelserne.... Ex
> Spiderman, Ocean's Eleven, Shrek, Matrix, osv osv - fortsæt
> selv listen.....

Ja... Og jeg vil sgu til enhver tid se Spiderman 1, 2, 3, 4 og 5. Ligesom
jeg gerne vil se alle Harry Potter-filmene. Den Hollywood-tendens har jeg
sgu ikke så meget imod.

Fra : Frede Hansen

Dato : 02-06-05 12:47

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> Har man lavet en god film, skal man absolut
>
> Ja... Og jeg vil sgu til enhver tid se Spiderman 1, 2, 3, 4 og 5.
> Ligesom jeg gerne vil se alle Harry Potter-filmene. Den
> Hollywood-tendens har jeg sgu ikke så meget imod.

Man kan så stille sig spørgsmålet om de så påtænker at lave
3 Taxi film ligesom Luc Besson gjorde. Ikke om jeg vil bruge
så meget som en krone på den amerikanske remake.
Så hellere Luc Besson's originale.

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-06-05 13:41

Frede Hansen <nothing@valid.com> writes:

> Man kan så stille sig spørgsmålet om de så påtænker at lave
> 3 Taxi film ligesom Luc Besson gjorde. Ikke om jeg vil bruge
> så meget som en krone på den amerikanske remake.
> Så hellere Luc Besson's originale.

Ehm. Luc Besson's Taxa på samme måde som Steven Spielberg's Back to
the Future?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."

Fra : John Hinge

Dato : 03-06-05 09:58

On 02 jun 2005 Peter B. Juul was heard to say:

> Ehm. Luc Besson's Taxa på samme måde som Steven Spielberg's Back to
> the Future?

Eller Quentin Tarantino's Modesty Blaise ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Frede Hansen

Dato : 03-06-05 11:57

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in

> On 02 jun 2005 Peter B. Juul was heard to say:

> Eller Quentin Tarantino's Modesty Blaise ?

Hmmmmm gad vide hvad det er at han har gang i for tiden ?
http://www.imdb.com/title/tt0432372/
Nogen siger godt nok Pulp Fiction 2, meeeen jeg venter og ser
om den skulle passe når det bliver off.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 04-06-05 09:45

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message news:<DJBne.44$Ac3.29@news.get2net.dk>...
> [...]
> jeg gerne vil se alle Harry Potter-filmene. Den Hollywood-tendens har jeg

Nu er den ene en rimeligt læst tegneserie, så det kan man ikke
forklantre dem. Harry kommer i 7 bøger, så derfor er historien ligesom
på forhånd afsluttet (uden at vi ved noget om hvordan .

Og jo jeg skal også dem alle af netop de 2.

Nu gider jeg ikke diskutere kvaliteten her (dem er der vist 100 tråde
af snart , men Star Wars var/er jo også et godt på hvad der skulle
ses og i øvrigt var fast lagt for lang tid siden.

Mvh
Klavs.

Fra : Mogens L

Dato : 02-06-05 12:22

Hollywood er ligesom alle andre filmproducerende steder...der bliver lavet
både godt og skidt.

Man lægger blot mere mærke til Hollywood, men der bliver f.eks. også lavet
dårlige franske film....tag f.eks. Taxi 3....uhhh, jeg gyser ved tanken om
denne afskyeligt ringe film.

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-06-05 12:56

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote in news:429ee75d
$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hollywood er og bliver en pengemaskine.... Men hvis nu det
> kunne være en mere original og underholdende pengemaskine
> ville det være fint med mig.

Jeg er til dels enig med dig. Men husk at der er filmindustrien
der vil tjene penge - og det er jo klart nok. Og hvis de vil
tjene penge ved at producere Spiderman 2 (fed film!) Shrek 2
(Sjov film!) osv. er det helt fint med mig. Det er gode film
imho.

Jeg har det meget værre med remakes - fx Nattevagten, Ringu
La Cage Aux Folles etc. Lav dog noget selv, Amerikanere!

Btw: Matrix er fx ikke en Hollywood-film. Den er lavet i
Australien af Village Roadshow (deres logo vises i starten
af filmene).

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 20:23

> Btw: Matrix er fx ikke en Hollywood-film. Den er lavet i
> Australien af Village Roadshow (deres logo vises i starten
> af filmene).

Men for amerikanske penge.

Mvh Mikkel

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 03-06-05 08:19

Koeffe skrev i en meddelelse...
> Hollywood er og bliver en pengemaskine.... Men hvis nu det
> kunne være en mere original og underholdende pengemaskine
> ville det være fint med mig.

Det er godt at høre, at du skippede den blå og i stedet tog den røde pille

-- HEJ
.................I øvrigt mener jeg, at dk.spil.computer bør
nedlægges!!..........

Fra : Per

Dato : 03-06-05 09:23

> The Longest Yards - hmm.... den her så jeg jeg så bagefter
> jeg lige har skrevet ovenstående. Hvor er det nu jeg har set
> den før? - nååh jo, The Waterboy / The Replacements / +alle
> de andre NFL film der er lavet :)

LoL! nu er The Longest Yard jo altså en genindspilning af en film fra 1974,
som havde Burt Reynolds i hovedrollen (han er også med i den nye).

Fra : Koeffe

Dato : 03-06-05 11:52

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

| LoL! nu er The Longest Yard jo altså en genindspilning af
en film fra 1974,
| som havde Burt Reynolds i hovedrollen (han er også med i
den nye).

Nå, der kan man bare se - et remake igen :)

Men hvorfor vælger man Adam Sandler til den rolle (retorisk
spørgsmål - penge $$)? Ja, han er skide skæg i The Waterboy,
men er det ikke lidt for åbenlyst hvor man vil hen af?

--
Koeffe

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 04-06-05 09:13

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote in message news:<429ee75d$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Hollywood er og bliver en pengemaskine.... Men hvis nu det
> kunne være en mere original og underholdende pengemaskine

Waterboy 1998, Replacement 2000 og Longest Yard 1974.... ? Hvordan
fanden skulle Longest Yard kunne være en remake af de øvrige ???
Longest Yard er en remake af Longest Yard og kun den..... En fed film
i øvrigt. Dog vil jeg ikke kunne give nogen ret i at det er en
kommedie (den nye altså), med mindre de totalt har ødelagt historien.
Og det tror jeg ikke for der er enkelte med i den nye, som var med
dengang.

Mvh
Klavs.