Cylindeklipper?
Fra : TG4600

Dato : 02-06-05 08:20

Jeg overvejer en ny plæneklipper, og kunne godt tænke mig en
cylinderklipper, da jeg synes at den klipper pænere

Hvad kan I anbefale, jeg synes ikke det ser ud til at der er det store
udvalg i Bauhaus, Bilka, Silvan. Og den lokale plæneklipper-service sagde at
han da godt kunne skaffe noget hjem, men at han ikke kunne lagerføre flere
modeller, fordi de ikke var til at sælge, prisen var for høj ift.
rotorklippere.

Hvor finder man et udvalg, gerne i Kbh-området, eller Østsjælland,og hvad er
hjeres erfaringer?

/TG

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-06-05 14:36

On Thu, 2 Jun 2005 09:20:10 +0200, "TG4600" <no @ where . dk> wrote:

>Jeg overvejer en ny plæneklipper, og kunne godt tænke mig en
>cylinderklipper, da jeg synes at den klipper pænere

Enig - især hvis man har en hel flad plæne. Cylinderklippere skulle
også være en fordel i tørre somre, da deres måde at klippe græsset på
mindsker fordampningen fra græsset.

>Hvad kan I anbefale, jeg synes ikke det ser ud til at der er det store
>udvalg i Bauhaus, Bilka, Silvan.

Gudenå har et godt ry (og en relativ høj pris) mens Ginge Park er
overkommelige prismæssigt. Og så er der sådan nogle som Klippo
Lawnmaster, der vist mest er for græsnørder eller folk med behov for
perfekt fodbold eller golfbane (den koster det samme som en
havetraktor),

> [...]
>han da godt kunne skaffe noget hjem, men at han ikke kunne lagerføre flere
>modeller, fordi de ikke var til at sælge, prisen var for høj ift.

Lyder rimeligt nok. Der er ikke så stor efterspørgsel på
cylinderklippere som på rotorklippere, hvilket nok har indflydelse på
lysten til at have sådan nogen "støvsamlere" stående - det er jo ikke
gratis.
De billigste cylinderklippere ligger vist omkring 4.000 kr, mens du
kan få en (ligeledes selvkørende) rotorklipper til priser fra 1600 kr.

>Hvor finder man et udvalg, gerne i Kbh-området, eller Østsjælland,og hvad er
>hjeres erfaringer?

fx.
http://www.willemoes.dk/
www.lytek.dk/

og så kan du jo altid finde forhandlere via hjemmesider for kendte
mærker som Klippo, Texas, Ginge m.v.

Fra : Kert Rats

Dato : 02-06-05 18:51

"TG4600" <no @ where . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rotorklippere.
>
> Hvor finder man et udvalg, gerne i Kbh-området, eller Østsjælland,og hvad

Jeg har selv købt en Gudenaa cylinderklipper, men det er altså med
rugbrødsmotor! Fordelen ved denne motortype er, at den - næsten altid er
klar til en tørn.
Prisen for Gudenaa var 1399 kr. hos Bauhaus. Deres udvalg var ret begrænset.
Et godt råd: Tjek lige skæret ved at lade den klippe et stykke papir over.
Den skal kunne klippe lige godt samtidig i hele cylinderens længde.
Den, jeg først købte, havde det med ikke at kunne klippe på midten, fordi
anlægget til cylinderen (ambolten, hedder det vist i fagsproget) var skæv!
Den, jeg har nu, klipper som en drøm. Jeg vil ikke skifte til hverken el-
eller benzin-klippere.
Min plæne kan, når jeg klipper den helt ned, komme til at ligne et
gulvtæppe! Sådan.

Venligst

Kert Rats