Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
fra computer til Plasmatv
Fra : IzNoGoUd

Dato : 02-06-05 07:41

Hejsa
Jeg skal sætte et Hitachi Plasmatv til en computer.
800*600 går det fint med foto og fuldskærms video, men ved 1024*768 så
er der en del grønne pixel i den sorte farve på fx. et billed foto.

Grafikkortet er et ATI 256 mb jeg ved det ikke er mange oplysninger.
men der er DVI VGA S-VHS udgang på. 1½ år gammelt grafikkort!
15 meter DIV kabel og lyd kabel.
Hitachi plasmatv Model PW1 37PD5000
Acer 707 lcd fladskærm til grafikkortets VGA

Jeg ville gerne have bekræftet om det er et forlangt DVI kabel. Jeg
har 'hørt' op til 20 meter, men så får jeg at vide det kun går til 10
meter, er det årsagen til de tilfældige grønne pixel i det sort på
farve foto.

Hitchi tv skulle være forberedt HDTV og understøtte en vilt høj
opløsning efter den kære sælger.

Vi roder også med nogle mærkelige indstillinger på tv: DVI-PC,
DVI-STB, 480p, 720p/60, 1080i/60.

Deres ønsker er at se hjemmesider, foto på tv ved større opløsning end
800*600, se film fra computeren DVD, divx og xvid i fuldskærm på tv.
Skal der købes et specielt grafikkort til dette gøremål?

Jeg er total n00bs med sådan noget LCD/plasma tv setup, hvor begynder
jeg 'link' TIA

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Zulu

Dato : 05-06-05 21:48

IzNoGoUd wrote:
> [...]
> Skal der købes et specielt grafikkort til dette gøremål?
>
> Jeg er total n00bs med sådan noget LCD/plasma tv setup, hvor begynder

Du skal finde den præcise modelbetegnelse for dit TV, og derefter finde dets
opløsning.

Opløsningen vil sikkert være en ikke-standard opløsning, så der skal et
program som fx PowerStrip til for at du kan få lov at vælge den rigtige
opløsning i opsætningen på PC'en.

Prøv at kikke forbi forummet på www.hifi4all.dk, der sidder mange, som har
gjort det du ønsker.

Så vidt jeg husker er DVI over 10 m ikke nogen god idé...

Zulu

Fra : IzNoGoUd

Dato : 06-06-05 22:32

On Sun, 5 Jun 2005 22:47:41 +0200, "Zulu" <zulu@@@toughguy.net> wrote:
> [...]
>gjort det du ønsker.
>
>Så vidt jeg husker er DVI over 10 m ikke nogen god idé...

Tak for det det hjalp mig meget

Fra : -= B =-

Dato : 08-06-05 12:32

Jeg har sat min lille Shuttle-PC til min Panasonic 42" plasma skærm.

Skærmen æder alle PC-opsætninger fra 640 x 480 til 1600 x 1200 (grafikkortet
kan ikke højere)
Bedste resultat får jeg ved 1024 x 768.

BG

Fra : Mikkel Westh

Dato : 18-06-05 13:34

"-= B =-" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Jeg har sat min lille Shuttle-PC til min Panasonic 42" plasma skærm.
>
> Skærmen æder alle PC-opsætninger fra 640 x 480 til 1600 x 1200
> [...]

Du bør dog køre i skærmens native opløsning, se evt. skærmens
specifikationer.
Det giver et langt skarpere billede.

Mvh. Mikkel