4X4 eogist gulplade t. privat - hvilken ?
Fra : MigMig

Dato : 01-06-05 22:38

Jeg kigger efter en 4X4 gulplade til privat kørsel - til og fra
arbejde (10-20km), en tur til sverige med kæreste i ny og næ og
så'en => rummet bagi behøves ikke være stort, da j ikke skal
transportere større mængd.er

Præferencer: Køreglæde og komfort-udstyr
Prisleje: 100-200.000
Mærke: Ingen fordomme omkring nogen mærker osv - everything goes :)

Jeg er ikke nogen teknisk pilfinger, så det skal ikke være en "brug 6
timer hver weekend på at vedligeholde" bil :)

Nogen forslag ??? (Mærke, model, pris) Er jeg bedst off med at kigge
brugt ?

:)
t.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-06-05 23:02

"MigMig" <tttttttt@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

----

Efter min overbevisning, ville jeg klart kigge på en ny. Du ved lige
nøjagtig hvordan bilen er blevet behandlet fra start af, men ulempen er
selvfølgelig du ikke kan få så meget luksus ift. til en brugt. Hvilken bil
du vælger er jo nok lidt af et temperaments spørgsmål, men størrelsen burde
du nok definere lidt bedre. Det jeg mener er, at du kan få en VW Golf
(brugt) og du kan få en stor kassevogn i 4X4, og det er vel ikke helt lige
meget hvilken af dem det så end må blive.

Jesper

Fra : MigMig

Dato : 01-06-05 23:21

ok, skulle vist udtrykke mig mere klart: Helst en lille 4WD a la Toyota
RAV4, KIA sorento, Subaru Forester eller lign (altså noget
"jeep-agtigt" eller hvad man nu kalder denne type biler). Helt klart
ikke for stor, jeg skal også kunne parkere i indre by :)

Fra : Ham Selv

Dato : 02-06-05 02:23

[...]

IKK kia

Har prøvekørt sådan en på køretekninsk anlæg + off road
Ved hård opbremsning føler du den stiller sig op på forenden
Og off road .. LOL tror min gamle RWD sierra kunne klare det bedere
OK den jeg kørte i var med autogear .. hører efter min mening kun hjemme i
amrikaner biler samt mercedes (taxa)

OZ3BTO

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-05 18:05

Ham Selv wrote:
> OK den jeg kørte i var med autogear .. hører efter min mening kun
> hjemme i amrikaner biler samt mercedes (taxa)

Det kører ellers perfekt i vores Pajero 3,0 V6...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-06-05 22:10

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Det kører ellers perfekt i vores Pajero 3,0 V6...

Og i vores Suzuki Grand Vitara XL7 V6.

Johnny Louis

Fra : Mogens

Dato : 02-06-05 05:29

www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=10534

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-05 18:06

Mogens wrote:
> www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=10534

Lækker bil...

Fra : Nygaard

Dato : 02-06-05 08:03

> [...]

>timer hver weekend på at vedligeholde" bil :)

>Nogen forslag ??? (Mærke, model, pris) Er jeg bedst off med at kigge

Suzuki Grand Vitara?

/Nygaard

Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-05 08:41

"MigMig" <tttttttt@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

Præferencer: Køreglæde og komfort-udstyr
Prisleje: 100-200.000
Mærke: Ingen fordomme omkring nogen mærker osv - everything goes :)

Hej "t".

Jeg ville finde en nyere brugt (ca. 1 år) Toyota RAV4 D-4D, med komfortpakke
= aircon, tågelygter, sædevarme m.m. Den har stadig fabriksgaranti, og kører
meget fint på alm. vej, da den stort set har personbilskomfort. Og så
fungerer det mekaniske til UG. Der ikke noget med dyre reparartioner på 4x4
systemet o.s.v.

Fra : Claus Og Helle

Dato : 02-06-05 09:26

Jeep

--
Jeep Grand Cherokee Limited 2,5TD

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 02-06-05 08:42

"MigMig" <tttttttt@jubiimail.dk> wrote in

> [...]
> timer hver weekend på at vedligeholde" bil :)
>
> Nogen forslag ??? (Mærke, model, pris) Er jeg bedst off med at kigge

Hej
Husk lige maj-1998 misundelsesafgiften.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-05 18:10

Flemming V. Mortensen [5492] wrote:
> Hej
> Husk lige maj-1998 misundelsesafgiften.

Helt præcist efter den 2. juni 1998.

Fra : Non-Desperado

Dato : 02-06-05 09:02

> [...]

>transportere større mængd.er

>Nogen forslag ??? (Mærke, model, pris) Er jeg bedst off med at kigge

Hyundai Tucson...
Den er i familie med KIA Sportage (Da Hyundai ejer KIA Motors,
deler de vist en del komponenter)

Hvis man køber den som benzin-model, er vægtafgiften lavere på
gulplademodellen ift. hvidplade-dittoen, og på den måde får man
lidt "rabat" på misundelsesafgiften.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : CBA

Dato : 03-06-05 22:51

Land Rover Freelander er mit bedste bud. Det er en ægte Land Rover med alt
hvad det indebærer. Freelanderen er samtidig en moderne bil hvad angår
konstruktion og design og kvaliteten er i top hvis du hvælger en af de
senest "faceliftede" F.eks Td4 som BMW har leveret motor og design til.

Mvh

Claus

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-06-05 10:25

"CBA" <cba@tdcadsl(XXX).dk> wrote in message
> [...]
> konstruktion og design og kvaliteten er i top hvis du hvælger en af de
> senest "faceliftede" F.eks Td4 som BMW har leveret motor og design til.

En Freelander er ganske vist en Land Rover - men er slet ikke lavet som en
"ægte" Land Rover.
- Mere i stil med Rav 4.
En Suzuki Grand Vitara er en rigtig firehjulstrækker med reduktionsgear.
- Men hvis man ikke kører i terræn kan det jo være lige meget.
Mvh.
Jack