Euro2-motor og deadline for indregistrerin~
Fra : André T.

Dato : 01-06-05 22:09

Jeg undrede mig lidt over et svar, fra en der havde en R6 årg. 2003 tilsalg
uden afgift.

Jeg var sikker på at den skulle være indregistreret inden 1. Juli, men han
svarede følgende:

-->Ang. deadline på indreg. Da den har kørt 5000 km, og har danske papirer
er der ingen deadline på indregs. dato!
-->Har fået det bekræftet af told og skat!

Passer dette, at cykler uden afgift, der ikke overholder Euro2, men har kørt
over 5.000km, slipper for Euro2 reglerne ??
Jeg syntes det lyder forkert.... Hvis det passer, er der nok nogen der pt.
hamre op og ned af autobahn...

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : MKS - 74

Dato : 01-06-05 22:33

On Wed, 1 Jun 2005 23:08:58 +0200, "André T." <no@spam.com> wrote:

> [...]
>over 5.000km, slipper for Euro2 reglerne ??
>Jeg syntes det lyder forkert.... Hvis det passer, er der nok nogen der pt.

Næppe generelt uden videre og i hvert fald ikke uden dokumentation for
hvilken anvendelse man har haft, færdselsstyrelsen har dog åbnet
mulighed for at give dispensation for f.eks cykler brugt til
banekørsel, demobrug mv. :

"For køretøjer som er brugt, men som ikke har været indregistreret,
eksempelvis køretøjer brugt til banekørsel, er der mulighed for, at
Statens Bilinspektion, jf. vejledning for Statens Bilinspektion afsnit
14 punkt 14.05.5, kan årgangsfastsætte køretøjet udfra
produktionsåret. I sådanne tilfælde vil køretøjets ”brugshistorie”
skulle dokumenteres for Statens Bilinspektion, der vil foretage en
konkret vurdering af om køretøjet fremstår som brugt. For
årgangsfastsatte køretøjer vil det være kravene i det fastsatte år som
køretøjet skal opfylde."

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 11:50

JEg debatterde dette med en på et andet forum.
Han ville sælge en mc uden afgift, og det satte jeg spørgsmålstegn ved.
Han fik at vide de kan se mc´en har været brugt, så kan den sagtens
indregistreres.

Fra : Michael Olsen

Dato : 02-06-05 16:07

> [...]
> over 5.000km, slipper for Euro2 reglerne ??
> Jeg syntes det lyder forkert.... Hvis det passer, er der nok nogen der pt.
Hej.
Da jeg var til toldsyn med min, fik jeg at
vide at hvis den havde været indregistreret i et
EU land før de nye regler træder i kraft,
så var der ingen problemer med at få den indregistreret.
Havde jeg købt en motorcykel for feks. 20 år siden,
og den ikke havde været indregistreret,
så kunne jeg ikke få den indregistreret efter 1 juli 2005
fordi den ikke overholder de nye EU regler.
Der blev ikke nævnt noget med antal KM den havde kørt.

--
Hilsen
Michael

Fra : jacob johansen

Dato : 02-06-05 16:30

Michael Olsen <mfolsen@hotmail.com> skrev:

> [...]
>så kunne jeg ikke få den
>indregistreret efter 1 juli 2005
>fordi den ikke overholder de nye EU regler.

korrekt... denne regl gælder kun NYE cykler som IKKE har været
indreg i et andet eu land før.

MVH Jacob ( synindspektør )

Fra : solvang

Dato : 02-06-05 20:52

"jacob johansen" <annelie@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> korrekt... denne regl gælder kun NYE cykler som IKKE har været
> indreg i et andet eu land før.
> MVH Jacob ( synindspektør )

Og gamle der IKKE har været indreg i et andet land før

Fra : Armand

Dato : 02-06-05 20:59

jacob johansen wrote:

> korrekt... denne regl gælder kun NYE cykler som IKKE har været
> indreg i et andet eu land før.

Der er dog vedtaget en kattelem for køretøjer der har været brugt til
race og derfor ikke har været indregistreret, og jeg ved at mange i
brancen mener at alt der har lidt km på tælleren vil kunne føres under
dén paragraf; men vi mangler lige de første eksempler til dokumentation
af myndighedernes opfattelse af reglen

--
Armand.