Skærme
Fijala 3554
Pludselig låst på 60Hz refresh rate
Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 01-06-05 21:48

Hej,

Jeg har haft den kedelige oplevelse, at min skærm (CRT AOC 7klr)
pludselig kun kører med 60Hz uanset, hvordan jeg sætter den i "Monitor
settings".

Jeg har opdateret/reinstalleret drivere til både skærm og grafikkort
(Sapphire Radeon 9800 Pro) uden held.

Jeg har lidt på fornemmelsen, at der er "sket et eller andet", da min
datters "Pixeline" samtidigt er holdt op med at køre (reinstallation
hjælper ikke).

Jeg kunne jo starte med en Windows XP-installation fra grunden, men
vil dog lige høre om nogen her skulle have bedre forslag.

På forhånd tak!

   Mvh. Jesper

Se gamle billeder fra fiskerlejet Slettestrand på
http://home20.inet.tele.dk/sletbaade/index.htm

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-06-05 11:00

PRøv at hente programmet PowerStrip og rode lidt med det, det kan i
hvert fald lave nogle tricks med din skærm så du selv får mere valgfrihed

Fra : the LU

Dato : 03-06-05 13:39

> [...]
>
> Jeg kunne jo starte med en Windows XP-installation fra grunden, men
> vil dog lige høre om nogen her skulle have bedre forslag.

Har du også sat skærmen op i ATI Control Center (eller i ATI fanebladet hvis
du har valgt at installere Control Panel-udgaven)? Det er nemlig ikke altid
nok at ændre den i skærmegenskaber.

I Control Center (som jeg benytter) er det under Graphics Settings ->
Monitor Properties 0 -> Attributes. Jeg går ud fra at det er noget lignende
i Control Panel.

/Toby

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 05-06-05 17:51

On Fri, 3 Jun 2005 14:38:38 +0200, "the LU"
<fart1138REM0VEME@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>I Control Center (som jeg benytter) er det under Graphics Settings ->
>Monitor Properties 0 -> Attributes. Jeg går ud fra at det er noget lignende

Ja, det havde jeg også prøvet. Men problemet har mærkværdigvis "løst
sig selv": Forleden dag var "blinkeriet" stoppet, da jeg startede
maskinen, og refresh var 85Hz. Nu var det muligt at styre den igen, og
det har virket fint siden.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 18:09

> [...]
> det har virket fint siden.
>
>    Mvh. Jesper
>
> Se gamle billeder fra fiskerlejet Slettestrand på

Sjovt nok havde jeg et lign. problem da jeg kørte med CRT skærm på mit
X800XL, hvor jeg aldrig har haft problemer med nvidias drivere - jeg
tror generelt ikke ATI gør så meget ud af deres drivere desværre