Skærme
Fijala 3554
Køb af Dell 20" Widescreen
Fra : Kenneth

Dato : 01-06-05 21:12

Går og overvejer at købe en Dell 20" Widescreen skærm, men har i den
forbindelse nogle spørgsmål.
Den jeg overvejer er en "Dell Ultrasharp 2005FPW 20".
Nogle der har erfaringer med denne? Er der noget bedre i samme
kategori/pris/størrelse?

Mit graffikort er et ældre TNT2 kort. Vil det kunne køre
1680 x 1050 (WUXGA) eller skal jeg også ud og investere i et nyt
graffikkort ?

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-06-05 21:28

Kenneth wrote:
> [...]
>
> Mit graffikort er et ældre TNT2 kort. Vil det kunne køre
> 1680 x 1050 (WUXGA) eller skal jeg også ud og investere i et nyt

Du kan godt køre den opløsning på dit TNT2 kort... Det kræver bare at du
opretter den som custom opløsning i din nVIDIA driver, hvis ikke
skærmens driver selv gør det.

Ellers så køb et billigt Radeon 9200 til et par hundrede, med DVI stik.
det giver et MEGET bedre billede end VGA kablet! (går ud fra 3D ydelsen
ikke er relevant)

rigtig lækker skærm i øvrigt...
se http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

Fra : Martin Helbo

Dato : 02-06-05 07:10

Kenneth wrote:
> [...]
> Den jeg overvejer er en "Dell Ultrasharp 2005FPW 20".
> Nogle der har erfaringer med denne? Er der noget bedre i samme

Det er en rigtig lækker skærm, har selv haft 4:3 skærmen i 20" før (den
blev desværre stjålet), og valgte at få en bredformats skærm da jeg
skulle have en ny, da jeg laver en del tekstombrydning, og så er det
lækkert med den ekstra bredde.

Skærmen har et rigtig godt billede, og masser af indstillingsmuligheder.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : zczc

Dato : 02-06-05 10:02

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev desværre stjålet), og valgte at få en bredformats skærm da jeg
> skulle have en ny, da jeg laver en del tekstombrydning, og så er det

Marketingfolkene er dygtige:
Bredden på WS'en er 5% større end på den almindelige
Højden på WS'en er 13% mindre end på den almindelige

Fra : zczc

Dato : 02-06-05 09:57

"Kenneth" <ka@boxmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit graffikort er et ældre TNT2 kort. Vil det kunne køre
> 1680 x 1050 (WUXGA) eller skal jeg også ud og investere i et nyt

Et bedre køb er Dells 20" (4:3) - du får simplethen en større skærm...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-06-05 10:01

> Et bedre køb er Dells 20" (4:3) - du får simplethen en større skærm...

Skærmen er en lille smule støre i højden, og en lille smule mindre i
bredden.

Til gengæld er dens lys og kontrast samt visning fra siderne ringere...

Og så har den extern PSU, hvilket betyder væsentligt højere strømforbrug
i forhold til 2005FPW skærmen

Fra : Kenneth

Dato : 03-06-05 06:43

Nogen der ved hvor jeg kan se Dell skærmene henne inden jeg køber dem
(omkring Kbh.) ?

/Kenneth

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-06-05 10:08

Hej!

Kenneth wrote:

> Nogen der ved hvor jeg kan se Dell skærmene henne inden jeg køber dem
> (omkring Kbh.) ?

"Nåh Dell? Dem kan du altså ikke købe i butikkerne - du skal bare gå online"

(Hader den reklame, men den giver dig svaret

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jeppe

Dato : 06-06-05 09:41

Hej Kenneth,

Ja som sagt findes der ingen showrooms for Dell. Men jeg har FP2005'eren på
arbejdet. Du er velkommen til at kigge forbi og se den. Jeg sidder på
islandsbrygge.

/Jeppe