Kørekort (igen)
Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-06-05 20:45

Hej igen
Efter og have læst "Kørekortbekendtgørelsen" kan jeg ikke finde ud af om en
10 pers firehjulstrækker på gule plader kan køres med lastbilkørekort
(kategori C) ?

Vh
Tommy

Fra : anders majland

Dato : 01-06-05 20:58

> Efter og have læst "Kørekortbekendtgørelsen" kan jeg ikke finde ud af om
> en 10 pers firehjulstrækker på gule plader kan køres med lastbilkørekort
> (kategori C) ?

Et svar fra hukommelsen - det må den gerne men uden passagerer.

Skal der passagerer med er jeg ret sikker på at der skal et D til - men så
bliver det kompliceret da der så forskel på om den er registreret til privat
buskørsel, er dette ikke tilfælget er der regler mhs til hvidt og blåt
kvalifikationsbevis, afstand til hjemsted osv.

/A

Fra : MAndersen

Dato : 02-06-05 19:59

"Tommy Hansen" <tommyhhxxx@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter og have læst "Kørekortbekendtgørelsen" kan jeg ikke finde ud af om
> en 10 pers firehjulstrækker på gule plader kan køres med lastbilkørekort

En bil indregistreret som 10 pers. bil kan vel ikke køre på gule plader.

Enten er det en 10 personers bil på hvide plader, eller også er det en 2-3
pers. bil på gule plader.

MAndersen

Fra : Allan Hansen

Dato : 03-06-05 11:37

"MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Enten er det en 10 personers bil på hvide plader, eller også er det en 2-3

Hej Tommy

Det er afgørende for hvad der er stemplet i dit kørekort.

Er der et stempel ved bus og lastbil må du gerne køre den, men kun som
privat kørsel. Har du kun et stempel til lastbil må du ikke, jævnfør nogle
nye regler der er kommet siden jeg tog kørekort.

Mvh Allan

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-06-05 19:23

In news:429f56f0$0$203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
MAndersen <ikke@nogen.no> wrote:

> En bil indregistreret som 10 pers. bil kan vel ikke køre på gule
> plader.
>
> Enten er det en 10 personers bil på hvide plader, eller også er det
> en 2-3 pers. bil på gule plader.

Visse busser registreres på gule plader.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg