Opluk til ovenlys
Fra : Aksel

Dato : 01-06-05 20:39

Jeg har nogle ovenlysvinduer i min udestue, (Plastmo pyramideform ca. 60 x
60) de åbnes automatisk af drivhusåbnere, men jeg vil gerne have mere
kontrol over dem så der skal monteres noget andet automatik.

Man kan købe motorer fra Plastmo, men de koster omkring 1500 kr. pr. stk.
jeg skal bruge 5 så jeg synes det er for dyrt.

Er der nogen af jer der har erfaring med billigere måder at løse dette
problem, jeg har mulighed for at lave både elmotor og mekaniske
konstruktioner.

Hilsen Aksel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-06-05 21:27

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har erfaring med billigere måder at løse dette
> problem, jeg har mulighed for at lave både elmotor og mekaniske

Aktuator? De fås brugte til fornuftige penge, men jeg ved ikke om du kan
finde 5 ens. Nye er næsten lige så dyre som motoren fra Plastmo, og så er
det nok en pænere løsning.

Mvh Maria

Fra : Thomas

Dato : 02-06-05 08:47

Hej Aksel

Jeg lavede engang noget ovenlys og ventilation hvor vi anvendte motorer fra
det firma der hedder Windows Master. Det kan være de kan hjælpe dig?

Hilsen Thomas