Filmformat
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-05 20:22

Jeg kan ikke få lov til at se filmene om den nye Peugeot 1007. De er i
AVI-format, men hverken Quicktime eller Windows Media Player vil vise
dem. Kan nogen af jer gennemskue, hvad jeg gør forkert?

<http://www.1007.dk/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 01-06-05 20:58

On 2005-06-01 21:22:11 +0200, "Henrik Münster" <news@muenster.dk> said:

> [...]
> AVI-format, men hverken Quicktime eller Windows Media Player vil vise
> dem. Kan nogen af jer gennemskue, hvad jeg gør forkert?

har du prøvet med mplayer? http://mplayerosx.sf.net
- brug version 2b8r4 også til Tiger. Den nyeste version er ikke særligt god.

/Daniel

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 01-06-05 21:06

On 2005-06-01 21:57:35 +0200, Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> said:

> har du prøvet med mplayer? http://mplayerosx.sf.net
> - brug version 2b8r4 også til Tiger. Den nyeste version er ikke særligt god.

Og nu har jeg faktisk testet at de virker (hos mig) med mplayer :)

/Daniel

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-06-05 15:45

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> Og nu har jeg faktisk testet at de virker (hos mig) med mplayer :)
>
> /Daniel

Og hvordan henter du dem så hjem? Hvis jeg prøver at åbne linket direkte
i MPlayer, så sker der ikke noget.

--
mvh Ole-J Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-06-05 18:53

In article <1gxjf3s.h23juidqpdeoN%newsplus@oleswebsite.dk>,
newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

> Og hvordan henter du dem så hjem? Hvis jeg prøver at åbne linket direkte
> i MPlayer, så sker der ikke noget.

Jeg klikker bare på linket, så filmen åbner. Det er bare en tom
Quicktime-film, fordi der åbenbart mangler et codec. Så højreklikker jeg
på den tomme film og vælger, den skal gemmes som kildekode på
harddisken. Det er muligt, det kræver Quicktime Pro. Der bedre og
længere film på Peugeots internationale og franske hjemmesider, men det
vil være synd at sige, at de er særligt Mac-venlige. Alle filmene ligger
som én lang film efter hinanden på:

<http://www.peugeot.com/mediatheque/fr/mediatheque_video.htm>

Vælg 1007 ude til venstre. Fantastisk nok kører de lige nu på min Mac
med Safari. Jeg plejer ellers at være nødt til at se dem henne på
arbejde.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-06-05 19:40

> [...]
>
> Vælg 1007 ude til venstre. Fantastisk nok kører de lige nu på min Mac
> med Safari. Jeg plejer ellers at være nødt til at se dem henne på

Jeg kan stadig ikke få det til at virke.
Safari prøver at åbne filmen i et Windows Media Player på selve siden,
og jeg kan ikke gemme kildekoden.

Jeg har QT-Pro.

Jeg kan dog godt se filmene på den franske side.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-06-05 18:58

In article <1gxjqmw.1t4tf121reh75sN%newsplus@oleswebsite.dk>,
> [...]

> Jeg kan stadig ikke få det til at virke.
> Safari prøver at åbne filmen i et Windows Media Player på selve siden,

Måske har det noget at gøre med, hvilken afspiller der er sat som
standardafspiller.

> Jeg kan dog godt se filmene på den franske side.

Og "franske" film kan jo også være ganske spændende
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-06-05 18:28

In article <429e1525$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> Og nu har jeg faktisk testet at de virker (hos mig) med mplayer :)

Det er fint. De virker også her. Tak for hjælpen. Det er nogle lidt
korte film, men de er måske lavet til tv, hvor det er dyrt at have
reklamer. De reklamefilm, Peugeot har på deres hjemmeside i f.eks.
Frankrig, er betydeligt længere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper

Dato : 02-06-05 00:07

> [...]
> AVI-format, men hverken Quicktime eller Windows Media Player vil vise
> dem. Kan nogen af jer gennemskue, hvad jeg gør forkert?

Det er MsMPEG4v2 komprimeret film der ligger inde i .avi filerne på
siden, du skal bruge en QuickTime plugin til at afspille dem i QuickTime
go så skal du downloaded dem først.