Abonnement på elektronisk lovsamlinger - H~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 01-06-05 19:24

Hej med jer.

Jeg har brug for jeres hjælp til at finde den/de bedste abonnement/er på
lovesamlinger der kan opfylde alle/de interesser jeg har som almindelig
privatperson som er meget interesseret og meget nysgerrig i at læse alle de
forskellige love men jeg har et problem - det er bare så mange hjemmesider
jeg ikke rigtig kan finde rundt pga. mit synshandicap - jeg er svagsynet og
har begrænset syn og dermed også begrænset kræfter til at lede efter alle de
love jeg gerne vil læse mere om.

Jeg kan se det er rigtig mange gratis love-info på nettet men jeg vil gerne
vide om man kan tegne abonnement så man kan få mest muligt ud af det og
måske kan læse ALLE love på eet sted?

Jeg har set hæfter med love som f.eks. hæfte med straffelove og et hæfte med
servicelove så det er rigtig nemt men jeg vil helst have adgang til
elektroniske love pga. synshandicappet fordi det er synsvenligt at læse love
elektrisk på min PC.

Jeg er meget interesseret i:
- serviceloven
- straffeloven
- kongeloven og kongehusets love bl.a. kongeloven af 1665, tronfølgeloven af
1953 og alle de nyeste love som kongehuset er underlagt og sikret. Alt hvad
det handler om kongehuset.
- andre love som jeg kan se en liste over og gå ind i for at læse alle love
derinde.

Er det umuligt at få opfyldt alle mine ønsker?

Jeg takker mange gange for jeres tid og hjælp.

Vh. Bart Bendtsen

--
Ved direkte kontakt bedes I at sende mail til bart@email.dk og ikke direkte
besvarelse af denne mail pga. spamrisiko i nyhedsgrupperne.

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 20:51

Du finder alle love, bekendtgørelse og lignende på http://www.retsinfo.dk

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 02-06-05 12:41

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-06-05 11:10

Bart Bendtsen wrote:

> Kan I hjælpe mig med det?

De vigtigste love er oprettet med "populær-titler" - brug oversigten på
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/index/nickname.htm - så kommer du hurtigt
til den rigtige lov.

Når du følger et link, vil der i starten stå, hvis der er nyere
ændringer til den lov, du får vist. Det vil typisk være mindre ændringer
som konsekvens af andre lovændringer.
Når en lov bliver væsentligt ændret, kommer der som regel en ny
lovbekendtgørelse, hvor de nye ændringer er skrevet ind i den gamle lov.

Det med sproget, er der ikke så meget at gøre ved. - Ud over at spørge
her i gruppen...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 01-06-05 22:17

"Bart Bendtsen" skrev 01/06/05 20:24:

> Jeg kan se det er rigtig mange gratis love-info på nettet men jeg vil gerne
> vide om man kan tegne abonnement så man kan få mest muligt ud af det og
> måske kan læse ALLE love på eet sted?

Den helt klart bedste er Karnov (Thomson Online - www.thomson.dk). De har
alle væsentlige love, opdateret, sammenskrevet og kommenteret. Du kan få et
historik-modul til den også. Desværre er prisen 8845 + moms pr. år for basis
+ 1045 for historik.

Prøv evt. at tjekke Schultz Information, som er nok Thomsons største
konkurrent (på de områder, hvor de har reel konkurrence). Men jeg kan ikke
lige lure deres priser.
http://www.schultz-information.dk/index.php3?menu=3&DOC=SIdoku/lovinformatio
n/oversigt/samtlige.htm

Desværre har jeg ingen anelse om, hvor "handicapvenlige" de to er.

--
/kristian

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-06-05 08:54

Kristian Storgaard wrote:

> [...]
> historik-modul til den også. Desværre er prisen 8845 + moms pr. år for basis

Da retsinfo.dk linker til nyere love, som har betydning for den, man
aktuelt læser, kan man til husbehov godt klare sig uden
sammenskrivninger af alle love.

Til gengæld kan man godt savne Karnovs kommentarer...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 02-06-05 12:41

> [...]
> n/oversigt/samtlige.htm
>
> Desværre har jeg ingen anelse om, hvor "handicapvenlige" de to er.

Tak for disse oplysninger og jeg kan se at det er umuligt for mig at se i
disse måske rigtige gode sites men jeg ved ikke lige med hensyn til Schultz
info så jeg prøver at se på den men jeg regner også med dette stite også er
dyre (mindre dyre end K-sitet) Schultz-info.

Tak for hjælpen.

Vh. Bart