Skilte, der "rykker" !
Fra : Mogens

Dato : 01-06-05 19:29

I "København" bygger man i øjeblikket en ny ringvej på en 12 km lang
strækning. Da der hver dag kører "millioner" af biler på strækningen,
er enhver ulykke, vejarbejde og lignende til stor gene for pendlerne.

Derfor har man ifm. dette kæmpe byggeprojekt - over motorvejen og med
jævne mellemrum (afstand) - installeret skilte med såvel dynamisk
hasighedsvisning som tekstangivelse.

Det virker helt fantastisk, må jeg liiige hilse at sige - jeg kører på
en del af strækningen hver dag. Forleden havde en trafikant tabt en
pressening på motorvejen, hvilket straks blev bekendt gjordt med dels
en nedsættelse af hastighed samt dels en angivelse af henholdsvis "kø"
(langt ude) og "tabt genstand i venstre vognbane" (tættere på).

Idag var der sket en ulykke omkring Jægersborg således, at motorvejen
mod nord gik i stå syd for Herlev-tilkørslen (dér kører jég på
motorvejen). Jeg kunne derfor straks igen tage Hillerød-afkørslen og
efterfølgende benytte en alternativ rute, som min PDA havde generet
efter, at jeg havde "afspærret" det ulykkesramte område på kortet.

Nye tider må man sige - og det rykker sgu :)

Fra : Basil

Dato : 01-06-05 19:36

Mogens wrote:
> [...]
> efter, at jeg havde "afspærret" det ulykkesramte område på kortet.
>
> Nye tider må man sige - og det rykker sgu :)

Det er skønt at høre.
Kai

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-06-05 20:37

On Wed, 01 Jun 2005 20:29:03 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

KLIP

> [...]
>efter, at jeg havde "afspærret" det ulykkesramte område på kortet.
>
>Nye tider må man sige - og det rykker sgu :)

Og må jeg lige tilføje, at det er mit klare indtryk, at uheldstallet
er faldet markant på strækningen, efter at der blev indført 80 km/t.

2. vognbane er samtidigt reduceret til en bredde på 2 meter. Det vil i
praksis sige, at der på strækningen er overhalingsforbud for lastvogne
og campingvogne.

Til stor glæde for bl.a. Jan W.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 01-06-05 20:50

Folmer Rasmussen wrote:

> Til stor glæde for bl.a. Jan W.

.... og mig

mvh
Peter

Fra : Kate

Dato : 01-06-05 21:23

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Og må jeg lige tilføje, at det er mit klare indtryk, at uheldstallet
> er faldet markant på strækningen, efter at der blev indført 80 km/t.

Det lyder jo smaddergodt
Nu bruger jeg ikke den motorvej til daglig, men passerer hver dag en
tilkørsel til den. Her er der et skilt hvorpå der står Gladsaxe og
tjaee, nu har jeg glemt den anden. Nå, men hver dag har der indtil nu
stået 2 minutter udfor Gladsaxe og 4 minutter udfor det andet navn.
Betyder det at det tager hhv 2 og 4 min at nå disse afkørsler eller
hvad? Det skal måske siges at jeg er der inden kl. 15

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Thomas

Dato : 01-06-05 21:39

> [...]
> stået 2 minutter udfor Gladsaxe og 4 minutter udfor det andet navn.
> Betyder det at det tager hhv 2 og 4 min at nå disse afkørsler eller

Jep lige præcis.

Det nye system rykker - man må håbe de beholder sådan et system når
ombygningen også er færdig.

--
Thomas Krath

Fra : Brizz

Dato : 02-06-05 13:35

> Det nye system rykker - man må håbe de beholder sådan et system når
> ombygningen også er færdig.

Det behøves jo ikke. Får når de er færdige er der jo ingen kø..så hvad skal
det dog bruges til bider_mig_selv_i_læben_og_holder_et_grin_tilbage.avi

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Thomas

Dato : 02-06-05 18:00

> Det behøves jo ikke. Får når de er færdige er der jo ingen kø..så
> hvad skal det dog bruges til

Iflg. kilder fra vejdirektoratet ;) har man beregnet at trafikken til den
tid er øget, hvorfor man vil opleve den samme kø, blot i 3 spor hver vej.
Derved kan de skilte bruges og ha' en god virkning :) Som man ser det i
bl.a. Tyskland.

--
Thomas Krath

Fra : Brizz

Dato : 02-06-05 18:07

> [...]
> tid er øget, hvorfor man vil opleve den samme kø, blot i 3 spor hver vej.
> Derved kan de skilte bruges og ha' en god virkning :) Som man ser det i

Det er nok ikke engang løgn at der vil opleves køer igen på det tidspunkt.
Men helt sikkert de skilte skal blive for det er fedt at de kan informere så
alsidigt som de kan med de skilte.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-05 07:54

Thomas wrote:
> [...]
> tid er øget, hvorfor man vil opleve den samme kø, blot i 3 spor hver vej.
> Derved kan de skilte bruges og ha' en god virkning :) Som man ser det i

Blot folk så kan finde ud af at overholde hvad der skiltes med. Det kan
tyskerne nemlig ikke, og så hjælper alle talenterne ikke en snus.

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Fra : Kate

Dato : 04-06-05 22:39

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in

> har man beregnet at trafikken til den
> tid er øget, hvorfor man vil opleve den samme kø, blot i 3 spor
> hver vej.

Ja, det skulle da ikke undre mig.
Da jeg flyttede fra Rødovre til 20km nord for Holbæk var vejene dejligt
ledige kl. 5 om morgenen når jeg startede hjemmefra mod Brønshøj. Vi
var måske 4-5 biler herfra og ind til Holbæk, de andre fortrinsvis
varebiler. Nu knapt 6mdr. senere er vi ganske mange, hvis man ikke
kører 100 km/t på landevejen så trækker man en ret lang kø der hvor
oversigten ikke er til at overhale.
Jeg har svært ved at forestille mig at det ikke bliver værre når husene
er så sindssygt dyre i Kbh's området

Fra : Kate

Dato : 04-06-05 22:34

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in

> Det behøves jo ikke. Får når de er færdige er der jo ingen kø..så
> hvad skal det dog bruges til
> bider_mig_selv_i_læben_og_holder_et_grin_tilbage.avi

Fnis