Opgradering
Fra : Christian Simonsen

Dato : 01-06-05 18:44

Hej gruppe.

Jeg har en ven som har følgende:

AMD XP 2.000+
Elitegroup K7VT3A bundkort
256 Mb PC2700 RAM
GeForce3 Ti2000 128 Mb
80 Gb Seagate Barracurda
+ diverse disk/floppy/lan.

OS er XP.

Den klarer ikke alle spil lige godt.

Hvor er investeringen bedst ? Mere RAM eller andet grafikkort.

Pengepungen er ikke ubegrænset. Ejeren er 14-15 år.

På forhånd tak.

Christian Simonsen
Frederiksberg

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-06-05 18:50

Christian Simonsen wrote:
> [...]
>
> Hvor er investeringen bedst ? Mere RAM eller andet grafikkort.
>
> Pengepungen er ikke ubegrænset. Ejeren er 14-15 år.

Nyt grafikkort (Et 6600GT for eksempel) og 256MB mere RAM.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Vega

Dato : 01-06-05 18:59

"Christian Simonsen" <christian@simonsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> OS er XP.
>
> Den klarer ikke alle spil lige godt.
>
> Hvor er investeringen bedst ? Mere RAM eller andet grafikkort.

Begge dele. 1gb ram er at fortrække i spil i dag.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 19:22

Vega skrev:

> Begge dele. 1gb ram er at fortrække i spil i dag.

Vrøvl. 512MiB er længe rigeligt til det en XP 2000+ kan trække.

Fra : Vega

Dato : 01-06-05 19:28

> Vrøvl. 512MiB er længe rigeligt til det en XP 2000+ kan trække.

Tjaahh, Win XP i sig selv sluger jo 256mb.
Så jeg er nu ikke enig med dig.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 21:36

Vega skrev:

> Tjaahh, Win XP i sig selv sluger jo 256mb.
> Så jeg er nu ikke enig med dig.

En XP 2000+ kommer aldrig i RAM-kvaler med 512MiB. CPU'en kan
simpelthen ikke trække spil der sluger RAM i store mængder. Far Cry vil
køre acceptabelt på den, selv med 512MiB RAM. Det er ikke RAM der er
problemet her; det er CPU og i nogen grad GPU.

Fra : Brian Lund

Dato : 03-06-05 00:50

> [...]
> køre acceptabelt på den, selv med 512MiB RAM. Det er ikke RAM der er
> problemet her; det er CPU og i nogen grad GPU.

Undskyld Jesper, men nu vrøvler du!
Jeg spiller planetside og kunne ihvertfald tydeligt mærke forskellen da jeg
gik fra 512 til blot 768 MB RAM på min 2200+, og SÅ stor er forskellen på de
to CPUer nu heller ikke...

Derimod kunne jeg ikke mærke den store forskel fra min 2200+ (FSB 133) til
min XP-M som nu kører 2083 MHz (FSB 166)!

Men hvis man ikke spiller store krævende spil er 512 MB rigeligt!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-06-05 16:25

Brian Lund skrev:

> Undskyld Jesper, men nu vrøvler du!

Far Cry har ingen problemer _overhovedet_ med 512MiB RAM. Nu har jeg så
ikke XP, men hvis man fjerner farveladerne, så skulle det OS nok kunne
komme op på 2000-niveau i ydelse

Fra : Nicolai

Dato : 01-06-05 20:05

> Vrøvl. 512MiB er længe rigeligt til det en XP 2000+ kan trække.

Dagens enøjede bemærkning. Begynder maskinen at swappe går det ned af bakke -
selv for en superpc...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 21:33

Nicolai skrev:

> Dagens enøjede bemærkning. Begynder maskinen at swappe går det ned af
> bakke - selv for en superpc...

Jeg har et NT-baseret OS, en Barton 2500+, 512MiB RAM og har _ingen_
problemer med RAM-mangel. Heller ikke med Far Cry.

Swap er ikke ensbetydende med RAM-mangel. Rutiner der ikke anvendes vil
blive swappet ud, uanset hvor meget RAM man har i.