/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ZXR750 køb
Fra : emil


Dato : 01-06-05 17:29

Hej NG.

Jeg har planer om at skifte min nuværende gsx750 ESD ud med en ZXR750j
fra start 90-erne. Jeg har en kammerat der har h-modellen og han er
faktisk rigtig glad for sin. Han gav 55.000 for sin og jeg håbede på
at finde en j-model der lå omkring de 60.000, men det er åbenbart ikke
så nemt. Hvorfor er priserne i dba så høje? Er det fordi sælgerne ikke
er realistiske eller er det fordi den faktisk er 70-80.000 værd?

Kan jeg ikke få lidt "for og imod" hvis der er nogle af jer der har
ejet sådan en. Hvad skal man være opmærsom på? Kilometertal, Mislyde
osv.

Hvad skal man forvente afgiften er på sådan en hvis man vælger at
importere den fra tyskland?

Håber på lidt fornuftig input herfra

Med venlig hilsen Emil

 
 
Ukendt (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-05 19:32


"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:665eaf40.0506010828.2f8ca668@posting.google.com...
> Hej NG.
>
> Jeg har planer om at skifte min nuværende gsx750 ESD ud med en ZXR750j
> fra start 90-erne. Jeg har en kammerat der har h-modellen og han er
> faktisk rigtig glad for sin. Han gav 55.000 for sin og jeg håbede på
> at finde en j-model der lå omkring de 60.000, men det er åbenbart ikke
> så nemt. Hvorfor er priserne i dba så høje? Er det fordi sælgerne ikke
> er realistiske eller er det fordi den faktisk er 70-80.000 værd?

Det er en fed cykel afgjort, men prisen er lidt høj fordi den har opnået en
hvis kultstatus.

> Kan jeg ikke få lidt "for og imod" hvis der er nogle af jer der har
> ejet sådan en. Hvad skal man være opmærsom på? Kilometertal, Mislyde
> osv.

her er lidt for: styrevillig, hurtig, og absolut stabil racer.
Lidt i mod: Vægten, priserne, og alle fartbøderne.

> Hvad skal man forvente afgiften er på sådan en hvis man vælger at
> importere den fra tyskland?

En kammerat til mig har i august sidste år betalt 42000,- i afgift for en L
model fra 93 (se den på min hjemmeside link i bunden), det kan godt betale
sig hvis du kan finde en i prislejet 20-25000,-.


> Håber på lidt fornuftig input herfra

Håber det var fornuftigt nok.

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




Mikkel Christensen (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 02-06-05 12:26

emilpaulsen@hotmail.com (emil) writes:

> Hvorfor er priserne i dba så høje? Er det fordi sælgerne ikke
> er realistiske eller er det fordi den faktisk er 70-80.000 værd?

Som Dannie siger så er det lidt en kult cykel (og kald mig bare hætteklædt
chef-ideolog i kulten - specielt J'erne der er de sidste med de ret så
karakteristiske støvsugerslanger. Men jeg vil mene at prisen skal være
tættere på 70K.

Hvis du går op i L'erne for du en lidt hidsigere motor (den gamle H2 RR)
og et fungerende RAM Air system, men prisen følger normalt også med.

> Kan jeg ikke få lidt "for og imod" hvis der er nogle af jer der har
> ejet sådan en. Hvad skal man være opmærsom på? Kilometertal, Mislyde
> osv.

Affjedringen bagpå er notorisk hård, så hvis du kan finde en med noget
eftermonteret vil det være et plus. Ellers kan en WP, Ohlins eller lign
erhverves billigt på eBay.

Hvis motoren lyder sund er den det sikkert også - de kan godt rasle lidt
i tomgang, det skal en Kawa

Størrelsen synes jeg er et plus, så selvom man er 190 ligner man ikke
en der kører rundt på en pocket-bike. Jeg synes ihvertfald det er rart
at kunne have benene i de dertilindrettede cut-outs. Vægten er ikke til
at mærke når det hele ruller (que: MKS og en KHI joke og jeg vil
sætte en kasse cacaomælk på at den først gør sig gældende på en bane
og en dygtig pilot. Alle vi andre kan dog fint køre knæet i jorden på
sådan en.

Men alt i alt er den stadig en cykel der er så rock'n roll at den, hvis
du parkerer den uden at sætte den i snor, bider de forbipasserende.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

F.Sander (02-06-2005)
Kommentar
Fra : F.Sander


Dato : 02-06-05 17:55

Lige en bemærkning ang. 750

I tider hvor man 'kun' kan køre 600' er 750 lidt glemt, godt nok lidt
tunger, MEN bundtræk det har de, og man behøver ikke ramme gear't - den skal
nok trække... om så det er en ZXR/GSX-R/RC30, ' så find en du kan lide og
køb den..

på - siden er : har man kørt 5-10år på en 750 er det meget svært pludselig
at køre 600, det har jeg måtte sande under div. prøve kørseler-

FS 750- også om 10 år...



Kasper K (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Kasper K


Dato : 03-06-05 07:56

emilpaulsen@hotmail.com (emil) wrote in message news:<665eaf40.0506010828.2f8ca668@posting.google.com>...
> Hej NG.
>
> Jeg har planer om at skifte min nuværende gsx750 ESD ud med en ZXR750j
> fra start 90-erne. Jeg har en kammerat der har h-modellen og han er
> faktisk rigtig glad for sin. Han gav 55.000 for sin og jeg håbede på
> at finde en j-model der lå omkring de 60.000, men det er åbenbart ikke
> så nemt. Hvorfor er priserne i dba så høje? Er det fordi sælgerne ikke
> er realistiske eller er det fordi den faktisk er 70-80.000 værd?
>
> Kan jeg ikke få lidt "for og imod" hvis der er nogle af jer der har
> ejet sådan en. Hvad skal man være opmærsom på? Kilometertal, Mislyde
> osv.
>
> Hvad skal man forvente afgiften er på sådan en hvis man vælger at
> importere den fra tyskland?
>
> Håber på lidt fornuftig input herfra
>
> Med venlig hilsen Emil


Hej Emil

Jeg stod i samme sitaution for ca. 9 måneder siden. Jeg kiggede meget
på GSX-750r, GSX-1100r, FZR750 og ZXR750H. Her er min erfaring og
konklusion efter prøvekørelser:

GSX-750r: Helt klart den maskine hvor du får flest HK for pengene.
Brug af styre dæmper er nødvendigt. Up-side-down forgaffel har
tilbøjelighed til at blive utæt, hvilket er ret dyrt at for repareret.
Knast slid - velkendt fænomen for mange GSX modeller. Mindre stiv at
køre på end ZXR750J men mere aggresiv motor.

GSX-1100r: Mange HK (pas på), noget tungere end 750. Mig bekendt er
har 1100 motoren ikke tilbøjelighed til at slide knasterne så hurtigt
som 750. Sjov på motorvejen, ikke på landevejen med skarpe sving.

ZXR750H vs ZXR750J: Der er meget stor forskel på model H og model J.
Det er faktisk to vidt forskellige cykler på næsten alle områder.
Motor, stel, affjering og for- baggaffel. Model J har 100 HK (mange
tror den har 120 og forsøger at sælge den som en 120 hk cykel). Faktum
er at dem som kom til europa de år havde kun 100 hk og du skal have
fat i en US for at få en med 120 hk. Men tror mig... De 100 hk er
rigeligt, den går nemt på baghjul. Model H er med den "gammel"
forgaffel, hvor J har en MEGET bedre up-side-down forgaffel. Bremserne
er også mærkbart bedre på J og generelt er setup'et meget mere
racerpræget på J end H. Motormæssigt, så har H et lidt bedre moment i
de lave omdrejninger end J (J er mere overkvardradisk). Fælles for
begge er den "sædvanelige" Kawa motorstøj. Model J er i mine øjne
noget mere fræk end H, som er lidt mere kantet. Du kan altid se
forkellen på støvsugerslangernes knæk til tanken. Er de direkte
monteret (90° iforhold til tanken) på tanken er det en J. På H er der
et plastik overgangsstykke mellem tank og slanger.

Setup'et på min J er Öhlin bag på, boret op til 800 (hvilket du ikke
skal ofre penge på, giver ikke så meget da motoren iforvejen er ret
overkvadratisk, ca. 5-10 HK), en lækker Arrows med dyse kit. De eneste
slid jeg har kunnet konstatere, da jeg renoverede den i vinters, var
knastslid. Den har kørt ca. 60k km og jeg vil tror at der er 10-15k km
tilbage i knasterne. Jeg gav 48.000 med defekt motor i dk (ødelagt
toppakning). Jeg vil tro at prisen, afhængigt af stand, ligger omkring
60-65000 kr.

Held og lykke med købet.

Kasper

Jacob Larsen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 03-06-05 10:00

"Kasper K" <d228@tiscali.dk> wrote in message
news:d85348.0506022256.5eb221aa@posting.google.com
> GSX-750r: Helt klart den maskine hvor du får flest HK for
> pengene.
> Brug af styre dæmper er nødvendigt. Up-side-down
> forgaffel har
> tilbøjelighed til at blive utæt, hvilket er ret dyrt at
> for repareret.
> Knast slid - velkendt fænomen for mange GSX modeller.

Ja, men det gælder da vist ikke de vandkølede GSX-R. Ved ikke lige om der
findes en gammel luftkølet udgave og om det så er den du mener?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Mikkel Christensen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-06-05 10:05

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> "Kasper K" <d228@tiscali.dk> wrote:
> > GSX-750r: Knast slid - velkendt fænomen for mange GSX modeller.
>
> Ja, men det gælder da vist ikke de vandkølede GSX-R. Ved ikke lige om
> der findes en gammel luftkølet udgave og om det så er den du mener?

Der findes også oilekølede Gixxere. Det var da svjh først engang i 90'erne
de gik over til vandkøling?

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| -Paul Tomko

Ukendt (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-05 12:28
Ukendt (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-05 12:30

den er til salg for 48k vist!
tjek www.motorcykelgalleri.dk

"S.G" <sebastian(SNABELA)nalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:42a19050@news.wineasy.se...
> Tjek den her:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2761
>



emil (04-06-2005)
Kommentar
Fra : emil


Dato : 04-06-05 14:54

Tak for alle jeres svar de har hjulpet mig meget.

Der er en zxr750 J i dba til 23.000 uden afg. Sælger siger at afgift
er ca. 48.000 og så ender den jo på 70.000.

Kunne man ikke købe den, skrue på km-tælleren og smide en gammel grim
kåbe på og så få en lavere vurdering?

Eller ska jeg holde mig helt væk fra det og købe en med afg?

Med venlig hilsen Emil

Ukendt (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-05 15:52


"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:665eaf40.0506040554.54f2a40e@posting.google.com...
> Tak for alle jeres svar de har hjulpet mig meget.
>
> Der er en zxr750 J i dba til 23.000 uden afg. Sælger siger at afgift
> er ca. 48.000 og så ender den jo på 70.000.

Min kammerat gav i august 48000,- i depositum, og fik knap 7000,- tilbage på
sin L-model årgang 93, kåben har lidt ridser, og er flækket en del steder,
og den harvde kørt ca. 65000km.

> Kunne man ikke købe den, skrue på km-tælleren og smide en gammel grim
> kåbe på og så få en lavere vurdering?

Der er ikke rigtig noget, at hente på kilometertælleren, og det er der som
sådan heller ikke på kåben, og hvor vil du lige finde en sådan kåbe? købe
den? så giver det det samme, bortset fra, at du så har en kåbe som kan være
svær, at komme af med.

Ydermere har jeg efterhånden hørt fra flere i omgangskredsen, at
vurderingsmændene har sagt "de fejl der er har du jo købt den med, og det
har jo sat din indkøbspris"

> Eller ska jeg holde mig helt væk fra det og købe en med afg?

Du kan sagtens købe en uden afgift prisen må bare ikke overstige 33% af hvad
en tilsvarende koster med afgift, og deri skal du også medregne transport,
og evt. reperationer.

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




Ukendt (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-05 15:54


den som SG sendte dig kunne være et godt bud! Salgsannoncen er her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1141

--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75




emil (04-06-2005)
Kommentar
Fra : emil


Dato : 04-06-05 23:30

Ja men det er en H-model som SG har sat i og den er med afgift.
Grunden til jeg gerne ville have en uden afg. er at jeg kan købe den
og have den stående til jeg får solgt den gamle til omkring de 30.000.
Så har jeg råd til at betale afgiften har en cykel med det samme!

Så er det nok derfor at sælger siger 48.000 kr. Det er nok
standardpris i depositum og så er det forskelligt hvad man får
tilbage. Så hænger regnestykket også bedre sammen.

Jeg har en kammerat med en gammel kåbe og en km-tæller med en del km
på jeg bare ku smide over hvis det sku være.

Med venlig hilsen Emil

MKS - 74 (05-06-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-05 08:33

On 4 Jun 2005 15:29:52 -0700, emilpaulsen@hotmail.com (emil) wrote:

>Jeg har en kammerat med en gammel kåbe og en km-tæller med en del km
>på jeg bare ku smide over hvis det sku være.

Som skrevet andet steds, den slags skal du nok ikke spørge om i et
offentlig forum, meeeen....

km-tæller kan du godt glemme alt om - det giver nada på sådan en
gammel hjuldamper, ved fastsættelse af depositum tages der kun hensyn
til km-stand såfremt cyklen er under 10 år gammel, skal der tages
hensyn til km-standen på yngre cykler ved den endelige vurdering skal
du kunne producere dokumentation for rigtigheden i form af stemplet
servicebog e.lign ellers går man bare ud fra en std km-stand for
årgangen, og det er jo netop fordi det er en yderst nem ting enten at
stille (på en CBR tager det ca. 10 min at stille på det man nu har
lyst til) eller skifte. M.h.t til en gammel slidt kåbe, så er sagen
mere speget, tingene skal hænge samme overordnet set og gør de ikke
det så får du ikke noget ud af det, ja man _har_ hørt om eks. på det
modsatte - at vurderingsfolkene har lugtet lunten og ja well...resten
kan du sikkert nok regne ud. På den anden side så _skal_ den vurderes
efter den aktuelle stand den er i, så er du rigtig dygtig til at få
den til at se slidt ud (nogle gør sig mange anstrengelser) så _kan_
det godt gi' lidt, men vær klar over at vurderingspersonerne kender de
fleste krumspring. Men køber man en cykel som vitterligt er lidt
brugt, men som man vurderer at man kan fikse til små penge (efter en
fremvisning) så kan det være en overvejelse værd.

Nå ja, og som skrevet det er lidt en klassiker (for nogle), men det er
også et ordentligt lokum .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Torben Scheel (05-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-06-05 08:05

emil wrote:
> Tak for alle jeres svar de har hjulpet mig meget.
>
> Der er en zxr750 J i dba til 23.000 uden afg. Sælger siger at afgift
> er ca. 48.000 og så ender den jo på 70.000.
>
> Kunne man ikke købe den, skrue på km-tælleren og smide en gammel grim
> kåbe på og så få en lavere vurdering?
>
> Eller ska jeg holde mig helt væk fra det og købe en med afg?

Hvis du overvejer at blive kriminel, er det nok en god ide at være lidt
diskret med det.

My .02$
--
Torben

emil (06-06-2005)
Kommentar
Fra : emil


Dato : 06-06-05 20:30

Siden hvornår er det blevet ulovligt at putte en anden kåbe og
speedometer på sin motorcykel? Det jeg gør er jo ikke ulovligt, men
man kan måske sige at det er nogle sjove kriterier de afgiftsvurderer
ud fra, netop fordi køretøjets salgsværdi er noget man kan ændre på.

Hvad nu hvis jeg havde planer om at lade det sidde på? Og hvis det var
min plan og jeg så fik den vurderet sådan, betyder det så at jeg
aldrig nogen sinde må have lov at hæve brugtværdien senere?

Efter min mening er der intet ulovligt i det jeg gør! :-\

Emil

Som svar på:

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message news:<42a2a494$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> emil wrote:
> > Tak for alle jeres svar de har hjulpet mig meget.
> >
> > Der er en zxr750 J i dba til 23.000 uden afg. Sælger siger at afgift
> > er ca. 48.000 og så ender den jo på 70.000.
> >
> > Kunne man ikke købe den, skrue på km-tælleren og smide en gammel grim
> > kåbe på og så få en lavere vurdering?
> >
> > Eller ska jeg holde mig helt væk fra det og købe en med afg?
>
> Hvis du overvejer at blive kriminel, er det nok en god ide at være lidt
> diskret med det.
>
> My .02$

Torben Scheel (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-06-05 08:52

emil wrote:
> Siden hvornår er det blevet ulovligt at putte en anden kåbe og
> speedometer på sin motorcykel? Det jeg gør er jo ikke ulovligt, men
> man kan måske sige at det er nogle sjove kriterier de afgiftsvurderer
> ud fra, netop fordi køretøjets salgsværdi er noget man kan ændre på.
>
> Hvad nu hvis jeg havde planer om at lade det sidde på? Og hvis det var
> min plan og jeg så fik den vurderet sådan, betyder det så at jeg
> aldrig nogen sinde må have lov at hæve brugtværdien senere?
>
> Efter min mening er der intet ulovligt i det jeg gør! :-\

Men det er der nu som du beskrev det. Det er _hensigten_ med monteringen
der er ulden.

Om man kan lide reglerne eller ej er en ting, det eneste jeg siger er at
hvis man vil omgå dem bør man nok gå stille med dørene.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

emil (07-06-2005)
Kommentar
Fra : emil


Dato : 07-06-05 19:50

Det er så ok! Du må da gerne kalde det uldent, men ulovligt eller
lovbrud kan det vel næppe kaldes.

Jeg er ikke interesseret i at bryde nogle regler, men vil gerne gøre
det mest fornuftige indenfor rammerne.

Venligst Emil

Som svar på:

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message news:<42a551e3$1@news.carlbro.dk>...
> emil wrote:
> > Siden hvornår er det blevet ulovligt at putte en anden kåbe og
> > speedometer på sin motorcykel? Det jeg gør er jo ikke ulovligt, men
> > man kan måske sige at det er nogle sjove kriterier de afgiftsvurderer
> > ud fra, netop fordi køretøjets salgsværdi er noget man kan ændre på.
> >
> > Hvad nu hvis jeg havde planer om at lade det sidde på? Og hvis det var
> > min plan og jeg så fik den vurderet sådan, betyder det så at jeg
> > aldrig nogen sinde må have lov at hæve brugtværdien senere?
> >
> > Efter min mening er der intet ulovligt i det jeg gør! :-\
>
> Men det er der nu som du beskrev det. Det er _hensigten_ med monteringen
> der er ulden.
>
> Om man kan lide reglerne eller ej er en ting, det eneste jeg siger er at
> hvis man vil omgå dem bør man nok gå stille med dørene.

Torben Scheel (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-06-05 21:03

emil wrote:

> Det er så ok! Du må da gerne kalde det uldent, men ulovligt eller
> lovbrud kan det vel næppe kaldes.

Så du ville ikke have noget imod at told og skat læste med om dine
idéer? Jeg er ikke jurist, og kan som sådan være ligeglad med om du
forsøger at "spare" lidt i afgift - men min kommentar gælder stadig - gå
stille med det, hvis du vil undgå problemer. Et offentligt forum er ikke
stedet at bede om gode råd til den slags IMHO.

> Jeg er ikke interesseret i at bryde nogle regler, men vil gerne gøre
> det mest fornuftige indenfor rammerne.

Den står du selv for den der

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste