/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Billig dieselbil -- Hvilken?
Fra : emil


Dato : 01-06-05 17:38

Hej.

Jeg har lige fået nyt job og skal ligge op pendle ca. 100 km. om
dagen. Dertil kommer vel et forbrug på 10-20 km. om dagen i det løse.
Jeg er 25 år og har kun 3 års erfaring med motorcykel som jeg regner
med at kunne få flyttet over til bilforsikringen. Derfor skal
forsikringspræmien også tages med i overvejelsen ved valg af model.

Jeg går ud fra at en deisel vil være det mest økonomiske fordi jeg
skal køre forholdsvist langt, men hvilken model skal jeg dog vælge?

Den skal koste mellem 15 og 30.000 kr.
Jeg sætter pris på økonomien og holdbarheden. Den må gerne være på
gule plader.
Håber virkelig i har nogle gode forslag!!

Med venlig hilsen Emil

 
 
Jacob Madsen (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Madsen


Dato : 02-06-05 11:06

En VW Golf II med en 1,6 D motor er svaret på dit spørgsmål.
Den er billig, driftsikker og kan fåes til de penge du nævner.
Reservedele koster næsten ingenting.

Jacob


"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:665eaf40.0506010837.66c5cb5d@posting.google.com...
> Hej.
>
> Jeg har lige fået nyt job og skal ligge op pendle ca. 100 km. om
> dagen. Dertil kommer vel et forbrug på 10-20 km. om dagen i det løse.
> Jeg er 25 år og har kun 3 års erfaring med motorcykel som jeg regner
> med at kunne få flyttet over til bilforsikringen. Derfor skal
> forsikringspræmien også tages med i overvejelsen ved valg af model.
>
> Jeg går ud fra at en deisel vil være det mest økonomiske fordi jeg
> skal køre forholdsvist langt, men hvilken model skal jeg dog vælge?
>
> Den skal koste mellem 15 og 30.000 kr.
> Jeg sætter pris på økonomien og holdbarheden. Den må gerne være på
> gule plader.
> Håber virkelig i har nogle gode forslag!!
>
> Med venlig hilsen Emil



Ole Frederiksen (02-06-2005)
Kommentar
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 02-06-05 15:44


"Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse
news:429ed9ec$0$63688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> En VW Golf II med en 1,6 D motor er svaret på dit spørgsmål.
> Den er billig, driftsikker og kan fåes til de penge du nævner.
> Reservedele koster næsten ingenting.
>
> Jacob

Helt enig. Golf 2 er lige sagen til den pris. Gå efter en 5, gears hvis du
kan finde en inden for prisen. En TD/GTD vil også være super, men koster nok
lidt mere, min inden for 30.000kr skulle du kunne finde en GTD (som altid
har 5 gear).

M.v.h. Ole Frederiksen



Kim (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 03-06-05 13:42


"Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse
news:429ed9ec$0$63688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> En VW Golf II med en 1,6 D motor er svaret på dit spørgsmål.
> Den er billig, driftsikker og kan fåes til de penge du nævner.
> Reservedele koster næsten ingenting.
>
> Jacob
>
>
> "emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:665eaf40.0506010837.66c5cb5d@posting.google.com...
>> Hej.
>>
>> Jeg har lige fået nyt job og skal ligge op pendle ca. 100 km. om
>> dagen. Dertil kommer vel et forbrug på 10-20 km. om dagen i det løse.
>> Jeg er 25 år og har kun 3 års erfaring med motorcykel som jeg regner
>> med at kunne få flyttet over til bilforsikringen. Derfor skal
>> forsikringspræmien også tages med i overvejelsen ved valg af model.
>>
>> Jeg går ud fra at en deisel vil være det mest økonomiske fordi jeg
>> skal køre forholdsvist langt, men hvilken model skal jeg dog vælge?
>>
>> Den skal koste mellem 15 og 30.000 kr.
>> Jeg sætter pris på økonomien og holdbarheden. Den må gerne være på
>> gule plader.
>> Håber virkelig i har nogle gode forslag!!
>>
>> Med venlig hilsen Emil
>
>
Også enig
Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL TD
Mvh. Kim



Brian (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-06-05 19:08

Kim wrote:

> Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
> plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL TD

Sindsyg pris - man skal da være lettere uvenner med sine penge
eller fanatisk VW mand, for at give så meget for en G2 på gule plader!

/Brian



JS (03-06-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 03-06-05 19:22


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42a09c6e$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim wrote:
>
>> Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
>> plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL TD
>
> Sindsyg pris - man skal da være lettere uvenner med sine penge
> eller fanatisk VW mand, for at give så meget for en G2 på gule plader!

Hvad mener du er bedre at købe, når kravene er komfort, driftsikkerhed,
økonomi (diesel + reparationer) og høj gensalgsværdi?



Brian (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-06-05 19:42

JS wrote:

> Hvad mener du er bedre at købe, når kravene er komfort,
> driftsikkerhed, økonomi (diesel + reparationer) og høj gensalgsværdi?

Udover en fornuftig brændstoføkonomi, synes jeg nu ikke nogen af kravene
bliver særlig opfyldt af en G2.
Jeg er dog enig i, at i dén prisklasse, er der ikke så mange åbenlyse
alternativer.
Det gør dog ikke G2 priserne mindre sindsyge.

/Brian



JS (03-06-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 03-06-05 21:13


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42a0a46e$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
> JS wrote:
>
>> Hvad mener du er bedre at købe, når kravene er komfort,
>> driftsikkerhed, økonomi (diesel + reparationer) og høj gensalgsværdi?
>
> Udover en fornuftig brændstoføkonomi, synes jeg nu ikke nogen af kravene
> bliver særlig opfyldt af en G2.
> Jeg er dog enig i, at i dén prisklasse, er der ikke så mange åbenlyse
> alternativer.
> Det gør dog ikke G2 priserne mindre sindsyge.

Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du har en
fed bil til prisen.



Brian (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-06-05 21:24

JS wrote:

> Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
> har en fed bil til prisen.

Måske - måske ikke.
Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.

/Brian



JS (04-06-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 04-06-05 10:58


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42a0bc45$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
> JS wrote:
>
>> Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
>> har en fed bil til prisen.
>
> Måske - måske ikke.
> Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
> en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.

For folk der fokuserer på totalpris pr. kørt km er Golf 2 stadig et af de
bedste bud. Laaangt bedre end Alto.



Thomas Rasmussen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 04-06-05 11:24

Brian wrote:
> JS wrote:
>
>
>>Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
>>har en fed bil til prisen.
>
>
> Måske - måske ikke.
> Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
> en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.

njaa... hvis der ikke var nogen der ville give 30k for en 15-20 år
gammel bil, så ville prisen ikke være så høj. Men jeg vil give JS ret i
at de 30k får du langt de fleste igen hvis ellers bilen forbliver pæn og
rimelig rustfri. En alto du giver 100k for, den vil du ikke kunne
sælge om 2 år uden at have mistet mindst 20-30k bare i afskrivning.

En fornuftig G2'er vil holde prisen meget pænt de næste 2 år. Samtidig
kan man (afhængig af alder mv.) spare en del i forsikringen ved at købe
en gammel bil og nøjes med ansvarsforsikring... en 100k bil vil jeg mene
man burde have en kasko på også (og for nogle betyder det så en merpris
på 5-7k ekstra om året).

Et par gode bud umiddelbart:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=309900588&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=412301024&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=145400182&page=2
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=596900173&page=2

Kig evt. efter nogle der er importeret fra tyskland indenfor de sidste
5-7 år, de plejer at være i væsentlig bedre stand. Der findes også et
par forhandlere der har dem nyimporteret (dvs. u. afgift) som så først
lige skal synes og betale afgift på. (så har du selv valget mellem gule
eller hvide plader)

Thomas
(der kører i en 1.6'er benziner fra 84 på 4. år nu, uden de store grumme
udgifter.)

Ukendt (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-05 12:21


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42a0bc45$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
> JS wrote:
>
>> Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
>> har en fed bil til prisen.
>
> Måske - måske ikke.
> Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
> en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.

Så prøv lige at tælle hvor mange import Golf TD'ere der kører rundt kontra
Alto'er på hvide plader.

Jeg tror at interessen for G2 er størrer end for Alto deraf nok den høje
pris - og jo jeg synes også det er vildt, men det bare som om at sådan en
bil ikke kommer under 15.000 kr. uanset hvor ringe den end måtte være. Og
det er jo også en væsentlig pointe for total økonomien.

Selv har jeg kørt over 100.000 i en Pasat TD på gule plader for 25.000 kr.
der er da OK.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf




Kim (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 03-06-05 20:18


"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42a09c6e$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim wrote:
>
>> Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
>> plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL TD
>
> Sindsyg pris - man skal da være lettere uvenner med sine penge
> eller fanatisk VW mand, for at give så meget for en G2 på gule plader!
>
> /Brian

Det kommer vel an på hvor god stand bilen er i , om den er rustfri og om
hvor mange km den har gået, jeg har selv haft en årg. 91 Golf GL TD på hvide
plader som jeg var uheldig at få totalskadet i februar2004, jeg fik faktisk
56K af forsikringen for den.
Mvh. Kim



Brian (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-06-05 21:27

Kim wrote:

> Det kommer vel an på hvor god stand bilen er i , om den er rustfri og
> om hvor mange km den har gået

Selvfølgelig, men generalt er gamle Golf'er prissat helt ude i skoven.

> jeg har selv haft en årg. 91 Golf GL
> TD på hvide plader som jeg var uheldig at få totalskadet i
> februar2004, jeg fik faktisk 56K af forsikringen for den.

Hvad man får af forsikringen siger mere om ens forhandlings-gen, end
hvad bilen er værd. Jeg har fået udbetalt 60K for en bil jeg gav 38,5K
for 6 måneder tidligere.
Det var forøvrigt uden at forhandle overhovedet - jeg skyndte mig bare at få
pengene udbetalt

Jeg ved da godt at priserne på Golf 2 TD/GTD er relativt høje - det er
netop dén pris jeg har svært ved at se det fornuftige i.

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste