Grøn skærm
Fra : Li Lo

Dato : 01-06-05 13:10

Hejsa mine forælders pcér er blevet lidt underlig, skærm billedet har en
grønlig tone. vi har forsøgt at sætte en anden skærm til, men men det samme
resultat, altså er det noget i pceren den er gal med.
jeg har sidet og og leget med farverne på skærm billedet, og har fundet udaf
et det er den blå farve der mangler, for når jeg ender den instilling sker
der intet.

Nu er mit spørgsmål om det så ikke er skærmkortet det er galt med ? og hvis
det er er det så let nok at skifte ? og hvilket skærmkort skal de købe ?

Venlig hilsen Li Lo

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-06-05 13:23

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis
> det er er det så let nok at skifte ? og hvilket skærmkort skal de købe ?

Og du har også brugt et andet skærmkabel?

Fra : Brian Lund

Dato : 01-06-05 13:58

> [...]
hvis
> det er er det så let nok at skifte ? og hvilket skærmkort skal de købe ?

Hvis du ellers har brugt det samme skærmkabel...

Kig på grafikkortet om der er nogle løse kondensatorer, eller om nogen af
dem lækker/buler!
Hvis ikke det er kablet er det helt sikkert grafikkortet...

Brian

Fra : Li Lo

Dato : 02-06-05 00:08

> [...]
hvis
> det er er det så let nok at skifte ? og hvilket skærmkort skal de købe ?

Det var med et andet kabel da vi prøvet en anden skærm. så jeg går udfra at
det så kun kan være være skærmkortet det er galt med.
Kan jeg selv skifte skifte det og hvilket mærke osv skal jeg gå efter osv.

Fra : Brian Lund

Dato : 02-06-05 06:44

> [...]
> det så kun kan være være skærmkortet det er galt med.
> Kan jeg selv skifte skifte det og hvilket mærke osv skal jeg gå efter osv.

Om du selv kan skifte kortet? - Ja sagtens!

Hvilket du skal skifte det ud med kommer an på så meget, er det AGP eller
PCI?
Hvad er det for et grafikkort, og hvad bruger de maskinen til? - Krævende
spil, mindre krævende spil, eller måske bare internet-surfing?

Brian