PGO BIG MAX har mistet noget af gejsten
Fra : Carsten

Dato : 01-06-05 09:27

Hej
efter at jeg har monteret Tecnigas Basic Udstødning fra Thansen
har den helt mistet gejsten, til at køre med en fornuftig hastighed
den kunne førhen snildt komme op på 70 Kmt, når jeg fjernede
afstands stykked i Variomatic, nu kan del til nød komme op på 43 Kmt,
jeg har sat en støre dyse i karburatoren, (Dyse 90 ) hvad dog har fået
motoren til at gå fornuftig,
er der nogen der har nogle gode råd ?

jeg har tænkt en del over vilken fordel/ulempe man kan få ved at sætte
tungere Rullesæt i Variomatic ?

/Carsten

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-06-05 10:09

"Carsten" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motoren til at gå fornuftig,
> er der nogen der har nogle gode råd ?
>
> jeg har tænkt en del over vilken fordel/ulempe man kan få ved at sætte

Tjek lige om du har sat den lige på. Hvis den er bare en smule skæv i
samling med cylinderen, skabes der turbulens, og det kan 2T ikke lide. Eller
kan det var et karburator instillings problem.

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Carsten

Dato : 01-06-05 11:05

Mikkel Lund wrote:

> [...]
> samling med cylinderen, skabes der turbulens, og det kan 2T ikke lide.
> Eller kan det var et karburator instillings problem.

Karburator har jeg skruet en del i, og jeg synes at motoren går fornuftigt
men men at udstødningen skulle side skævt !!
det var da en mulighed der lige skal testes !
/Carsten

Fra : Carsten

Dato : 01-06-05 12:29

Carsten wrote:

> Karburator har jeg skruet en del i, og jeg synes at motoren går fornuftigt
> men men at udstødningen skulle side skævt !!
> det var da en mulighed der lige skal testes !
> /Carsten

har lige tjekket udstødningen det så fornuftigt ud !
/Carsten

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 01-06-05 12:53

> har lige tjekket udstødningen det så fornuftigt ud !
> /Carsten
kan meget vel være noget billig stads af en udstødning, på min t-rex sidder
en billig potte hvilket gjorde at den med 70cc cyll kun kørte 70 på toppen,
vil hellere have en original på igen

Fra : Henning Lund

Dato : 01-06-05 19:38

Carsten skrev:

> [...]
> motoren til at gå fornuftig,
> er der nogen der har nogle gode råd ?
>
> jeg har tænkt en del over vilken fordel/ulempe man kan få ved at sætte

Kyl den væk, den passer ikke særligt godt til "lovlige" scootere, jeg
har selv haft monteret en del af dem på div. scootere med samme
resultat, elendig træk og reduceret topfart.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg