certifikater
Fra : Accept

Dato : 01-06-05 05:31

Hej

Når jeg f.eks. downloader et certifikat via www.certifikat.dk får jeg
FILNAVN.cer fil - men f.eks. på http://www.statsamt.dk/site.asp?p=141 kan
jeg hente deres offentlige nøgle - og her er der tale om FILNAVN.vcf

1) Hvor ligger forskellen og hvad er "best practice" ?

2) Er det blot at omdøbe cer filen til vcf ?

3) Hvis certifikatet ligger på ens egen server - giver det så spamhøstere
større mulighed at høste E-mail adresser med tilhørende certifikater - eller
er certifikaterne udenfor spamhøsternes rækkevidde ?

4) Er "best practice" at linke til www.certifikat.dk hvor borgeren så kan
hente det enkelte certifikat eller er det "best practice" at ligge det
enkelte certifikat på ens egen relevante side ?

Fra : Alex Holst

Dato : 01-06-05 08:35

Accept wrote:
> [...]
> FILNAVN.cer fil - men f.eks. på http://www.statsamt.dk/site.asp?p=141 kan
> jeg hente deres offentlige nøgle - og her er der tale om FILNAVN.vcf

Statsamtets offentlige nøgle som tilfældigvis er pakket ind i en vCard
fil der bruges som en slags virtuel business card med mange
personoplysninger:

   http://filext.com/detaillist.php?extdetail=VCF

   http://www.vicintl.com/vcf/

vCard er ikke nødvendigvis noget alle kan læse og hive et certifikat ud
af - så det er en god måde at tvinge folk til at bruge bestemte email
klienter hvis man synes man skal bestemme det.

> 4) Er "best practice" at linke til www.certifikat.dk hvor borgeren så kan
> hente det enkelte certifikat eller er det "best practice" at ligge det
> enkelte certifikat på ens egen relevante side ?

Hvis du taler om ens eget certifikat og man kan styre at opdatere det
hvis det bliver nødvendigt kan man lige så godt tilbyde det direkte på
sin hjemmeside.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk