Verandaprojekt - hat på stolperne? og g
Fra : Milla

Dato : 31-05-05 22:26

Vi skal til at lave ny veranda, og har jo det skønneste billede inde i
hovedet!! På dette billede er 4x4-stolperne afsluttet i toppen med en
"hat" i galvaniseret stål. Hvad hedder sådan en fætter, og hvor kan man
mon købe dem?

Vi har kigget lidt på noget rillet gulv, i hårdttræ. Har I nogle
erfaringer med det?

Hvis der er nogen der ligger inde med links til flotte verandaer, så
ville det være fedt med nyt input. Lige nu går ideen på en træramme
imellem stolperne, og med galvaniserede rør i rammen (kan i se det?) Jeg
har selv tegnet det op, men har ikke kunnet finde et foto af det. Der
kan ellers købes så meget forskelligt... Vi regner med at lave det selv.

mvh

Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 22:33

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i en meddelelse news:yD4ne.1012

> [...]
> hovedet!! På dette billede er 4x4-stolperne afsluttet i toppen med en
> "hat" i galvaniseret stål. Hvad hedder sådan en fætter, og hvor kan man

Kan ikke huske hvad den " hat" hedder, men jeg har set dem i Råd og Dåd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : TGJ

Dato : 01-06-05 06:09

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Silvan lige så

Thomas

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : jones_net

Dato : 01-06-05 08:43

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> wrote in message
> [...]
> mon købe dem?
>
> Vi har kigget lidt på noget rillet gulv, i hårdttræ. Har I nogle

Hvis det er den slags, hvor der er fræset en masse riller med 3-5mm dybde,
så vil jeg ikke anbefale dem. Jeg synes ikke de er behagelige at stå stille
på i bare tæer, specielt går det ud over hælen. Desuden synes jeg de bliver
for hurtigt beskidte, og alt skidtet samler sig nede i rillerne, og så er
det meget tydeligt.
Det er ikke min egen altan der er dækket af disse planker, men en god vens,
så jeg har ikke langtids erfaring med dem.

Ham der har det er vildt glad for det, men det skal man jo også være, når
man har brugt en formue på at få det indkøbt, og brugt en uge på at få det
samlet...

/J

Fra : jones_net

Dato : 01-06-05 08:45

> [...]
> mon købe dem?

> Hvis der er nogen der ligger inde med links til flotte verandaer, så ville

Ved ikke hvilken stil I vil have, men på dette link:
http://images.google.dk/images?q=porch&num=100&hl=da&lr=&sa=N&tab=wi kan I
se hvordan de gør i USA...

/J