Forhåndsvurdering men hvor i landet ?
Fra : Juel

Dato : 31-05-05 21:49

Yessir.. så er jeg da vist kommet til at købe en tysk bil til
lige et lille ?, er det ligemeget hvor jeg sender forhåndsvurderingen hen ?
eller skal det være til det lokale T&S kontor som jeg plejer.. Og er der
nogle steder der er lidt mindre hårde end andre ?

Mvh
Morten
BMW E30 325iA til salg..

Fra : Thomas

Dato : 31-05-05 21:53

> lige et lille ?, er det ligemeget hvor jeg sender forhåndsvurderingen
> hen ? eller skal det være til det lokale T&S kontor som jeg plejer..

Du skal sende den til din lokale ToldSkatte-region.

> Og er der nogle steder der er lidt mindre hårde end andre?

Den endelige vurdering fastsættes af en uafhængig vurderingsmyndighed.
ToldSkatte-kontoret fastsætter kun en midlertidig afgift/depositum, som
bliver reguleret efter ca. 6 mdr. når importen er færdigbehandlet af
vurderingsmyndigheden (den samme for hele landet).

Se mere på http://bilimport.tkrath.dk.

--
Thomas Krath

Fra : Juel

Dato : 31-05-05 21:57

> Du skal sende den til din lokale ToldSkatte-region.

Ok, så må jeg jo bare ned og brokke mig som de andre gange, så de sætter den
lidt ned hehe..

> [...]
> bliver reguleret efter ca. 6 mdr. når importen er færdigbehandlet af
> vurderingsmyndigheden (den samme for hele landet).

ok, så dvs vi bliver alle lige meget tørt i røven... heheh

Mvh
Morten

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 01-06-05 08:55

Thomas wrote:

> [...]
> bliver reguleret efter ca. 6 mdr. når importen er færdigbehandlet af
> vurderingsmyndigheden (den samme for hele landet).

Hej Thomas

Jeg kom til at tænke på det med de der uafhængige vurderingsfolk. Skal
uafhængig forståes som om de ikke har noget med bilindustrien at gøre?
Der kan altså ikke være tale om bilforhandlere?

/Jan

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-05 10:15

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kom til at tænke på det med de der uafhængige vurderingsfolk. Skal
> uafhængig forståes som om de ikke har noget med bilindustrien at gøre? Der
> kan altså ikke være tale om bilforhandlere?

Der er 3 "eksperter" der laver den endelige vurdering: En bilinspektør, en
skatteinspektør, og en bilsælger.

Fra : Thomas

Dato : 01-06-05 18:57

> Der er 3 "eksperter" der laver den endelige vurdering: En
> bilinspektør, en skatteinspektør, og en bilsælger.

De er udvalgt i samråd med FDM, men de aner ik' så meget om biler - derfor -
hjælp dem med dokumentationen!

--
Thomas Krath