On Tue, 31 May 2005 23:01:01 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:
>"Juel" <starchild@starchild.dk> skrev i en meddelelse
>news:429ccff5$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> > Du kan jo starte med at surfe på Jørund Seim's hjemmeside. Jørund var
>> > tidligere en af denne gruppes meget aktive og værdsatte skribenter, og
>> > fænomenalt hurtig på Ringen.
>> > Han døde også på Ringen - æret være hans minde - så et af dine spørgsmål
>> > KAN
>> > han besvare: Ja, det er med livet som indsats.
>>
>> Er alle baner ikke det mere eller mindre ? noget kan jo altid gå galt :o/
>
>Jo, det har du da ret i. Der er bare det specielle ved ringen, at der er
>ingen officials der står og vinker med et flag, hvis en havereret bil har
>smidt nogle liter olie, og det er ikke alle dernede der er lige skrappe til
>at køre. Måske er det en ide at tjekke sine forsikringer før afrejse -
>dækker de den type kørsel?
>
Måske en repost - kan ikke se at den dukker op. Hvis det er - beklager
Jeg springer lige ind med en kommentar. Det er en del tid siden, at
jeg har blandet mig her, men sidder og lurer med ind i mellem.
Jeg har selv været der (sammen med Jørund) og det er et fint sted at
prøve at køre lidt stærkt, da alle kører samme vej.
Men du må for alt i verden ikke tro det er en "rigtig" bane. Der er
alt for mange forskellige trafikanter - og det kræver ret stort
overblik at køre sikkert omkring.
Det lettes ikke af, at der er så mange sving (den er over 20 km lang)
at ikke ret mange har styr på den - hvorfor de sejler en del rundt. Og
det kommer du måske også til i starten.
Som Rittig siger - der er ikke mange officials og strækningen er ikke
100% overvåget som en bane ville være det - så du advares ikke om
oliepletter.
Men... Som sagt - det er et fint sted at prøve at køre stærkt - med
omtanke. Skal du køre bane, så find et arrangement på GP banen eller
en af de andre gode baner. Pas bare på - det er vanedannende
--
Peder
VWSharan
AlmeraSRX - Til salg
BMW330D - lige købt