Peugeot 206 2,4 HDI
Fra : Anders Ryberg Larsen

Dato : 31-05-05 21:19

Nu er jeg meget tæt på at skifte min gammel bil ud til noget mere økonomisk,
og det er som det ses i subject en Peugeot.

Men inden jeg siger endelig ja, kunne jeg godt tænke mig at lige at høre
eksperternes dom;

Årgang 2004, 9. måned, Koks metal
14.000km
Diesel, 23,3km/l. Nogen der har erfaringer med om det passer?
Sænket 30mm, OZ Superleggera Race Silver 17" fælge med dæk + vinterhjul
medfølger
Alarm, aircondition, fjernbetjent centrallås, alu gearknop, alu.
benzindæksel, tagspoiler, klare sideblink.

Pris 162.000kr.

Er det et godt tilbud, eller hvad synes I? Noget jeg bør være ekstra kritisk
eller opmærksom overfor?

På forhånd tak.
Mvh Anders Larsen

Fra : Janner

Dato : 31-05-05 21:26

> Pris 162.000kr.
>
> Er det et godt tilbud, eller hvad synes I? Noget jeg bør være ekstra
> kritisk eller opmærksom overfor?

Ja kritisk lyder tigtig Brian med det du skriver ........... Køb istedet en
Fabia TDI og bliv en gladere mand ... Pugs km/L opgivelser holder ikke vand

/Jan

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 31-05-05 22:54

Janner wrote:

> Ja kritisk lyder tigtig Brian med det du skriver ........... Køb istedet en
> Fabia TDI og bliv en gladere mand ... Pugs km/L opgivelser holder ikke vand

Nogle gange gør de faktisk - andre gange gør de ikke.

Men - et eksempel:
20.000 km/år v. 17 km/l = 1176 liter
20.000 km/år v. 20 km/l = 1000 liter
Prisforskel v. kr. 7,50 literen = 1320 kr.

Det er småpenge i det samlede regnskab! Køb hellere en 206'er og bliv en
gladere mand. Fabia'en er sgu en god bil - når man skal køre lillemor
til banko :)

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-06-05 18:23

>Det er småpenge i det samlede regnskab! Køb hellere en 206'er og bliv en
>gladere mand. Fabia'en er sgu en god bil - når man skal køre lillemor
>til banko :)

Det kan godt være jeg har set helt forkert.. Men er det ikke en
fyr/mand der skriver?? Hvorfor anbefaler du ham så sådan en pigebil ??

MVH
Kent Glerup

Fra : JS

Dato : 01-06-05 09:49

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> Ja kritisk lyder tigtig Brian med det du skriver ........... Køb istedet
> en Fabia TDI og bliv en gladere mand ... Pugs km/L opgivelser holder ikke
> vand

Kender en der kører 21 km/l ved blandet uøkonomisk kørsel i en Pug 206 1,4
HDI. Det er en fin bil.

Fra : KASO

Dato : 31-05-05 21:45

"Anders Ryberg Larsen" <AnderZ@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pris 162.000kr.
>
> Er det et godt tilbud, eller hvad synes I? Noget jeg bør være ekstra

Jeg ville nok være kritisk mht. motorstørrelsen: 2,4 HDI har Peugeot vist
aldrig lavet
(Men den burde være ganske kvik.... )

Fra : Anders Ryberg Larsen

Dato : 31-05-05 21:52

> Jeg ville nok være kritisk mht. motorstørrelsen: 2,4 HDI har Peugeot vist
> aldrig lavet
> (Men den burde være ganske kvik.... )

Okay okay okay okay Så lad os sige 1,4 HDI i stedet.... her sidder man
og læser det igennem 100 gange, og alligevel ser man ikke sådan en fejl
hehe...

Fra : KASO

Dato : 31-05-05 22:01

> Okay okay okay okay Så lad os sige 1,4 HDI i stedet.... her sidder man
> og læser det igennem 100 gange, og alligevel ser man ikke sådan en fejl
> hehe...

OK - så tager vi lige den seriøse:

Jeg ville umiddelbart være skeptisk overfor en sådan bil....

Som tidligere nævnt af andre: Lugter af "Brian-bil" - har
muligvis/sandsynligvis været "chippet", hvilket _kan_ have belastet kobling
m.m. unødigt. På 14.000km burde det være begrænset, hvor meget der kan være
ødelagt - men....

Check evt. fordæk: Er der målbart mindre mønster end på bagdækkene - eller
er yderkanter mere slidt end midten er det (ifht. det lave km-tal) tegn på
at den har været kørt hårdt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 22:22

Anders Ryberg Larsen skriver:

> Nu er jeg meget tæt på at skifte min gammel bil ud til noget mere økonomisk,
> og det er som det ses i subject en Peugeot.

Så skal du køre pænt.

> Årgang 2004, 9. måned, Koks metal
> 14.000km

Lyder fornuftigt.

> Diesel, 23,3km/l. Nogen der har erfaringer med om det passer?

Med bosch styring kan du måske opnå det, hvis du kører pænt og lange
ture, ellers har jeg mine tvivl.

> Sænket 30mm, OZ Superleggera Race Silver 17" fælge med dæk

Mønsterdybde på dæk ?
Er fælgene perfekte ?

> + vinterhjul medfølger

Klart, der er de originale hjul.

> Alarm, aircondition, fjernbetjent centrallås,

Standardudstyr ?

> alu gearknop,

Det bryder jeg mig så ikke om

> alu. benzindæksel,

PÅ en dieselbil ?

> tagspoiler, klare sideblink.

Er "brianudstyret" originalt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Coty

Dato : 01-06-05 12:28

Hej

Nu skriver du ikke om det er en 3 døres eller 5 døres.

Men Peugeot køre kampange på dem for tiden og der kan du få en ny 3 døre til
167.990 kr og 173.990 for en 5 døres model.

Jeg har selv en peugeot 206, 1,4 HDi.

Ved blandet kørsel ligger jeg omkring 22 km/l i snit og på lange ture har
jeg haft den på 25 km/l (med kørsel på motorvej) så det kan altså godt lade
sig gøre at køre langt.

Hvis jeg køre meget frisk ligger den omkring 20 km/l.

Ellers kan jeg sige at jeg har kørt 25.000 i min nu og der har ikke været
nogen problemer overhovet.

Coty

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-05 12:48

Coty skriver:

> Nu skriver du ikke om det er en 3 døres eller 5 døres.

Nej, for min golf er en 5 dørs.

Overvej, hvem du svarer
Se evt lidt her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Coty

Dato : 01-06-05 12:54

sorry kalus

Fra : Thomas Landberg

Dato : 31-05-05 14:14

> sorry kalus

Det er vist hvad man kalder "at ride på en bølge"

--

MVH

Thomas Landberg
Eks. Skoda Fabia 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG. Seat Toledo på vej....
www.bokstuning.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-05 14:39

Thomas Landberg skriver:

> Det er vist hvad man kalder "at ride på en bølge"

Nope, jeg har flere alias jeg skriver under. Kalus, Klaus, Kluas
mv....

Fra : NHF

Dato : 01-06-05 12:36

Hej

En 206'er er jo en populær bil, og mht. dieseløkonomi, så er du selv herre
over en stor del af dette, eller rettere din højre fod er medbestemmende.
Jeg kender en som havde en 206 1,4 HDI med en en gennemsnitøkonomi på ca 14
km/l , men det var også ved motorvejskørsel mellem 150 - 160 km/t. Jeg selv
har en Passat TDI og den køre mellem 15 - 21 km/l alt efter hastighed.

Mvh.

NHF

Fra : Coty

Dato : 01-06-05 12:55

Hej

Fra : p.jarnbak

Dato : 02-06-05 06:55

"Anders Ryberg Larsen" <AnderZ@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Pris 162.000kr.
>
> Er det et godt tilbud, eller hvad synes I? Noget jeg bør være ekstra

Lige nu kan du få en Renault clio 80hk dci med alt udstyr for 160k,165k med
a/c.
Den er nedsat med 53000 kr og går 23,8 km/l.Det er da et meget godt tilbud.
Hej Palle.

Fra : KASO

Dato : 02-06-05 10:20

"p.jarnbak" skrev d. 02-06-05 06:55 dette indlæg :

> [...]

160k,165k med
> a/c.
> Den er nedsat med 53000 kr og går 23,8 km/l.Det er da et meget godt

Det lyder som en fin idé - den skulle køre bedre end 206'eren iflg.
såvel Bilmagasinet som FDM - og så er det jo en fabriksny bil med 2 års
garanti (ikke reklamationsret). Renaults 1.5 dCi er en fin maskine - jeg
har prøvet den i en Grand Scénic (hvor den dog har 100hk) - og var dybt
imponeret over at den magtede at flytte de 1½tons + passagerer rimeligt
ubesværet - og endda iflg. computeren holde 20km/l (fabriksny - ikke
tilkørt!)!

Absolut værd at se nærmere på!

http://www.kandu.dk/

Fra : ChipMIK

Dato : 02-06-05 13:47

KASO wrote:

> [...]
> imponeret over at den magtede at flytte de 1½tons + passagerer rimeligt
> ubesværet - og endda iflg. computeren holde 20km/l (fabriksny - ikke

Prøvede svigerforældrenes for lidt tid siden....overraskende kvik &
dejlig bil...den eneste jeg syntes mindre om var styringen....jeg syntes
den hjalp lidt for meget med....men ellers virkelig dejlig bette bil

ChipMIK