Musik i slideshow (PowerPoint
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-05-05 21:12

Prøver at få lagt noget underlægningsmusik på en PP præsentation med
cirka 20 slides. Slideshowet skal køre i slynge, og det skal musikken
derfor også.

Har søgt hjælp i PPs egen Help, men det er meget uoverskueligt, så
derfor håber jeg på hjælp herinde fra.

Kan godt knytte en af MS Office's egne sounds til ét dias, men dels er
de lydklip ikke meget bevendt til mit brug, dels er det altså kun på ét
slide. Det skal altså også helst være "underlægningsmusik" (ikke muzak)

Har prøvet at lægge end .mp3 fil ind fra mit musikbib. (og fra en anden
mappe), men NO GO. Hvad er det for et lydfilformat, som PP kræver?

Nu kan det godt være, at der er nogle som vil spørge, hvorfor jeg sender
dette her til edb.mac? Det gør jeg selvfølgelig, fordi jeg skal lave det
på en Mac (har ikke andet hér) og præsentationen skal køre på en WIN XP
maskine :)

En lille tilføjelse: i anledning af det her projekt prøvede jeg at hente
en lydfil fra www.sensuallogic.org. Stedet er et netsted med kunstnere,
der giver deres produkter væk til fri afbenyttelse. Det er et meget
anbefalelsesværdigt sted. Ville hente en lydfil (Amber green piano
version), som musikeren PeterPeter har lagt op, men downloaden startede
en (QuickTime?) player hos mig og filen kunne ikke komme hjem på min HD.
Hvad har jeg gjort forkert? Eller er det webmasteren hos sensuallogic,
der har gjort noget forkert (i forhold til Mac?)? I øvrigt véd jeg jo
heller ikke om netop den lydfil (format angives som mpp.3 kan
benyttes i PP. SÅ nu er jeg vist gået i selvslyng. Undskyld.

--
v.h.
Mich.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-06-05 06:31

Måske kan det slet ikke gøres i PowerPoint. Da jeg går ud fra at du har
seneste version, vil jeg anbefale at du eksporterer til QuickTime-film:
File - Make Movie. Så kan du vha QT Pro (eller måske iMovie) lægge
lydsporet på.
Blot en ide, værd at prøve...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-06-05 22:22

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
> seneste version, vil jeg anbefale at du eksporterer til QuickTime-film:
> File - Make Movie. Så kan du vha QT Pro (eller måske iMovie) lægge

Tak for dit svar, Jens, men det løser ikke helt problemet (har ikke lige
prøvet din løsning for jeg har ikke QT Pro), for en film er jo sådan set
"statisk". Denne præsentation skal kunne udvides/udbygges af den
veninde, som skal have den. Hun skal selv lægge flere "dias" ind.

Nå, men jeg er nået frem til, at musikken kan spille fra iTunes mens
præsentationen kører i PP. Det virker på en Mac, så mon ikke det osse
virker på WIN ?

--
v.h., Mich.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-06-05 10:30

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> "statisk". Denne præsentation skal kunne udvides/udbygges af den
> veninde, som skal have den. Hun skal selv lægge flere "dias" ind.
OK, den havde jeg ikke lige fanget...

> Nå, men jeg er nået frem til, at musikken kan spille fra iTunes mens
> præsentationen kører i PP. Det virker på en Mac, så mon ikke det osse
> virker på WIN ?
Jo, det gør det sikkert, og det er vel godt nok, hvis der ikke skal være
præcis sync ml. billede og lyd.