Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
GRUPPE AFVIST: Fotoudstyr
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 31-05-05 20:45

Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 10:55

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> wrote in message

> Hermed annonceres styregruppens beslutning for nedenstående gruppe.
>
> Gruppen afvises på grund af uenighed omkring opdelingen i de
> to grupper, som debatten har givet udtryk for.

Siden hvornår har der skullet været ENIGHED om en opdeling?
Denne praksis var IKKE gældende da dk.fritid.bil skulle deles op til
dk.teknik.bil (suk). Virker ikke som nogen rød tråd i Jeres beslutninger i
styregruppen

--
Tom

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-05 11:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

>Siden hvornår har der skullet været ENIGHED om en opdeling?

Det har ikke været et egentligt krav.

>Denne praksis var IKKE gældende da dk.fritid.bil skulle deles op til
>dk.teknik.bil (suk).

Jeg opfatter bemærkningen om uenighed sådan at der var så mange
forskellige meninger om om og hvordan der skulle deles, at det
var umuligt at se en logisk løsning.

Der var ganske rigtigt meget uenighed også ved bilgruppen, men
der var ikke så stor uenighed om hvordan der skulle deles hvis
altså der skulle deles.

--
Bertel

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 11:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg opfatter bemærkningen om uenighed sådan at der var så mange
> forskellige meninger om om og hvordan der skulle deles, at det
> var umuligt at se en logisk løsning.

Og som situationen var, var det nok også bedst at der ikke blev delt på
foreslåede måde.
Men tiden siden OTD fremkom har imo tydelig dokumenteret yderligere
behov for en opdeling. Gruppen er efterhånden druknet i indkøbssnak om
snart set alt der kan skubbes ind under begrebet fotografering så man
kunne frygte at formålet med et kamera, at lave billeder, er gået i
glemmebogen.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-06-05 12:10

Ole Larsen wrote:

> [...]
> snart set alt der kan skubbes ind under begrebet fotografering så man
> kunne frygte at formålet med et kamera, at lave billeder, er gået i

Enig... allene igår kom der hele fire tråde som er off-topic:

- spørgeren efterlyser et software, der kan sammenligne og finde ens
filer på harddiske.

- et tomt indlæg, hvor afsenderen kun i subject har gidet at spørge
til erfaringer med en tysk on-line butik.

- spøgeren mener tilsyneladne, at indkøbssnak om en blærbar computer
hører til fotogruppen.

- spørgeren efterlyser info om, hvordan han i DHL's system kan se,
hvor langt en pakke er nået, som han går og venter på.

Det er dælme for langt udeeeeeeeeee......

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 12:33

In article <429D977F.8050508@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Enig... allene igår kom der hele fire tråde som er off-topic:

Prøv lige at forklare hvad det er du mangler, for der har da været
rigtigt mange der har linket til billeder i den sidste tid. Det har
været masser af muligheder for detaljeret snak om komposition, og
billedsyn, du har så overhovedet ikke deltaget i det med andet end en
standardkommentar der overhovedet intet brugbart er i for nogen. Du
kommer heller ikke med kommentarer til stafetten som ser ud til at få
flere og flere brugere. Jeg tror du i et tilfælde har kommenteret mere
specifikt men det kan jeg kun se som en smutter fra din side.

Så hvad er det du mangler, og hvad vil du personligt egentlig bruge det
til ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 12:41

In article <MPG.1d07bb3ca58f0bd3989aca@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...
> Så hvad er det du mangler, og hvad vil du personligt egentlig bruge det
> til ??

Og så glemte jeg lige at smide den i dk.admin det er nok bedre at det
ryger derover.

FUT: dk.admin
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens B

Dato : 02-06-05 09:07

Jakob wrote:
> In article <429D977F.8050508@niels-ebbesen.net>,
> info-niels-ebbesen.net says...

det er da en underlig måde du har sat dit newsprogram til at vise email i
stedet for navnet på den du svarer.

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 09:23

In article <MPG.1d07bb3ca58f0bd3989aca@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> Så hvad er det du mangler, og hvad vil du personligt egentlig bruge det
> til ??

Ingen kommentarer ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 02-06-05 09:22

In article <MPG.1d078edbeda2a17e989ad8@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> Ingen kommentarer ??

Tænkte det nok.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 01-06-05 12:40

> Enig... allene igår kom der hele fire tråde som er off-topic:

> - spørgeren efterlyser et software, der kan sammenligne og finde ens filer
> på harddiske.

Du glemmer at fortælle at det handlede om at sammenligne og finde
billedfiler, og i dff er der erfaring med den type software, så derfor dff.

> - et tomt indlæg, hvor afsenderen kun i subject har gidet at spørge til
> erfaringer med en tysk on-line butik.

Der er jo ikke mange i lystfiskergruppen der handler i pågældende on-line
fotobutik, så derfor dff.

> - spøgeren mener tilsyneladne, at indkøbssnak om en blærbar computer hører
> til fotogruppen.

Spørgsmålet gik på bedste bærbare til billedbehandling, så derfor
spørgsmålet der hvor der er erfaring med billedbehandling på bærbare.

> - spørgeren efterlyser info om, hvordan han i DHL's system kan se, hvor
> langt en pakke er nået, som han går og venter på.

Fair nok, spørgeren ved at der er mange i dff der har brugt DHL til
forsendelsen i forbindelse med køb af fotoudstyr i Tyskland. Så derfor
spørgsmålet i dff.

> Det er dælme for langt udeeeeeeeeee......

Har du tænkt på at alle spørgsmålene fik gode kvalificerede svar fra dine
kammerater i gruppen, uden andet brok en det du kommer med, tænk over det.

OBS:
Du har selv lige fået bevis for at flertallet af brugerne af dff ønsker det
sådan, ALT om foto på et sted.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 13:21

Langgaard Bærbar wrote:

> [...]
>
> OBS:
> Du har selv lige fået bevis for at flertallet af brugerne af dff ønsker det

Og jeg står lige og vil anskaffe en ny cykel/bil/båd til at fotografere
fra........og det kan man vist købe i Flensborg med fordel.....
Og noget tøj at fotografere i/et hus til mit atelie...mon ikke ønsket om
at favne bredt ender med at bide sig selv i halen?

Og så var det forresten "alt om fotografering" (verbalsubstantiv af "at
fotografere")

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 14:08

Ole Larsen wrote:

> Og jeg står lige og vil anskaffe en ny cykel/bil/båd til at fotografere
> fra........og det kan man vist købe i Flensborg med fordel.....

Kan du ikke holde din diskussion om indholdet i dk.fritid.foto i
dk.admin, tak.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 14:29

Holst wrote:

> Kan du ikke holde din diskussion om indholdet i dk.fritid.foto i
> dk.admin, tak.

I betragtning af din lange smøre om fiktive udregninger af told på cd´er
så sent som i går, finder du din opfordring passende ?

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 14:39

Ole Larsen wrote:

> I betragtning af din lange smøre om fiktive udregninger af told på cd´er
> så sent som i går, finder du din opfordring passende ?

Ja, i betragtning af, at du er en af dem, der gerne vil have en "ren"
gruppe. Mig generer det ikke alverdens.

Der er noget om, at man ikke skal kaste med glas, når man bor i et
stenhus. Og det er netop hele problemet, der ofte opstår med NRE's
tilrettevisninger. Han er nemlig tit og ofte ikke et hak bedre selv, og
derfor kan hans tilrettevisninger ikke tages seriøst.

Vil man have indkøbssnakken og lignende off-topic indlæg ud af gruppen,
så må man som den første selv gøre et forsøg derpå.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 15:02

Holst wrote:

> Ja, i betragtning af, at du er en af dem, der gerne vil have en "ren"
> gruppe. Mig generer det ikke alverdens.

Og hvad der ikke generer dig, skal andre bare holde kaje om at ændre på?

Det virker da lidt besynderligt at du finder dine egne fiktive
toldudregninger på CD´er on-topic, men snak om gruppens indhold off-topic.

> Der er noget om, at man ikke skal kaste med glas, når man bor i et
> stenhus.

Netop

> [...]
>
> Vil man have indkøbssnakken og lignende off-topic indlæg ud af gruppen,
> så må man som den første selv gøre et forsøg derpå.

Hvis jeg vil kende NRE´s opfattelse, læser jeg hvad han skriver. Du
behøver ikke at give mig et referat af din fortolkning af hvad han står for.

Men jeg synes vi skal slutte her. Yderligere er formålsløst

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-06-05 15:03

Holst wrote:

> [...]
>
> Vil man have indkøbssnakken og lignende off-topic indlæg ud af gruppen,
> så må man som den første selv gøre et forsøg derpå.

Og for at ovenstående ikke skal fremstå som et perfidt og løgnagtigt
postulat, så disker Holst op med nogle henvisninger til en stribe
of-topic indlæg, som jeg har postet i fotogruppen...

XFUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 13:35

Langgaard Bærbar wrote:

> OBS:
> Du har selv lige fået bevis for at flertallet af brugerne af dff ønsker det
> sådan,

Nej, bevis for at styregruppen ikke finder det hensigtsmæssigt at dele
på det foreslåede grundlag, INTET andet

ALT om foto på et sted.

Jeg havde egentligt forestillet mig, at gruppen herefter kunne enes om
en opdeling med en undergruppe til billedsnak. Hvor kun billeder og
optagesituationer der linkes til, og den med disse nødvendige teknik,
kunne omtales.
Således at al udenomssnak (udstyr/indkøb/rabatordninger/toldregler m.
m.) forbliver i d.f.f.
Hvis din ovenstående holdning er den dominerende på gruppen, tror jeg
ikke jeg gider forsøge.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 01-06-05 14:02

> [...]
> forbliver i d.f.f.
> Hvis din ovenstående holdning er den dominerende på gruppen, tror jeg ikke

Jeg mener at have kommet med lignende forslag under debatten (ca. d.
29.april), men NRE læser jo ikke mine indlæg, så det blev ikke debatteret
videre.
Jeg taler ud fra min egen mening, og den massive modstand i at dele gruppen
som NRE ville.
Jeg går meget ind for en deling af dff, det forslag du kommer med kan jeg
støtte, så skriv du bare et OTD

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-06-05 19:48

Langgaard Bærbar wrote:

> Jeg mener at have kommet med lignende forslag under debatten (ca. d.
> 29.april), men NRE læser jo ikke mine indlæg, så det blev ikke
> debatteret videre.

Omfanget af debatten taget i betragtning, tror jeg næppe man med rimelighed
kan forvente at nogen kan huske de enkelte indlæg.

> Jeg går meget ind for en deling af dff, det forslag du kommer med kan
> jeg støtte, så skriv du bare et OTD

Mon ikke det vil være klogt lige at lade det hvile et par måneder. Jeg vil
godt vædde på at debatten går bananas igen, hvis der laves et OTD lige nu.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 02-06-05 00:50

In article <429e02f2$0$73274$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Mon ikke det vil være klogt lige at lade det hvile et par måneder. Jeg vil
> godt vædde på at debatten går bananas igen, hvis der laves et OTD lige nu.

Finder det mildest talt grotesk at man vil til at kickstarte den igen,
man må da i høj grad sige at alle har haft fuld mulighed for at ytre sig
i den sidste debat, og af det er der truffet en beslutning så accepter
dog den.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-06-05 05:37

Jakob wrote:

> [...]
> man må da i høj grad sige at alle har haft fuld mulighed for at ytre sig
> i den sidste debat, og af det er der truffet en beslutning så accepter

Det er accepteret at den tidligere foreslåede opdeling var
uhensigtsmæssig, hvorfor der foreslås en anden opdeling

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-06-05 07:08

Jakob wrote:

> [...]
> man må da i høj grad sige at alle har haft fuld mulighed for at ytre
> sig i den sidste debat, og af det er der truffet en beslutning så

Uanset, at det er min opfattelse, at man burde vente en kende, er jo ikke
enig i den konklusion, du åbenbart drager.
Det, der der afgjort er, at en opdeling efter det retningslionier som NRE's
OTD foreslog, ikke har vundet gehør. Men jeg har dog set flere indlæg, der
indikerer, at der nok kunne være opbakning til en deling - blot ikke som
foreslået her.

Nu ser det ud til at vi har fået en ny OTD - og det er en helt ny
diskussion. Jeg håber så blot at vi denne gang kunne undgå provokationer og
voldsomme reaktioner herpå, men indskrænke os til at debatere substansen. Så
hermed en bøn om at vi kunne undgå personlige tilsvininger, lange tirader om
demokrati (dette er IKKE et demokratisk forum, og kan teknisk set aldrig
blive det) og i det hele taget en tilbageholdenhed med at beskæftige sig med
manden i stedet for bolden.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-06-05 08:51

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> indikerer, at der nok kunne være opbakning til en deling - blot ikke som

Hmm... jeg vil vædde på, at der heller ikke kan opnås flertal for,
endsige tilnærmelsesvis enighed om Ole's forslag, for alle
nybegynderne vil slet ikke undværre indkøbssnakken, det er nemlig
den narresut som de trøster sig med, når de må erkende, at de er
nogle talentløse knipsere, der ikke aner en hujende fis om fotografi.

Enhver kan jo læse tekniske datablade, review-sites og priser hos
tyske on-line fotohanlere, og på den måde kan de substituere for
deres åbenlyse mangel på talent og reel viden omkring fotografi.

En af fotogruppens allerstørste problemer er faktisk, at der er et
næsten uovervindeligt stort spænd imellem nybegynderne og de erfarne
fotografer, og denne konflikt bliver ikke mindre af, at nybegynderne
udgør det store dominerende flertal som vil bestemme, og at de mere
erfarne fotografers modreaktion er, at de holder på deres viden,
eller helt fravælger gruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 02-06-05 09:40

> Hmm... jeg vil vædde på, at der heller ikke kan opnås flertal for, endsige
> tilnærmelsesvis enighed om Ole's forslag,

jo da, der er da ikke nogle der er i mod endnu, man kan jo heller ikke være
imod noget som ikke er færdigt, der arbejdes på at forbedre OTDét, og til
forskel fra dig, så er Ole åben for ændringer, så det går nok.

> for alle nybegynderne vil slet ikke undværre indkøbssnakken, det er nemlig
> den narresut som de trøster sig med, når de må erkende, at de er nogle
> talentløse knipsere, der ikke aner en hujende fis om fotografi.

Ovenstående tre linier fortæller bare at du har en underlig holdning til nye
brugere, de nye har ligeså meget ret til at være i gruppen som dig, og hvis
jeg skal være helt ærlig, så er du nok mere uønsket i dff end de nye brugere
er.

> Enhver kan jo læse tekniske datablade, review-sites og priser hos tyske
> on-line fotohanlere, og på den måde kan de substituere for deres åbenlyse
> mangel på talent og reel viden omkring fotografi.

Enhver taler ud fra det niveau man er på, hvorfor gør du ikke det, du burde
kunne udtale dig på et højt plan, du er jo udlært fotograf.

> [...]
> dominerende flertal som vil bestemme, og at de mere erfarne fotografers
> modreaktion er, at de holder på deres viden, eller helt fravælger

Du ser ikke den dynamik de nye brugere tilfører gruppen, nye ideer, nye
tiltag. Den forskel på billederne fra de nye og fra udlærte fotografer, er
ofte ikke til at få øje på, den er da meget mindre end en uddannelse og
30-års erfaring burde give.
Om du vil dele din altoverskyggende viden med andre er jo op til dig selv,
og indtil videre kører gruppen jo fint uden at du overdænger den med viden
og erfaring.
Du har nok set at gruppens øvrige deltagere svarer på alle spørgsmål der
stilles, ingen står ubesvaret hen, selv om du tilbageholder din viden.

For øvrigt, hvad vil du i dff, du får kvalme af at se på vores billeder, du
vil ikke give saglig kritik, eller give tip til forbedringer af dem, du
brokker dig konstant over at stort set alt er OT, og du er generelt ikke
særlig velset.
Så hvorfor lukker og slukker du ikke efter dig, det ville også løse et af
gruppens største problemer.

Du kender jo nok den der, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet
så...................

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Lasse Elmer

Dato : 02-06-05 10:29

(snip) en masse vise ord fra Leif...

> [...]
> særlig velset.
> Så hvorfor lukker og slukker du ikke efter dig, det ville også løse et af

(snip)

Det kan vist ikke formuleres bedre.

Jeg er selv nybegynder og bliver løbende klogere af at læse med her i
gruppen. Rart at 99,9% af brugerne her, er normalt tænkende mennesker.
Lasse Elmer

Fra : Erik W.

Dato : 01-06-05 15:24

"Ole Larsen" skrev i news:429dab85$0$63594$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> en opdeling med en undergruppe til billedsnak. Hvor kun billeder og
> optagesituationer der linkes til, og den med disse nødvendige teknik,

dk.fritid.foto.billedsnak ?

Den kan jeg støtte. Skriv fluks et OTD

Mvh Erik W.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-06-05 15:40

Erik W. wrote:

> dk.fritid.foto.billedsnak ?
>
> Den kan jeg støtte. Skriv fluks et OTD

Enhver start på en opdeling af fotogruppen vil åbne op for flere
undergrupper, så jeg støtter også forslaget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 15:45

In article <429dc4ee$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
erik.w@surfmail.dk says...
> dk.fritid.foto.billedsnak ?
>
> Den kan jeg støtte. Skriv fluks et OTD

Ja og efter den så skriv et til, og et til...... Der bør sgu være en
regel om at efter en LAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNGGGGGGGGGGG debat om en
gruppe må der sgu være et stykke tid hvor den får lov at hvile.

Jeg gider sgu ærlig talt ikke ud i det igen her et par uger efter emnet
har været debateret til langt langt langt ud over hudløshed.

Det kan da ikke være rimeligt at man skal tvinges ud i endeløse debatter
om det her emne, når et forlag bliver forkastet kommer der et nyt, så
kan man jo blive ved og ved og tilsidst når der så ingen er der gider
deltage mere så bliver et eller andet dårligt forslag gennemført for der
var jo ingen der var imod..

Prøv lige at træk vejret og accepter den beslutning der er truffet nu.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-06-05 17:46

Jakob skrev Onsdag den 1. juni 2005 16:44 i beskeden
<MPG.1d07e852823cf75a989acf@news.sunsite.dk> i gruppen dk.admin:
> Ja og efter den så skriv et til, og et til...... Der bør sgu være en
> regel om at efter en LAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNGGGGGGGGGGG debat om en
> gruppe må der sgu være et stykke tid hvor den får lov at hvile.

Jeg forstår godt din tanke, men det *kunne* også tænkes at nogle havde lært
af den lange debat, og at man derved i den nye runde kan komme nærmere en
løsning uden nødvendigvis at skulle genopfinde hjulet.

> Jeg gider sgu ærlig talt ikke ud i det igen her et par uger efter emnet
> har været debateret til langt langt langt ud over hudløshed.

Hehe. Ingen tvinges til at deltage...

> [...]
> kan man jo blive ved og ved og tilsidst når der så ingen er der gider
> deltage mere så bliver et eller andet dårligt forslag gennemført for der

Det er der vist heller ikke tradition for. Styregruppen skal vist bruge en
del tilhængere til forslaget for at det vækker deres interesse, og så de
tre elementer "trafik, trafik og trafik" (har jeg lært)...

> Prøv lige at træk vejret og accepter den beslutning der er truffet nu.

Det skader aldrig. Indrømmet.

Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).

Fra : N/A

Dato : 02-06-05 09:30

Fra : Jens B

Dato : 02-06-05 09:30

Jakob wrote:
> In article <429de572$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> vestergaard_henr@hotmail.com says...

> Glem det, det bliver en ren gentagelse

> Det er jo det der er problemet man tvinges jo netop til at deltage,
> ellers er der ingen indflydelse.

hvad med at slukke din pc hvis det giver dig så store problemer at der
bliver lavet en ny OTD.
du ender jo med en blodprop sådan som du flipper ud.

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 16:21

In article <429ec3ab$0$23047$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>,
postkasse_66@hotmail.com says...

> hvad med at slukke din pc

Hvorfor skulle jeg dog det.

> bliver lavet en ny OTD.
> du ender jo med en blodprop sådan som du flipper ud.

Jeg flipper ikke ud, men synes det er irreterende at man nu skal til at
bruge en masse energi herovre igen, når debatten nu lige har været der.
Men det kan da godt være at jeg ikke gider, og så har det jo virket blot
at blive ved til man får det som man vil have det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens B

Dato : 03-06-05 02:01

Jakob wrote:
> In article <429ec3ab$0$23047$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>,
> postkasse_66@hotmail.com says...

> Hvorfor skulle jeg dog det.

det virker som om du får det dårligt når du ser en OTD ?

> [...]
> der. Men det kan da godt være at jeg ikke gider, og så har det jo
> virket blot at blive ved til man får det som man vil have det.

det er jo styregruppen der opfordre til en opdeling.

Fra : Jakob

Dato : 02-06-05 09:18

In article <429fabe6$0$6403$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>,
postkasse_66@hotmail.com says...

> det virker som om du får det dårligt når du ser en OTD ?

I det her tilfælde har du ret.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-06-05 17:54

Jakob wrote:

> [...]
> en regel om at efter en LAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNGGGGGGGGGGG
> debat om en gruppe må der sgu være et stykke tid hvor den får lov

Hvis der ventes, vil næste forsøg om et års tid være 90% gentagelse af
hvad der er sket nu. Ved at fortsætte nu er der mulighed for at undgå
dette (okay, jeg er optimist her).

> Prøv lige at træk vejret og accepter den beslutning der er truffet
> nu.

Med til beslutningen hørte "Styregruppen ser gerne en opdeling af
dk.fritid.foto, der på grund af det brede emne og store trafik kan
forekomme uoverskuelig at følge med i.".

Havde beslutningen været ledsaget af "Styregruppen ser ingen grund til
at opdele gruppen", ville din kritik være berettiget.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/