Laser-afstandsmåler..
Fra : Lars Nielsen

Dato : 31-05-05 20:29

Hej

Er der nogen der har erfaring med laser-afstandsmåle, af de modeller der
sælges i div. jagtforretninger..?

Mvh

Lars

Fra : Olfot

Dato : 02-06-05 09:23

Hvad vil du bruge den til.??
For hvis det er i forbindelse med jagt kan jeg ikke se at man har noget at
bruge den til, idet jeg mener at det hele tiden vil være den menskelige
faktor der skal afgøre om man skal skyde eller ikke. og ikke en laser, den
er fin til militært brug.

Jr.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 02-06-05 12:04

On Thu, 2 Jun 2005 10:23:28 +0200, "Olfot" <fuck@fuck.dk> wrote:

> [...]
>faktor der skal afgøre om man skal skyde eller ikke. og ikke en laser, den

En afstandsmåler er et hjælpemiddel til jagt - ligesom som sigtekikkert,
skydestok, camoflagetøj og hvad man ellers kan nævne. Afstandsmåleren fjerner
den usikkerhed der let opstår hvis man skal afgive et langt skud og er i tvivl
om afstanden. Hvis man bruger kr 30-40.000,- på at rejse den halve jordklode
rundt for at afgive et 300 m skud på et langhåret mankefår i Uzbekistan vil det
være tåbeligt at tage afsted uden afstandsmåler.

For en buejæger er en afstandsmåler uundværlig ved skud over 20 meter.
En jagtpil falder typisk 30-40 cm fra 20 til 30 meter!
--
- JN -

Fra : Tobester

Dato : 02-06-05 16:46

> For en buejæger er en afstandsmåler uundværlig ved skud over 20 meter.
> En jagtpil falder typisk 30-40 cm fra 20 til 30 meter!

Og hvis en buejæger ikke kan bedømme det med øjet, så burde han måske lade
pilene blive hjemme!...

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-06-05 20:32

> Og hvis en buejæger ikke kan bedømme det med øjet, så burde han måske lade
> pilene blive hjemme!...

JEPS, og så ville han formentlig også dumpe til prøven....

Mich.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 04-06-05 14:04

Tak for de mange svar, men til en anden gang. Læs lige spørgsmålet en ekstra
gang, så man svare på det der bliver spurgt om. Og ved du ikke noget om
emnet så lad vær´ at svare.

Mvh

Lars

Fra : Bo Rodam

Dato : 14-06-05 20:39

Hej Lars.
Jeg har selv testet en Leica på en tur til Kasakhstan efter Ibex, og den
fungerede perfekt under hele turen. Leica er nok det bedste på markedet, med
desværre også det dyreste, men som med kikkerter så får hvad man betaler
for.

Bo Rodam