Accu-hækkeklipper?
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 31-05-05 18:22

Hej

Er der nogen der har erfaring med accu-hækkeklippere?

For / imod?

Michael

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-05-05 19:44

Hej,

On Tue, 31 May 2005 19:22:29 +0200, "Michael Michel Nielsen"
<inge@n.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen der har erfaring med accu-hækkeklippere?
>
>For

Ingen ledning

>/ imod?

Tungere pga batteriet
Begrænset drifttid

Tjah - men jeg har ingen hæk og ingen erfaring med hækkeklippere

** Lars

Fra : Christian

Dato : 31-05-05 21:21

"Michael Michel Nielsen" <inge@n.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med accu-hækkeklippere?
>
> For / imod?

jeg har sgu svært ved at se fordelen??...ledningen er da intet
problem..batteri er da tungt?!?!

Fra : Ivar

Dato : 31-05-05 21:32

Christian skrev:

> jeg har sgu svært ved at se fordelen??...ledningen er da intet
> problem..batteri er da tungt?!?!

...og batteridrevne apparater har typisk kun en tredjedel af
den effekt dem med ledning har.
Jeg kunne aldrig finde på at købe en batteridreven hækklipper.
Efter min mening er det eneste alternativ en med benzinmotor.

Ivar Magnusson

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 23:03

Ivar wrote:

> Efter min mening er det eneste alternativ en med benzinmotor.

Den vejer da også som spidsen af en jetjager. Må jeg så bede om en mobil
generator. Bilka har lejlighedsvis en sådan til 7-800 kr. Den leverer effekt
nok til en hækklipper og løser det problem, at haven er længere end
forlængerledningen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 17:21

Erik Ginnerskov skrev:

> leverer effekt nok til en hækklipper og løser det problem, at haven

Grunden til at man dropper elklipperen er som regel at man står med to
halve forlængerledninger... :-/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-06-05 19:25

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev

> Den vejer da også som spidsen af en jetjager.

Nej, og den gør sit arbejde så hurtigt, at man ikke er presset til at stå i
de mest anstrengende stillinger ret længe.

> [...]
effekt
> nok til en hækklipper og løser det problem, at haven er længere end

Virker den også med overklippet ledning, så er den smart.....

Til staklerne der fortsat må 'trækkes' med strøm: Tape et stykke vandslange
på 2-3 m fast på maskinen, 'nu da ledningen så passende er afmonteret'. Det
skal være præcist lidt tykkere end den størst spiselige grentykkelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-06-05 23:49

Preben Riis Sørensen wrote:

> Virker den også med overklippet ledning, så er den smart.....

Det ved jeg ikke, men med min erfaring med elektriske dimser tror jeg ikke.
Jeg plejer dog at lægge ledningen over skulderen for at kunne holde den ude
af farezonen. Jeg har endnu (7-9-13) ikke kappet ledningen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-05-05 21:17

"Michael Michel Nielsen" <inge@n.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med accu-hækkeklippere?
>
> For / imod?

Imod er den sædvanlige med (evt. 'billigt') accuværktøj, der har kortere og
kortere anvendelsestid, for til sidst at blive smidt ud, fordi det enten
ikke kan renoveres, eller et nyt batteri koster næsten det samme som et nyt
værktøj.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-05-05 22:55

wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med accu-hækkeklippere?
>
> For / imod?
>
> Michael

Hej
Jeg har haft den blandede fornøjelse af en akku hækkeklipper fra Bosch.
Det var min svigermors, hun syntes den var vældig smart. Man imo er den
ubrugelig. Den er tung og den har en ringe effekt. Det betyder i praksis
at den ikke kan klippe ret tykke grene over. Desuden løber den hurtig tør
for strøm: Selv om hun havde to batterier nåede jeg at køre dem begge
trætte inden det første var laded op igen.
Nu skal det siges at hendes klipper er at par år gammel. Der er sket noget
med batteri levetid og effekt siden. Og man er blevet bedre til at lave
akku maskiner generalt. Men jeg vil ikke anbefale at man køber en
akkumaskine med mindre man har en meget lille hæk.

/Thomas