Min Alu PB skal ud at rejse,gode råd søges~
Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-05 16:33

Hej

Ja, så skal den "lille" til udlandet for 1.gang Jeg er usikker på
hvad jeg skal have med til den :-/

Jeg har kig på en " Universal AC/Car/Air Adapter for Apple" fra
Kensington. I svar fra tidligere tråd, kan jeg forstå at at jeg også
skal bruge et amerikansk stik. (Hvilke selvfølgelig er indlysende, men
jeg troede at det var med i Kensington løsningen)

Jeg vil også meget gerne høre om nogle har erfaringer med "fysiske" WIFI
Findere?

Hvad ville I pakke til lejligheden? Og hvilke gode råd har I til ophold
med Mac i USA?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-05-05 17:23

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> Findere?
>
> Hvad ville I pakke til lejligheden? Og hvilke gode råd har I til ophold

Apple har et World Travel Adapter Kit med 6 adaptere til Powerbookens
strømforsyning, der kan bruges i Nordamerika, UK, Europa, Japan, Korea,
Astralien, Kina, Hongkong.

Priserne er lidt varierende i omegnen af 330 kr., når man søger på
"World Travel Adapter Kit". Du kan også søge på varekoden: M8794G/B

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 31-05-05 19:07

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg har kig på en " Universal AC/Car/Air Adapter for Apple" fra
> Kensington.

Du er forhåbentligt klar over, at din almindelige strømforsyning fra
Apple allerede er "Universal AC". Der er kun, hvis du har brug for strøm
fra en bil, du skal bruge en anden. (Muligvis også i et fly - det har
jeg aldrig haft lejlighed til at prøve.)

> I svar fra tidligere tråd, kan jeg forstå at at jeg også
> skal bruge et amerikansk stik. (Hvilke selvfølgelig er indlysende, men
> jeg troede at det var med i Kensington løsningen)

Er det ikke det? Hvad med at købe Kensington-dimsen, når du er kommet
derover. Så får du den sikkert med det rigtige stik

Til Apples strømforsyning kan man få et sæt med alle mulige underlige
stik, men det er temmeligt dyrt. Billigere er det at pillet stikket af
strømforsyningen og sætte et kabel til istedet. Det er et standardkabel,
som du sikkert kan få hos enhver isenkræmmer ovre i Staterne.

> Hvad ville I pakke til lejligheden? Og hvilke gode råd har I til ophold
> med Mac i USA?

Sørg for at der er strøm på dyret, når du skal igennem
sikkerhedskontrollen. De kan godt finde på at kræve den tændt for at se,
om din Mac er en kamufleret bombe.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-05-05 19:18

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

<snip>

> Hvad ville I pakke til lejligheden? Og hvilke gode råd har I til ophold
> med Mac i USA?

Køb et ekstra batteri til din PB. De er meget billigere i USA.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-06-05 09:15

> [...]

> strømforsyningen og sætte et kabel til istedet. Det er et standardkabel,
> som du sikkert kan få hos enhver isenkræmmer ovre i Staterne.

???

Jeg ville ikke pille ved strømforsyningen. Det er smartere at købe en
hun-stikprop - Net-stik hun 230V AC med jord - i stil med denne:
http://eldanmark.dk/product_info.php?cPath=8_14&products_id=258
Bare køb den billigste.

Eller tag en forlængerledning med plus en lille skruetrækker.
I USA kan du så købe et hanstik og sætte det på din forlænger.

I USA ser stikkene således ud: http://kropla.com/!ab.htm

Hvis du vil vide mere om "Mysteriet om Verdens Elektricitet":
http://www.walkabouttravelgear.com/elect.htm

http://kropla.com/electric2.htm

mvh Mikael Kern

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 02-06-05 01:40

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
>
> I USA ser stikkene således ud: http://kropla.com/!ab.htm
>
> Hvis du vil vide mere om "Mysteriet om Verdens Elektricitet":

Find en Radio Shack, en kædeforretning hvis butikker findes i det ganske
land. Der kan du købe et amerikansk stik med indgang for et europæisk.
Koster næsten ingenting.

Hvor i landet skal du hen?

--
Bob- purge Plus

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-06-05 09:21

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> [...]

> Find en Radio Shack, en kædeforretning hvis butikker findes i det ganske
> land. Der kan du købe et amerikansk stik med indgang for et europæisk.

Sorry Bob, jeg overså dit spørgsmål

Faktisk ved jeg det ikke rigtig!

Det er min mands familie, der holder slægtstræf. De har arrangeret
turen, og vi starter med bus fra Washington DC til Storm Lake, Iowa, med
et smut omkring Niagara Falls. Senere er der en 7 dages bustur, men der
kender jeg ikke ruten endnu
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-06-05 09:37

> [...]
>
> I USA ser stikkene således ud: http://kropla.com/!ab.htm
>
> Hvis du vil vide mere om "Mysteriet om Verdens Elektricitet":

Tak for Jeres svar

Michaels foreslag om en forlængerledning med et USA hanstik er gået rent
ind hos mig. Det bliver løsningen, for så kan jeg oplade både
videokamera og bærbar i samme vægudtag

Jeg har købt en oplader til bil og fly, så jeg skulle være dækket ind

Det ville være smart at købe derovre, men jeg ved meget lidt om turen,
og ved ikke om jeg kommer i nærheden af brugbare forretninger, før
turen går over Bibelbæltet (Uha, håber at min syndige sjæl slipper
igennem uden de værste forbrændinger!

Øee, hvordan læser /skriver jeg dk.edb.mac på hotspots/åbne netværk?
Forventer at få probs. med SMTP server :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 06-06-05 14:00

Lone Schmidt wrote:
> Øee, hvordan læser /skriver jeg dk.edb.mac på hotspots/åbne netværk?
> Forventer at få probs. med SMTP server :-/

SunSITEs gratis nyhedsserver kan du bruge uanset hvor du er, læsning
kræver ingen registrering, men skrivning gør. (Det er i øvrigt ikke
SMTP-serveren der sørger for at sende dine nyhedsindlæg, det er en
NNTP-server).

Kig her for mere info: http://dotsrc.org/usenet/ (dotsrc.org er vist
SunSITEs nye navn?)

/Andreas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-05 12:27

> [...]

> og ved ikke om jeg kommer i nærheden af brugbare forretninger, før
> turen går over Bibelbæltet (Uha, håber at min syndige sjæl slipper

Det skal du nok ikke regne med, undgå såvidt mulig Salem - der kan være
varmt for sådan en som dig.

> Øee, hvordan læser /skriver jeg dk.edb.mac på hotspots/åbne netværk?

eller netcafe.

> Forventer at få probs. med SMTP server :-/

Har du ikke en dot.mac du kan bruge? ellers kan du få en gmail
invitation af mig og dermed adgang til googles smtp

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-06-05 13:38

> [...]
>
> Har du ikke en dot.mac du kan bruge? ellers kan du få en gmail
> invitation af mig og dermed adgang til googles smtp

Hej Morten

Ingen .mac konto, der er grænser i min pengepung, også overfor Apple

Tak for din invitation, men jeg har allerede en Google mail
Det er sgu´da smart! Er det fordi det er "imap" mail? :-/

Jeg har kun brugt den til backup, så jeg har ikke luret hvad Googles
SMTP hedder endnu.
Jeg vil også prøve sunsite, så jeg har forskellige muligheder

Det er jo MEGET vigtigt at jeg kan søge trøst hos mine gode Macvenner,
når jeg bliver revset gennem bibelbæltet!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-05 14:18

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Tak for din invitation, men jeg har allerede en Google mail
> Det er sgu´da smart! Er det fordi det er "imap" mail? :-/

Næ det er fordi SMTP'en bruger login - og iøvrigt ikke kører på port 25.

<http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13275>

> Jeg vil også prøve sunsite, så jeg har forskellige muligheder

ja ellers duer dit gamil login osse til googlegroups. Men hvis du vil
bruge din normale newsreader er en konto hos sunsite et fint valg.

> Det er jo MEGET vigtigt at jeg kan søge trøst hos mine gode Macvenner,
> når jeg bliver revset gennem bibelbæltet!

øv... fik du slet ikke fat i den med Salem? Arthur Millar (du er jo
gammel nok til at kunne huske ham og hans viv)

Fra : Lone

Dato : 07-06-05 15:24

> [...]
>
> øv... fik du slet ikke fat i den med Salem? Arthur Millar (du er jo
> gammel nok til at kunne huske ham og hans viv)

Næee, den smuttede, jeg troede at det var en by!
Arthur Miller er da ham, der skrev:Vægtens omdrejningspunkt, og sexis
ik´?
Konen får en klokke til at ringe, men jeg kan ikke huske hvem det var?

Hvad var det jeg fik til af falde til jorden med et brag? ;-D

Jeg har prøvet Googlegroups med "mail login" engang, men ville ikke
skrive indlæg, for jeg kunne ikke finde ud af hvordan jeg skulle lave en
fake mailadresse (fjern, spam,remove osv) :-/

Venlig hilsner
og grumme god hygge
Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 07-06-05 15:48

Lone <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> ik´?
> Konen får en klokke til at ringe, men jeg kan ikke huske hvem det var?

Salem, Ohio - en by i USA hvor der fandt en berømt proces sted i - tror
jeg nok - 1700-tallet. Arthur miller skrev et stykke på materialet fra
den proces, og stykket hedder - Heksejagt

Men jeg FATTER altså ikke hva det sku ha med netop DIG at gøre vel
)))
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone

Dato : 07-06-05 15:57

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> den proces, og stykket hedder - Heksejagt
>
> Men jeg FATTER altså ikke hva det sku ha med netop DIG at gøre vel

Aha! Tak Karl, endnu engang bringer du lys over sagerne!

Hvad mener Morten mon?

Filmen er med Demi Moore og Gary Oldman(?)
Så "Salem" er set, men ikke læst ;-D
--
Venlig hilsner
og grumme god hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-05 18:23

Lone <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Aha! Tak Karl, endnu engang bringer du lys over sagerne!
>
> Hvad mener Morten mon?
>
> Filmen er med Demi Moore og Gary Oldman(?)
> Så "Salem" er set, men ikke læst ;-D

føj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det er jo ren blasfemi. Wiona Ryder &
Daniel Day Lewis, tak.

Forfatterens kone hedder vist noget i retning af Marylin Monroe.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-05 16:04

In article <1gxsnhd.1npxrdv1v90uwmN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone) wrote:

> Konen får en klokke til at ringe, men jeg kan ikke huske hvem det var?

Marilyn Monroe
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-05 16:40

In article <news-1EE8FC.17035307062005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Marilyn Monroe

Og før hende var det Mary Slattery, som han kendte fra "college". De fik
to børn. Hans tredje kone var den kendte fotograf Inge Morath, som han
fik en datter med. De nåede at være gift i fyrre år, til hun døde i
2002. Og det er ikke fordi, jeg ved et klap om Arthur Miller, men jeg
har en computer med internetforbindelse

<http://www.ingemorath.org/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone

Dato : 07-06-05 17:15

> Marilyn Monroe

Ja, det er da rigtigt, det var madammen!
--
Venlig hilsner
og grumme god hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-05 22:07

Lone <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Arthur Miller er da ham, der skrev:Vægtens omdrejningspunkt, og sexis
> ik´?

Ham, du tænker på hér, er nok Henry Miller. Hvis du er heldig kan du nok
finde hans "Smilet ved stigens fod" (antikvarisk? Bibliotek?). Det er en
af de smukkeste bøger, jeg har læst. Den er ikke ret tyk, så den rækker
nok ikke til den lange bustur, men du får heller ikke problemer med den
i Bibelbæltet. Der er nada pron! Men bare navnet Henry Miller kan nok få
visse kontrollanter til at fare i flint, så er du dobbeltsikret på en
varm oplevelse i Bibelbæltet :)

> Konen får en klokke til at ringe, men jeg kan ikke huske hvem det var?

Flagrende skørter? Nå, nej, hun er jo blevet afsløret.

> Hvad var det jeg fik til af falde til jorden med et brag? ;-D

Mortens bærbare?

--
v.h.
Mich.

Fra : Lone

Dato : 08-06-05 04:48

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> varm oplevelse i Bibelbæltet :)

> Flagrende skørter? Nå, nej, hun er jo blevet afsløret.

Åe, ja, det var jo den gode gamle Henry!

Jeg er nødt til at have noget camofleret modvægt til turen, så jeg
kaster mig over min yndlingsforfatter : John Irwing.

Desværre har jeg snart læst alt hvad han har skrevet, men mangler :
En bøn for Owen Meany...det lyder godt hvis de spørger hvad jeg læser!

At han så kan lave de mest grinagtige beskrivelser, bl.a af kirker og
præster, det er så en anden sag
--
Venlig hilsner
og grumme god hygge

Fra : N/A

Dato : 07-06-05 13:38

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-06-05 13:38

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Få dig en konto på sunsite.dk og brug den.

Er i gang, Thorbjørn
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Sebastian

Dato : 01-06-05 19:17

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg vil også meget gerne høre om nogle har erfaringer med "fysiske" WIFI
> Findere?
en iBook G4 egner sig fortræflig. Man ville ikke tro det men selv ved et
visit i Brønderslev var nogle af naboerne så venlige at stille deres
internet forbindelse til rådighed.
Gå efter netværk der hedder default, Netgear, eller noget andet, som kun
fabrikanter finder på.

> Hvad ville I pakke til lejligheden?
Ikke en skid. Jeg ville købe det hele derover.

> Og hvilke gode råd har I til ophold
> med Mac i USA?
køb køb køb
og til sidst: køb en ekstra kuffert.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-05 21:15

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> fabrikanter finder på.

> Ikke en skid. Jeg ville købe det hele derover.

Tak for de gode råd

Ja, det med at købe, er jeg helt med på!!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Ollie

Dato : 01-06-05 22:18

> køb køb køb
> og til sidst: køb en ekstra kuffert.
>
> hilsen

Ja vi var nødt til at købe to da vi var der i marts.

Mvh

Ole