Skærme
Fijala 3554
Hjælp til indstilling af 913N
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 31-05-05 15:31

Halløj!

Er hoppet med på TFT-bølgen og har købt en Samsumg 913N.

Jeg synes bare ikke, at jeg kan indstille billedet, så det bliver skapt.
Det gælder specielt for sort tekst på hvid baggrund.

Nogen der har et par fif til en god indstilling?

Kører 1280x1024 @ 75 Hz på et GF 6800GT.

Mvh.

Mads

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 31-05-05 15:42

> Kører 1280x1024 @ 75 Hz på et GF 6800GT.

Og mens jeg skrev det, viser det sig, at skærmen åbenbart kun kører 72 Hz.
Jeg kan ikke vælge 75 Hz længere...

Mvh.

Mads

Fra : Martin Andersen

Dato : 31-05-05 15:50

Mads Jakobsen wrote:

> Og mens jeg skrev det, viser det sig, at skærmen åbenbart kun kører 72 Hz.
> Jeg kan ikke vælge 75 Hz længere...
>
> Mvh.
>
> Mads

60 Hz er anbefalet.

Martin.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 31-05-05 16:02

> 60 Hz er anbefalet.
>
> Martin.

OK - det vil jeg prøve.

Omkring den sorte tekst på hvid baggrund ser jeg et guligt skær omkring
bogstaverne.

Hvordan justerer jeg skærmen, så det gulige omrids ikke fremkommer?

Mvh.

Mads

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 16:14

> 60 Hz er anbefalet.

Af dig, eller?

60 Hz er ikke flimmerfrit.

Du skal over 72 Hz for at et billede virker flimmerfrit.

Fra : Martin Andersen

Dato : 31-05-05 16:36

"Ivan [7100]" <ig(snabela)tunet.danmark> wrote:

> Af dig, eller?

Af Samsung, i manualen.

> 60 Hz er ikke flimmerfrit.
>
> Du skal over 72 Hz for at et billede virker flimmerfrit.

Du tænker måske på CRT skærme ?

Martin.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 31-05-05 18:11

Martin Andersen <andersen.martin@gmail.com> wrote:

>Af Samsung, i manualen.

LG Electronics skriver også 60Hz i manualen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 21:51

> Du tænker måske på CRT skærme ?

jaah......det er da det....

Fra : Kim

Dato : 31-05-05 08:15

On Tue, 31 May 2005 16:31:19 +0200, "Mads Jakobsen"
<madsjakob@hotmail.com> wrote:

>Er hoppet med på TFT-bølgen og har købt en Samsumg 913N.

>Jeg synes bare ikke, at jeg kan indstille billedet, så det bliver skapt.
>Det gælder specielt for sort tekst på hvid baggrund.

Billedet blev skarpere, da jeg udskiftede det medfølgende
( tynde ) kabel til et af en bedre kvalitet.

--
Kim

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 01-06-05 15:37

Kim <k@x.x> wrote:

>Billedet blev skarpere, da jeg udskiftede det medfølgende
>( tynde ) kabel til et af en bedre kvalitet.

Jeg havde nogle grimme signalreflektioner på min skærm.

Her var det mit VGA forlængerkabel der var synderen - med kun det medfølgende
kabel fra LG var alle problemer væk

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 01-06-05 17:28

> Billedet blev skarpere, da jeg udskiftede det medfølgende
> ( tynde ) kabel til et af en bedre kvalitet.

Hvilket kabel købte du?

Eller hvilket kabel vil I anbefale?

Fra : Kim

Dato : 02-06-05 08:54

On Wed, 1 Jun 2005 18:27:49 +0200, "Mads Jakobsen"

Varenr. 6141 157 020 www.hd.dk

>Eller hvilket kabel vil I anbefale?

Et tilsvarende, d.v.s. en dobbeltskærmet kraftig type.

--
Kim