Alternativt låsebevis ifm cykeltyveri...
Fra : Andrew

Dato : 31-05-05 14:54

Hejsa

I forbindelse med at min cykel er blevet stjålet er jeg igang med at samle
de papirer ind som man skal bruge når det skal meldes til forsikringen.
Jeg har allerede meldt det til politiet og fået en kvittering på
anmeldelsen.
Derudover har jeg kvitteringen på cyklen.
Men problemet er LÅSEBEVISET som følger med låsen, og beviser at cyklen har
været forsvarligt låst fast med en DVN godkendt lås. Dette bevis kan jeg
ikke umiddelbart finde; jeg tror jeg fejlagtigt har smidt det ud da jeg
havde pakket låsen op.
Derfor gik jeg ned i forretningen hvor jeg købte låsen (SOM ER DVN GODKENDT,
har tjekket), og jeg foreviste bon for købet af låsen og politianmeldelsen.
De udfærdigede en seddel hvor der står:

"Det bekræftes hermed at ABUS Granit lås med låsenummer: "xxxxxxx" er købt
hos Anton Sykkeldelisk AS. Låsen er blevet brudt op i forbindelse med tyveri
af mountainbike med stelnummer: "xxxxxxxxxxx"

Seddelen er stemplet og underskrevet af forretningen.

Mit spørgsmål er så:
Jeg har:
1. BON for købet af låsen for ca. 1½ måned siden
2. Sedlen med teksten, som står ovenfor - stemplet og underskrevet af
forretningen
3. et plastikkort, der fulgte med låsen, hvorpå der står låsenummeret.

Kan disse 3 ting godkendes som "alternativt" låsebevis, når nu jeg ikke har
det der fulgte med låsen?!
Der er jo alle oplysninger der skal til for at bevise at det VAR en DVN
godkendt lås, ikke?!

Mvh Anders

Fra : Martin

Dato : 01-06-05 09:05

> [...]
> har det der fulgte med låsen?!
> Der er jo alle oplysninger der skal til for at bevise at det VAR en DVN

Se - det var et rigtigt godt spørgsmål at stille......til dit
forsikringsselskab!

/Martin

Fra : YouKnowWho

Dato : 01-06-05 11:23

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan disse 3 ting godkendes som "alternativt" låsebevis, når nu jeg ikke
> har det der fulgte med låsen?!

Vores unger har efterhånden mistet 4 cykler, som alle er stjålet mens de
stod parkeret ved skolen.

I intet tilfælde har forsikringsselskabet krævet at se dokumentation...
Sagen er hver gang blevet ordnet telefonisk, hvor de har bedt om stelnummer,
pris og cyklens alder. Så har de spurgt om det var politianmeldt, og om
cyklen var låst.

Måske du klarer det lige så smertefrit

Mvh John

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 11:59

YouKnowWho wrote:

> [...]
> pris og cyklens alder. Så har de spurgt om det var politianmeldt, og om

Med en cykel til 11.000 kr. kan det gøre være, at forsikringsselskabet
vil se lidt mere.

Fra : Andrew

Dato : 01-06-05 21:01

> Med en cykel til 11.000 kr. kan det gøre være, at forsikringsselskabet vil
> se lidt mere.

Ja, nu må vi se hvad de siger. ringer til dem på mandag eller tirsdag når
jeg igen er hjemme i DK og har alle papirerne foran mig.
Det var forresten en fejl det med de 11.000, den koster "kun" 9000 kroner.
Men en tilsvarende i DK ville koste 11-12.000

Mvh Anders