Hvad er "touring" ?
Fra : anders majland

Dato : 31-05-05 13:28

Jes Vestervang skrev under andet emne:"skal jeg ihvertfald til at toure
noget mere" og Torben Scheel "med 2 touringdage i år til dato" og så var det
at jeg kom til at tænke på jeg associerede det med. Sådan noget i retning af
rejse/ferie/overnatning væk fra hjemmet osv - altså lidt mere end en
dagstur.

Jeg har kørt en 7-8000km iår men vil ikke rigtigt kalde det touring - det
har mest været til fra arbejde og småture.
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Ulvir

Dato : 31-05-05 13:54

anders majland wrote:

> Jeg har kørt en 7-8000km iår men vil ikke rigtigt kalde det touring -
> det har mest været til fra arbejde og småture.

Tour = tur?

Fra : anders majland

Dato : 31-05-05 14:13

> Tour = tur?

Yep - men vi bruger det jo ikke om en tur til den lokale iskosk/cafe etc...

Fra : Ulvir

Dato : 31-05-05 14:51

anders majland wrote:

> Yep - men vi bruger det jo ikke om en tur til den lokale iskosk/cafe
> etc...

"Tour" - 'A journey in which one returns to the starting point.'
Longman's Dictionary.
"Tourism" - 'The practice of travelling for recreation.' Longman's
Dictionary.

Mon ikke mc touring er en blanding af begge definitioner?

Ulvir.

Fra : Armand

Dato : 31-05-05 18:50

Ulvir wrote:

> Tour = tur?

Jup!
Og "småture" = Små-touring!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-05-05 14:54

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
> at jeg kom til at tænke på jeg associerede det med. Sådan noget i retning af
> rejse/ferie/overnatning væk fra hjemmet osv - altså lidt mere end en

Det svarer godt til hvad jeg mente. Sådan noget med at ræse en tur til
Spanien og den slags Dagsture er bare ture, ikke toure
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R