Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny firmware til Canon 350D
Fra : JJ

Dato : 31-05-05 13:36

Så skulle der være en opdatering til 350D

http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital2/e3kr2_firmware-e.html

To af de problemer jeg har haft skulle være løst. Nemlig at autosluk nu
vil virke og de lidt for rødlige hudtoner ved ekstern flash forhåbentlig
også....

Men jeg ved ikke om jeg tør. Opdaterer I andre selv firmware? Og hvad er
det sikreste. At smide filen direkte ned på CF kortet når det sidder i
kameraet eller....?

/Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-05-05 14:01

JJ wrote:
> Men jeg ved ikke om jeg tør. Opdaterer I andre selv firmware? Og hvad
> er det sikreste. At smide filen direkte ned på CF kortet når det
> sidder i kameraet eller....?
> /Jan

Nu har jeg ikke prøvet på 350D, men jeg har opdateret til nyeste firmware på
A40, G3 og 300D og til den hackede firmware på 300D - og der har aldrig
været problemer.

Jeg kopierede filerne til CF kortet med min kortlæser - og satte det
kameraet - og resten gik af sig selv

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Holst

Dato : 31-05-05 14:03

JJ wrote:

> To af de problemer jeg har haft skulle være løst. Nemlig at autosluk nu
> vil virke og de lidt for rødlige hudtoner ved ekstern flash forhåbentlig
> også....

Virker autosluk ikke på dit kamera? Det virker da fint på mit.

Fra : JJ

Dato : 31-05-05 15:03

Holst wrote:
> Virker autosluk ikke på dit kamera? Det virker da fint på mit.

Nej ikke når den er sat til 2 minutter. (Jo en gang imellem kan jeg være
heldig) På 1 minut virker det for det meste. På 4 minutter eller mere,
så virker det ca halvdelen af gangene. Tit forbliver det tændt for
evigt. Især når min 420ex flash er sat på.

Hvilken firmware version har du installeret?

Et andet problem jeg har er at batteriet ikke holder særlig længe.
(Måske pga af ovenstående). Jeg har nu taget ca. 400 billeder og har
måtte oplade 3 gange. Sidst viste batteri-indikatoren at batteriet var
halvt opladet. Efter at have lagt kameraet væk i 10 minutter var alt
pludselig dødt. Troede først at kameraet var stået af. Men efter en
opladning virkede alt fint....

/Jan

Fra : Holst

Dato : 31-05-05 15:46

JJ wrote:

> [...]
> så virker det ca halvdelen af gangene. Tit forbliver det tændt for
> evigt. Især når min 420ex flash er sat på.

Ok. Min autosluk står også til 1 min., så det er nok derfor jeg ikke har
oplevet problemerne.

> Hvilken firmware version har du installeret?

1.0.1 - den der var i kameraet, da jeg fik det.

> [...]
> halvt opladet. Efter at have lagt kameraet væk i 10 minutter var alt
> pludselig dødt. Troede først at kameraet var stået af. Men efter en

Ja, måske derfor. Jeg har ikke brugt kameraet så meget - jeg har taget
omkring 800 billeder i alt. Jeg ladede batteriet op omkring billede nr.
500, og mit gæt var, at jeg nok kunne have taget 600 billeder, førend
det var helt fladt.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 31-05-05 16:38

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message

> Virker autosluk ikke på dit kamera? Det virker da fint på mit.

Jeg har oplevet at mit ikke slukkede, efter at jeg havde leget med
funktionen, hvor man kan fjernudløse kameraet med ZoomBrowser EX programmet
(med firmvare version 1.0.1)

Peter

Fra : Knud Bonke

Dato : 31-05-05 16:35

:
[...]

Hej
Forskellen på opdatering på 300d og 350d er, at efter download og
udpakning af zip fil på cf-kort, skal du opdatere i menuen under firmware på 350,
ved 300 gik det af sig selv. Sørg for at der er strøm nok på batteriet, fuldt
opladet er måske lige i overkanten, det tager under 3 minutter.
mvh Knud

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 31-05-05 17:23

Jeg har nu opgraderet mit 350D fra version 1.0.1 til 1.0.2 uden nogen form
for problemer.

/Anders