Toyota Corolla 1,3 van?
Fra : KNL DtP

Dato : 31-05-05 13:07

Hej.

Jeg er ude og kigge efter mit første køretøj, og har i den forbindelse fået kig
på følgende dyt:

Toyota Corolla 1,3 XLi 5d van (gulplade, momsfri)
9/1994
170.000 km
kr. 40.000 + lev.

Link: <http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280600798&page=1>

Nogen erfaringer med sådan en bil? Den har jo 11 år og 170.000 km på bagen - men
burde en Toyota ikke kunne klare dette? Jeg regner med at skulle kigge på den
her i dag, så er det noget specielt, jeg bør holde øje med på netop denne model?

Bilen skal bruges til længere ture på 200 kms landevej et par gange om måneden,
og så ellers mindre smutture på 20-30 km by/landevej. Kravet er en okay komfort
på den lange stræk og en vis stabilitet/holdbarhed. Er en benzinøkonomi på ~ 15
km/l helt ved siden af?

Gulplade-idéen tiltaler mig, da jeg kun har brug for de to forsæder og en god
bagageplads. Vil jeg kunne få mere bil på hvide plader i området omkring de
40.000-50.000 kr.?

På forhånd tak!

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Morten Svendsen (zif~

Dato : 01-06-05 06:17

KNL DtP wrote:
> [...]
> bagageplads. Vil jeg kunne få mere bil på hvide plader i området omkring de

Tja du skal være ud efter rust på sådan en for kan være meget og virklig
godt gemt.

Mht. benzinøkonomi ligger min Corolla GSI på mellem 10 og 14 km /
litteren og den er ikke helt standart så din burde kunne gå længerer :)

Det er min nummer 2 toyota og km tallet er intet for den. har set flere
corolla'er gå over 400k km med samme motor i. men det de ofte døder på
er rust. ee101 er dog ikke så slem men du skal se i bagskærm kanter.

Fra : KNL DtP

Dato : 01-06-05 18:49

"Morten Svendsen (ziftex)" <svende_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja du skal være ud efter rust på sådan en for kan være meget og virklig
> godt gemt.

Okay - den har fået to gange undervognsbehandling, men det fortæller jo intet om
der har/er rust.

> Det er min nummer 2 toyota og km tallet er intet for den. har set flere
> corolla'er gå over 400k km med samme motor i. men det de ofte døder på
> er rust.

Jeg fornemmede også, at bilen havde mange km tilbage i sig. Rusten er klart dens
værste fjende.

> ee101 er dog ikke så slem men du skal se i bagskærm kanter.

Hvis jeg skal se nærmere på bilen igen, så får bagskærmene en ordentlig kigger.

Tak for hjælpen!

Kristian
www.knl-dtp.dk