Fjernbetjening af centrallås
Fra : Anders Winther

Dato : 31-05-05 10:52

Hej NG
Kender I til et godt system, til fjernbetjening af et allerede monteret
centrallåsesystem?

Det skal selvfølgelig ikke være med infrarød sender/modtager.

På forhånd tak!

Mvh.
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 10:59

"Anders Winther" <wintherFJERNMIG@vvs.dk> wrote in message
> Hej NG
> Kender I til et godt system, til fjernbetjening af et allerede monteret
> centrallåsesystem?
>
> Det skal selvfølgelig ikke være med infrarød sender/modtager.

Morten Fruergaard sælger noget,

ellers er ebay også en mulighed, der fik jeg min "Pager" (alarm med feedback
1000meter) for lidt over 1000 Kr..

--
Tom

Fra : Anders Winther

Dato : 31-05-05 11:44

> Morten Fruergaard sælger noget,
Ja, men er det godt det han sælger? Jeg var lidt ude efter om der var nogen
med erfaring indenfor det.

> ellers er ebay også en mulighed, der fik jeg min "Pager" (alarm med
> feedback
> 1000meter) for lidt over 1000 Kr..
Det er selvfølgelig også en god idé. Det vil jeg lige tjekke ud

-Anders

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 31-05-05 12:20

Anders Winther wrote:
> [...]
> centrallåsesystem?
>
> Det skal selvfølgelig ikke være med infrarød sender/modtager.

I min bil har jeg monteret et sæt af det billigste fra Thansen. Skiftede
bare lige styreboksen og vupti. Det tog ikke mange minutter at skifte.

Fra : Anders Winther

Dato : 31-05-05 13:56

> I min bil har jeg monteret et sæt af det billigste fra Thansen. Skiftede
> bare lige styreboksen og vupti. Det tog ikke mange minutter at skifte.
Jeg kan kun finde et med fjernbetjening, og det har også låsecylindere med,
det skal jeg jo ikke bruge, da der allerede er centrallås i..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=485649672&n=1199147587&pn=1229003618

Du har vel ikke et link til det du har monteret?

Pft.

-Anders

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 31-05-05 21:20

Anders Winther wrote:

> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=485649672&n=1199147587&pn=1229003618
>
> Du har vel ikke et link til det du har monteret?

Det er faktisk lige prævis den du har fundet linket til. Du undlader
bare at skifte låsecylinderne ud. Det eneste der skal skiftes er
styreboksen og hvis du er heldig, så passer stikkene.

Sidste gang, hvor jeg købte fjernbetjening og styreboks alene kostede
det 550 kr for ét sæt, og det var hvis jeg købte 4. Jeg tror ikke du
finder et sæt der er billigere end det de har i Thansen. Så har du også
lidt reservedele, hvis en låsecylinder skulle gå i stykker på et
tidspunkt. :)

mvh.
Rasmus Lauritsen

Fra : Anders Winther

Dato : 01-06-05 08:05

> Det er faktisk lige prævis den du har fundet linket til.
Ok, sættet er hermed bestilt..

> Du undlader bare at skifte låsecylinderne ud. Det eneste der skal
> skiftes er styreboksen og hvis du er heldig, så passer stikkene.
Og hvis jeg er uheldig, så skal jeg vel til at klippe og klistre ik'? Der
findes vel ikke et "converter-kabel"?
Jeg har også bestilt en instruktionsbog til bilen, så har jeg jo de
elektriske diagrammer.

Mvh.
Anders

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 01-06-05 12:29

Anders Winther wrote:

> Og hvis jeg er uheldig, så skal jeg vel til at klippe og klistre ik'? Der
> findes vel ikke et "converter-kabel"?
> Jeg har også bestilt en instruktionsbog til bilen, så har jeg jo de
> elektriske diagrammer.

Jo, så kan der være lidt problemer. Det problem rendte jeg ind i med min
brors Mazda 323F årgang 99. Kunne godt bruge en værkstedshåndbog, hvor
man kan se ledningsdiagrammet, men det er ikke lavet til den model. :(

Jeg har endnu ikke lige regnet ud, hvordan det skal gøres.

Fra : Mie

Dato : 31-05-05 16:03

> I min bil har jeg monteret et sæt af det billigste fra Thansen. Skiftede
> bare lige styreboksen og vupti. Det tog ikke mange minutter at skifte.

Kan alle centrallåse skiftes på den måde??
Jeg har en gammel Citroen BX med centrallås som jeg godt kunne tænke mig
fjernbetjening til.

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 31-05-05 16:15

On Tue, 31 May 2005 17:02:55 +0200, "Mie" <ingen@ting.her> wrote:

>Jeg har en gammel Citroen BX med centrallås som jeg godt kunne tænke mig
>fjernbetjening til.

Det bør det kunne, og hvis du ønsker en startspærre/ alarm er det jo
lige at få en sådan, som kan styre din centrallåse.
Jeg fik selv en DEFA startspærre eftermonteret, da jeg købte min bil
for 8 år siden.
Vh.
Klaus

Fra : Mie

Dato : 31-05-05 16:42

> [...]
> lige at få en sådan, som kan styre din centrallåse.
> Jeg fik selv en DEFA startspærre eftermonteret, da jeg købte min bil

Bilen er en brugt bil til 11.000, så jeg synes ikke helt det er nødvendigt
med startspære og alarm.
Men kan du/I anbefale en god Clås, og gerne et sted hvor man kan købe de
forskellige dele hver for sig, så jeg kan købe lige de dele jeg skal bruge??

Er det let selv at skifte det??
Jeg har ikke særlig meget forstand på det!

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 17:41

"Mie" <ingen@ting.her> skrev i en meddelelse

> Kan alle centrallåse skiftes på den måde??
> Jeg har en gammel Citroen BX med centrallås som jeg godt kunne tænke mig
> fjernbetjening til.

Ikke hos Ford. Her anvender man en løsning hvor alt styring sidder ude i
håndtagene og derfor er halv besværtlige at komme til

--
Tom