Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT: Lev. fra TechnikDirekt
Fra : Kim Jensen

Dato : 31-05-05 08:14

Hej!

Jeg ved jeg bevæger mig på grænsen af OT, men da jeg ved der her i
forumet er flere der handler hos TechnikDirekt, vover jeg alligevel
pelsen.

Jeg har fået en bekræftelse på, at min ordre er afsendt; i mailen er
nævnt et pakkenummer og at den er afsendt med DHL (noget
"international pickup") - men er der nogen der ved, hvor jeg kan tracke
pakken med dette nummer? Jeg har prøvet det meste på www.dhl.* men
får intet ud af det.

mvh
Kim Jensen

Fra : Knud Bonke

Dato : 31-05-05 09:32

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse news:1117523661.514574.103780@g43g2000cwa.googlegroups.com...
[...]

Du får en "versandinformation", med kundenummer, "auftragsnummer" og pakkenummer,
du skal bruge alle 3 når du logger ind på den del af technickdirekts hjemmeside
med track and trace.
Men ellers er de hurtige, du har sikkert allerede pakken inden du kommer så langt
mvh Knud

Fra : Brizz

Dato : 31-05-05 09:25

[...]

Da jeg handlede med dem sendte de via DPD og jeg kunne følge min pakke via
http://www.dpd.net/index.php?id=1

Evt søg på DHL's tyske site.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 31-05-05 09:48

Hej!

[...]

Hej

Jeg fik sendt en pakke med DHL, fik også T&T nummeret, men da de samarbejder
med Post Danmark, kunne jeg kun se pakken var afsendt og var på vej til
udlandet fra Tyskland.
Post Dk bruger nok ikke samme nummersystem.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 31-05-05 09:57

Det er muligt jeg er helt blind, men jeg kan slet intet finde om
track'n'trace på TechnikDirekts website. Kan du pege mig i den rigtige
retning?

mvh
Kim Jensen

Fra : Knud Bonke

Dato : 31-05-05 10:15

Kan du pege mig i den rigtige
retning?

mvh
Kim Jensen

Jeg har kigget, og det ser ud som om du har ret. Det er et par måneder
siden jeg sidst handlede der, og jeg husker siden noget anderledes.
Men de er meget hurtige til at svare, hvis du sender en e-mail. Engelsk
eller tysk. For nylig spurgte jeg til leveringstid på eos 350d, og det varede
ikke en time før de svarede at der var 3-4 ugers leveringstid.
mvh Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 12:07

> [...]
varede
> ikke en time før de svarede at der var 3-4 ugers leveringstid.

Nogen gange går der en time, andre gange en dag... Men det er også det
længste jeg har oplevet, kommer nok an på hvor travlt de har :)

Jeg bestilte et EOS 300D og et 350D på én gang, for 1½ måned siden, de skrev
at 350D ikke var på lager, jeg spurgrgte hvor længe der gik inden det kunne
være hos mig, og de mente 3-4 uger...
Der gik så en uge inden de havde den på lager og fik den sendt, og jeg havde
den så 2 dage senere!
Så hvis de skriver 3-4 uger skal du vist tage det som vejledende maximum ;)

Brian

Fra : Knud Bonke

Dato : 31-05-05 17:14

: Der gik så en uge inden de havde den på lager og fik den sendt, og jeg havde
: den så 2 dage senere!
: Så hvis de skriver 3-4 uger skal du vist tage det som vejledende maximum ;)
:
:
: Brian

Jeg gad ikke vente, og det viste sig at fotoshoppen.dk kunne levere (dagen efter)
til stort set samme pris (kun hus) og med mærkaten på æsken der giver et gratis 256mb
cf-kort. Det har jeg hørt man ikke får alle steder i "D"yskland.
Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-05 17:46

> [...]
gratis 256mb
> cf-kort. Det har jeg hørt man ikke får alle steder i "D"yskland.

Nej det er rigtigt at der ikke er så meget at spare, samlet tror jeg vi
sparede nogen hundrede kroner!
Men objektiver er der meget at spare på :)

Der var et "256 MB mærke" på min kasse!

Brian

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-05-05 15:30

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> varede
> ikke en time før de svarede at der var 3-4 ugers leveringstid.
++++++++++++++++++++

Hej.

Jeg tror at det er et standart svar, den mail fik jeg også. Der gik så 14
dage inden jeg fik pakken, jeg måtte sende en mail til dem, for at rykke
dem, de undskyldte og,
skrev tilbage, at til Danmark vil der normalt højst gå en uge.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 31-05-05 13:46

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> wrote in message
[...]

Hvor mange cifre er dit trackingnummer på?
Et normalt DHL nummer er på 10 cifre.
DHL har for resten overtaget det tyske postvæsens pakketrans. Derfor
forvirringen.

hilsen Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-05 15:09

Kim Jensen skrev:

> [...]
>nævnt et pakkenummer og at den er afsendt med DHL (noget
>"international pickup") - men er der nogen der ved, hvor jeg kan tracke

Ved ikke om det er her, men det ser da sådan ud.

http://www.dhl.dk/publish/dk/dk/eshipping/track.high.html
--
Knud

Fra : Kim Jensen

Dato : 31-05-05 16:00

Tak for forslagene - det nummer jeg har fået er på 12 cifre, og det
gav intet resultat nogen steder.
Prøvede at ringe til dem, og det viser sig så, at hverken de eller
jeg kan tracke noget som helst ud fra nummeret (smart?). De mente dog
jeg skulle få min pakke i denne uge. Så nu må jeg bare væbne mig
med (mere) tålmodighed

mvh
Kim Jensen