problem med hængende bremse
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 31-05-05 00:27

Jeg har en Opel Astra, hvor højre bagbremse går en smule på. Når bilen er
løftet kan jeg fint dreje hjulet rundt, men hvor det venstre baghjul kører
måske 20 omgane ved et rimeligt skub, så kører det højre baghjul kun ca. 10
omgange ved niogenlunde samme skub. Man kan også høre, at tromlen går lidt
på. (ja, undskyld - det er jo ikke den store videnskabelige bremsetest).

Er det et problem eller slides det hurtigt væk - eftre en tur i dag lugtede
det brændt fra hjulet - vel fordi bremsen går lidt på.

Jeg opdagede det fordi jeg havde en håndbremse, der havde sat sig fast og
derfor måtte skille bremsen ad - lidt smørelse hjalp, men der er altså
stadig ovenstående problem.

Skla den en tur om mekanikeren eller slider det sig hurtigt til?

VH
Jakob

Fra : kimkh140

Dato : 31-05-05 13:15

"Jakob Aagaard Harder" skrev d. 31-05-05 00:27 dette indlæg :
> [...]

> stadig ovenstående problem.
>
> Skla den en tur om mekanikeren eller slider det sig hurtigt til?

din bremsetrommel er "svæv" du skal til en mekaniker hvis du ikke selv
kan skifte den, ellers vil du på kort sigt ødelægge både belægninger og
i værste fald også dit hjulleje der ikke kan tåle de høje temperaturer
der opstår når den "hænger"
så mit råd er få det lavet hurtigst muligt det er det billigste.
KIM

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 01-06-05 19:57

"kimkh140" <kimkh140.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> der opstår når den "hænger"
> så mit råd er få det lavet hurtigst muligt det er det billigste.

Nu prøvede jeg lige at løfte forenden op og prøve forhjulene også - de
drejer altså heller ikke helt frit rundt. Naboens bil gør det samme. Er du
sikker på, at der er skævhed, hvis de går lidt på?

Så er det jo 3 af hjulene jeg skal have rettet tromler (eller hvad for
forhjulene har vel ikke tromler?)

VH
Jakob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 31-05-05 18:19

Jakob Aagaard Harder wrote:
> [...]
> måske 20 omgane ved et rimeligt skub, så kører det højre baghjul kun ca. 10

Undskyld hvis jeg hi-jacker din tråd - men:
Er det overhovedet et krav at hjulene skal kunne dreje så frit? Her
tænker jeg mest på en bil med skiver for og bag?

Mvh.