Manglende dækning
Fra : Martin

Dato : 30-05-05 21:34

Jeg har netop fået et Sonofon abonement, som jeg mildest talt er
temmelig utilfreds med.

Har kontaktet Sonofon for at gøre dem opmærksom på, at deres dækning på
indre nørrebro er dårlig (burde kunne forvente et signal). De ringede
tilbage og sagde, at de var opmærksom på problemet og jeg kunne forvente
at det ville være løst om 6 måneder. Da jeg stort set ikke kan foretage
en telefonsamtale hjemme (godt jeg stadig har fastnet telefon) foreslog
den gæve sonofon medarbejder, at jeg kunne prøve at få fat i en
mobiltelefon med udvendig antenne - så ville jeg være i stand til at
kunne gennemføre en telefonsamtale uden at blive afbrudt, eller skulle
vandre rundt i lejligheden efter et signal - jeg har lige købt en ny
klaptelefon med invendig antenne og det er i den forbindelse at jeg har
fået alle problemerne - havde aldrig problemer med telmore.

Er det muligt at opsige et abonnement som er uopsigeligt i 6 måneder,
grundet dårlig dækning - uden at betale afgift for kontraktbrud

Kan ikke finde noget om dette i deres betingelser

Er der andre der har samme erfaringer?

Venligst Martin

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 30-05-05 21:55

> Kan ikke finde noget om dette i deres betingelser

Ikke mig bekendt - de fleste operatører udleverer et dækningskort ved køb af
ny telefon, der viser hvordan dækningen er rundt om i landet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-05-05 00:01

On Mon, 30 May 2005 22:55:03 +0200, Jeppe Vestergaard wrote:

> Ikke mig bekendt - de fleste operatører udleverer et dækningskort ved køb af
> ny telefon, der viser hvordan dækningen er rundt om i landet.

Med en kommentar om at faktorer som bygninger, bakker, skove og meget
andet kan forringe signalet.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-05 22:05

In article <429b78ac$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Martin wrote:
> [...]
> klaptelefon med invendig antenne og det er i den forbindelse at jeg har
> fået alle problemerne - havde aldrig problemer med telmore.

Du har altså lige købt en telefon med væsentlig dårligere antenne,
men større coolness faktor, og så beklager du dig... Der er forskel
mellem dækning på Sonofon og TDC. På arbejde hvor vi har TDC er der
stort set kun Sonofon der har dækning. TDC abonnenterne må hen i
vinduet.

> [...]
> grundet dårlig dækning - uden at betale afgift for kontraktbrud
>
> Kan ikke finde noget om dette i deres betingelser

Nej - Jeg oplever kun bedre dækning med Sonofon end med TDC.
Dækningen er ingen undskyldning for at opsige.

Fra : Martin

Dato : 30-05-05 22:34

> [...]
> mellem dækning på Sonofon og TDC. På arbejde hvor vi har TDC er der
> stort set kun Sonofon der har dækning. TDC abonnenterne må hen i

Det paradoksale i denne sammenhæng er, at jeg netop har købt en telefon
hos sonofon, men de foreslår mig at bruge en ældre model med udvendig
antenne for at kunne få ordentlig dækning på deres net. Man kan vel
forvente at sonofon sælger telefoner som man kan bruge på deres net.
Dette har vel ikke noget med en coolnes faktor at gøre!

Martin

Fra : Christian F

Dato : 31-05-05 22:55

"Martin" <none@mac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forvente at sonofon sælger telefoner som man kan bruge på deres net.
> Dette har vel ikke noget med en coolnes faktor at gøre!

Du bruger vel også din MOBIL telefon andre steder end derhjemme ???

Fra : Martin

Dato : 31-05-05 23:56

Christian F wrote:
> "Martin" <none@mac.com> skrev i en meddelelse

> Du bruger vel også din MOBIL telefon andre steder end derhjemme ???
>

> Jo, men jeg startede såmænd også med at skrive, at Sonofon svarede
tilbage på min henvendelse, hvor de sagde at de var opmærksomme på at de
havde et problem med dækning på indre nørrebro - dermed er problemet
ikke kun begrænset til min bopæl, selvom jeg har en MOBIL telefon