sorte baglygter og sideblinklys
Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 30-05-05 21:22

Hejsa..
Hvordan er det nu lige med emnet...
Må man monterer mørke baglygter, hvis der følger en TÜV godkendelse med.. Og
hvordan med sorte sideblinklys - er det lovligt - eller bare en opfordring
til en bøde ?

MVH Jan LP
Når man nu ikke kan køre på CBR om vinteren
Så skal det være Corrado

Fra : Jim

Dato : 31-05-05 10:22

"Jan Linnebjerg Pedersen" <jlpvækmeddette@sport.dk> skrev i en
meddelelse news:429b75e5$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Må man monterer mørke baglygter, hvis der følger en TÜV godkendelse
> med.. Og hvordan med sorte sideblinklys - er det lovligt - eller bare

Og hvordan skulle det hjælpe på sikkerheden, når du dæmper lysstyrken?
Kommer bilen til at køre bedre med sorte lygter?

J.

Fra : Propellen

Dato : 31-05-05 10:57

On Tue, 31 May 2005 11:21:33 +0200, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Og hvordan skulle det hjælpe på sikkerheden, når du dæmper lysstyrken?
>Kommer bilen til at køre bedre med sorte lygter?
>
>J.

Hvor står der at lysstyrken er dæmpet? Han nævnte endda TüV
godkendte lygter!
Så klap lige hesten en gang, og stop det moral prædiken. Kørere en bil
bedre med soltag? Sandsynligvis ikke, men det er sikkert behageligt
for nogle. Kørere en bil bedre med sorte/tonede lygter? Sandsynligvis
ikke, men det ser sikkert godt ud vil nogle mene.

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 31-05-05 16:15

> [...]

> for nogle. Kørere en bil bedre med sorte/tonede lygter? Sandsynligvis
> ikke, men det ser sikkert godt ud vil nogle mene.

Mange tak for det "Propellen" ...
Det spørgsmålet gik på, var også om det var lovligt - for hvis det ikke er,
kan jeg da finde noget bedre at bruge mine penge til - end konstant at
betale bøder....
Nettop fordi de er TÜV godkendte - burde de danske synshaller og myndigheder
vel også accepterer det - er det ikke næsten altid tilfældet ?
Synes bare det ville pynte på corradoen med mørke lygter - HVIS DET ALTSÅ ER
LOVLIGT.....

Og om bilen kommer til at køre bedre - nok ikke - men måske føles det
bedre...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-05 17:02

Jan Linnebjerg Pedersen skriver:

> Nettop fordi de er TÜV godkendte - burde de danske synshaller og myndigheder
> vel også accepterer det - er det ikke næsten altid tilfældet ?

Skal de ikke være E mærkede for at være godkendte i DK ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : anders majland

Dato : 31-05-05 17:06

> [...]
> Synes bare det ville pynte på corradoen med mørke lygter - HVIS DET ALTSÅ

Du skal ikke bruge en tüv på lygterne herhemme selvom en kopi i
handskerummet kan være rar at have ... (Hvis f.eks en betjent tror at dine
lygter er hjemmemalede)

Kravet til lygter er at de er E mærkede med det rigtige nummer til formålet.

Jeg kan ikke huske hvad der skal stå på et blinklys, men det kan jo ikke
rigtigt forveksles med andres lygter så hvis det ligner et blinklys og der
er et E mærke i glasset er den nok god nok ....

(Og hold dig fra hjemmetonede lygter - det er ikke lovligt)

/A

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 31-05-05 17:25

meddelelse news:429c8b54$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> er et E mærke i glasset er den nok god nok ....
>
> (Og hold dig fra hjemmetonede lygter - det er ikke lovligt)

Mange tak - det er da heldigvis til at tjekke om der er et E mærke på....